Autor Wątek: [x300] Nagłe przegranie silnika  (Przeczytany 13775 razy)

booschmen

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 30, 2012, 19:38:45 pm »
Kolor cos jak moja chlodnicze plynu w chlodnicy wody masz od skrzyni biegow a nie wspomagania:D
A ta chlodnica to faktycznie zajechana jak trampki Alladyna:D

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 30, 2012, 20:00:50 pm »
U mnie jest to na 100% chłodnica wspomagania. Węże idą od zbiornika wspomagania.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

lysyyy

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 30, 2012, 21:22:00 pm »
Co do układu ciśnieniowego to wiem tyle, że podnosi się temperatura wrzenia cieczy, co jest bardzo istotne. Jeśli chodzi o to czy pompa nie pompuje przy odkręconym korku, to pierwszy raz słyszę  :-W Jak się zorientuję lepiej w temacie, to się wypowiem  :-gwizd

maras

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 01, 2012, 09:50:58 am »
Widzę, że czeka cię sporo pracy przy kocurze, ale napewno warto :-tylko
Co do chłodniczki to u mnie też w chłodnicy wody jest chłodniczka płynu do wspomagania.

lysyyy

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 06, 2012, 19:00:28 pm »

Cisnieniowy uklad chlodzenia polega na tym iz jesli nie ma wytworzonego cisnienia w ukladzie to pomimo iz pompa chodzi to i tak nie pompuje poniewaz jakbys sie pompie przygladnal tam sa spore luki, czyli wirni nie idzie przy samych sciankach obudowy wiec pompa chodzi ale tylko miesza plyn, wode itd (ciecz) ktora sie w ukladzie.  Dlatego czy to VW, Opel, Bmw, Jaguar czy inny wynalazek jesli posiada cisnieniowy uklad chlodzienia to musi byc zamkniety obieg inaczej nie pompuje, prosty przyklad jak spuszczasz plyn to zejdzie ile zejdzie ja odpalisz pojazd to teoretyczenie pompa powinna wyrzucic reszte plynu ale nie sie tak nie dzieje(nie ma cisnienia nie ma pompowania) nawet gram wiecej nie poleci po odpaleniu a zrob ten sam eksperyment np w starym polonezie bo nowe tez maja ten uklad to stary wywali jeszcze z 1-2L plynu;p



A więc popatrzyłem, poczytałem i twierdzę że bzdury wypisujesz  :-gwizd Ciśnieniowy układ chłodzenia, jak już pisałem wcześniej, został stworzony po to, aby zapewnić wyższą dopuszczalną temperaturę cieczy chłodzącej w układzie. Po prostu ciesz pod wyższym ciśnieniem ma wyższą temperaturę wrzenia. Zapobiega to na przykład lokalnemu zagotowaniu cieczy w kanałach głowicy zaraz po zgaszeniu silnika (a więc ustaniu obiegu cieczy). Sama pompa owszem ma "luki" na obrysie wirnika, ale to wcale nie oznacza, że pompa nie pompuje bez zwiększonego ciśnienia. Ciśnienie w układzie wzrasta wraz ze wzrostem temperatury cieczy, która to zwiększa wtedy swoją objętość. Wg Twojej teorii, dopóki ciecz się mocno nie zagrzeje, a więc i nie wzrośnie ciśnienie, to nie ma obiegu cieczy. Bzdura... Pompa pompuje od razu. Te "luki" jak je nazywasz, nie pozwalają tylko pompie pracować "na sucho", a więc na dojściu do pompy musi być ciecz. W Jaguarze X300 pompa jest tak zamontowana, że wpycha ciecz do bloku, a nie z niego zasysa. To dlatego właśnie, po spuszczeniu cieczy z chłodnicy pompa nic Ci już nie wypcha, bo ma "powietrze na dolocie". Sprawdziłem nawet 2 pompy z 2 różnych samochodów (pompy już "zużyte" bo wymieniane wraz z rozrządem). Jak dostarczysz tylko ciecz do węża zasysającego, pompuje beż żadnych problemów.
Tak więc, jeśli nie wiesz czegoś na pewno, nie wypisuj bzdur i nie wprowadzaj innych w błąd.
P.S. A na koniec dzisiejszej szybszej i dłuższej jazdy, przy maksymalnie rozgrzanym silniku odkręciłem powoli korek od zbiornika, delikatnie tylko syknęło i żadnego płynu nie wywala, pochodził tak silnik przez 10 min jeszcze przy odkręconym korku i wskazówka temperatury nawet nie drgnęła. Jak widać na załączonym przykładzie, sprawny układ chłodzenia nie stwarza żadnych problemów, żadnego wywalania cieczy czy też wielkiego ciśnienia w układzie.
Pozdrawiam

maras

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 06, 2012, 20:26:38 pm »
Zgadzam się w 100% Z łysyyym

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 08, 2012, 16:43:05 pm »
A więc tak wczoraj wieczorkiem głowica wróciła na swoje miejsce po sprawdzeniu i planowaniu. Dzisiaj wskoczył nowy rozrząd, pompa wody, termostat. Dzisiaj to poskładałem do kupy i samochód został zalany płynami i odpalony. Chodzi idealnie, poza małym problemem z wolnymi obrotami (około 1000-1100 obr/min), ale miał to już przed remontem więc pójdzie do wymiany silniczek wolnych obrotów i czujnik położenia przepustnicy (poklejony przez poprzedniego właściciela). Silniczek chodził chyba z 3 godziny i temperatura nie przekroczyła literki N, płynu nie ubywa ani nie wypycha. Tak jak go zalałem przed odpaleniem tak się sam od razu odpowietrzył.

Wracając do rodzaju układu chłodzącego to jest w nim normalna pompa, nie jest to żaden układ ciśnieniowy. W zbiorniczku nie zobaczysz żadnego ruchu bo nie jest to zbiorniczek przelewowy tak jak w innych układach.

A wracając do mojej starej chłodnicy to była ona na górze zapchana i po wlaniu trochę wody przez górny wlot nic dołem nie wyleciało, nie dało też jej przepchać. Więc układ chodził tylko na małym obiegu co nie dawało rady ostudzić silnika przy tych upałach.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

lysyyy

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 08, 2012, 19:20:23 pm »
No to super, że wszystko jest już w porządku  :-za A jak z portfelem...? Ile Cię to wszystko kosztowało?

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 08, 2012, 20:30:29 pm »
Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach  :-gwizd :-gwizd

A tak poza tym to jeszcze tego dokładnie nie podliczyłem bo jeszcze zostały do zrobienia obroty, ale koszt klamotów to tak około 5000 zł (pompa wody, termostat, rozrząd kpl., łożyska i szczotko-trzymacz do alternatora, napinacz paska, pasek alternatora i drugi od klimatyzacji, olej silnikowy i skrzyni, filtry oleju, paliwa, powietrza, skrzyni, chłodnica), głowica planowanie  i szczelność - 200 zł (po znajomości), no i moja robocizna bezcenna. No ale jak to skończę to mechanicznie będzie wzorowy. Pozostanie tylko naprawa lakieru po beznadziejnym lakierniku.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

lysyyy

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 08, 2012, 20:58:04 pm »
Dżentelmeni może i nie  :-gwizd Ale ja jestem zwykły Polak  :-hehe Pytałem, bo zawsze może to komuś pomóc w przyszłości w oszacowaniu kosztów podobnych napraw  :-za

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 08, 2012, 21:01:31 pm »
Jutro podliczę i napiszę ile mnie to już kosztowało :-V
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 08, 2012, 23:08:14 pm »
Trochę posiedziałem z kalkulatorem i długopisem i podliczyłem dotychczasowe wydatki (podane ceny są za części nowe - oryginalne, nie zamienniki ani używki):

filtr oleju EBC9658                                                                      20.00
filtr oleju skrzyni automatycznej                                                 70.00
filtr paliwa                                                                                   30.00
filtr powietrza EAC5672                                                              25.00
klocki hamulcowe tylne JLM21344                                              85.00
klocki przednie JLM1829                                                            110.00
komplet śrub głowicy EBC1771 (JZB100053)                            200.00
łańcuch rozrządu dolny EAC4519                                              30.00
łańcuch rozrządu górny EAC4520                                              35.00
łyżwa dolnego napinacza łańcucha rozrządu EAC4527            145.00
łyżwa górnego napinacza łańcucha rozrządu EAC4536              85.00
napinacz górny łańcucha rozrządu NBC2031AA                    370.00
pasek alternatora/pompy wody EBC11306                              35.00
pasek kompresora klimatyzacji EBC11220                              30.00
pompa wody EBC10967                                                            650.00
pompa oleju NBB1760AA                                                            540.00
rolka napinacza paska kompresora klimatyzacji NBC5012AA    150.00
tarcza hamulcowa przednia JLM20341 (JLM1826)                    110.00
tarcza hamulcowa przednia JLM20341 (JLM1826)                    250.00
termostat EBC3621                                                                      55.00
tłok napinacza dolnego łańcucha NBC1986AA                            330.00
tłumik drgań łańcucha dolnego EAC4533                               60.00
tłumik drgań łańcucha dolnego EAC6766                               30.00
tłumik drgań łańcucha górnego EAC4534                               50.00
tłumik drgań łańcucha górnego EAC4535                                    55.00
włącznik termiczny wentylatora DBC10013                             110.00
uszczelka termostatu NBB2217AC                                               10.00
uszczelka pokrywy zaworów NBC2525AA                               45.00
uszczelka podstawy filtra oleju NBB1716AA                               30.00
uszczelka kolektora wydechowego tylnego NBC2909AA             120.00
uszczelka kolektora wydechowego przedniego EBC11330     140.00
uszczelka kolektora ssącego cienka EBC11081                       20.00
uszczelka głowicy BT070 (NBC2520AB)                                     120.00
silnik krokowy biegu jałowego                                                     350.00
czujnik położenia przepustnicy                                             500.00
chłodnica MNA4190DB                                                              1800.00
gumy mocujące chłodnicę                                                              80.00
węże od chłodnicy                                                                      200.00

Wartość części                                    7045.00 PLN
Na razie wydałem na części                  5915.00 PLN
Planowanie głowicy                                200.00 PLN
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2012, 23:12:24 pm wysłana przez RedOctober »
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 09, 2012, 09:58:50 am »
Większa większość to ceny za zamienniki.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 09, 2012, 15:54:34 pm »
Podane ceny większości tych części jest po moich upustach w hurtowni. A wynoszą one od 10-40 %. I owszem nie są to części z napisem Jaguar, ale części producentów którzy produkują je dla Jaguara i tylko zmieniają opakowanie (jak termostat, uszczelki, klocki, paski, oleje, tarcze). Chłodnica, pompa wody, oleju, silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, rozrząd, śruby do głowicy to oryginały
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

maras

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 12, 2012, 15:25:11 pm »
Witam nie chciałem zaczynać nawego wątku, mam pytanko:
Czy podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów i uszczelek gumowych świec wklejałeś to na silicon czy poprostu wcisnąłeś je w swoje miejsca i skręciłeś to wszystko razem?