Autor Wątek: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?  (Przeczytany 39153 razy)

booschmen

  • Gość
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 21, 2012, 19:13:37 pm »
Tak wlasnie od zaplonu sie zaczelo (padl czujnik halla) po jego wymianie auto wogole nie chcialo zapalac potem byl problem z dodaniem gazu(nie reagowal wcale na jego wcisniecie) przyczyna byl obeerwany klin na kole pasowym ktore sie obrocilo o jakies 2cm i zablokowalo wiec pojazd odpalal ale mial bledny odczyt z czujnika polozenia walu;/ po naprawie klina dalo sie przejechac ok 50m i auto gaslo(przyczyna bylyuszkodzone czujniki spalania stukowego) po ich wymianie i naprawie silniczka krokowego mam stan na dzien dzisiejszy jak powyzej;/

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #61 dnia: Maj 22, 2012, 19:06:32 pm »
lecz przy gwaltownym dodaniu gazu zaczyna prychac strzelac itd, natomiast kiedy robi sie to bardzo spokojnie to da sie nim w miare normalnie jechac lecz np przy ruszaniu na skrzyzowaniu lubi zgasnac na wolnych obrotach minimalnie faluje, przy odpieciu przeplywomierza obroty sie zwiekszaja ale nie da sie autem jechac bo nawet powolne dodanie gazu powoduje objaw prychania i strzelania. Natomiast wedlug mnie po odpieciu przeplywki auto powinno chyba zgasnac? wiec jak to jest i gdzie ewentualnie szukac jeszcze?

Tu masz odpowiedź. Uwalona przepływka.
xj6 4,0 Sovereign 1996

lysyyy

  • Gość
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #62 dnia: Maj 22, 2012, 19:22:18 pm »
Po odpięciu przepływki auto nie gaśnie... Przechodzi w tryb awaryjny, ciężko tym jakkolwiek jechać, ale silnik nie gaśnie sam.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #63 dnia: Maj 23, 2012, 08:40:14 am »
ale w pierwszym rzędzie w x300 to komputer wie co jest złego i przeważnie ci powie... sprawdziłeś jakie kody się pokazały od ostatniego razu? Bez tego to na ślepo szukamy.

To bym zawsze najpierw zrobił przede wszystkim.... i jest najtańszy sposób diagnozy....
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

booschmen

  • Gość
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 23, 2012, 13:55:26 pm »
Po odpięciu przepływki auto nie gaśnie... Przechodzi w tryb awaryjny, ciężko tym jakkolwiek jechać, ale silnik nie gaśnie sam.

Dokladnie nie gasnie ma troche wyzsze obroty tj ok 1200obr/min ale nie gasnie i mozna powiedzmy usunac sie tym autobusem na pobocze zeby drogi nie tarasowac;p  Co do komputera to wlasnie musze chyba go gdzies zawiezc bo sam raczej nie dojedzie tzn dojechac dojedzie ale przez to ciagle gasniecie to troche uciazliwe jak w polowie skrzyzowania auto ci zdycha zanim wrzuce "P" odpale potem na "D" i rusze to mnie pol krakowa zabije;/ wiec pozostaje tylko laweta

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 23, 2012, 18:35:17 pm »
No, to bym radził ci znaleźć albo znajomego lokalnie ze skanerem albo kupić sobie na allegro OBD skanera bo to jednak niezbędne do diagnozy naszych kotków, a te pare-set złotych to naprawdę ułatwia życie.

Niestety z pewnością nie mogę radzić który model wybrać bo tutejsze modele nie znam, ale kupiłem lata temu z Chin Bluetooth OBD2 adapter i używałem mnóstwo razy bardzo skutecznie z telefonem Windows, i łatwo było sprawdzić kody i kasować MIL światełko... od razu się zwróciło więcej niż zapłaciłem.... ale można łatwo kupić skaner "wszystko w jednym" który to sam zrobi bez laptopa ani nic, tylko wsadzić wtyczkę i włączyć zapłon.

Tylko potrzeba mieć listę kodów bo te samowystarczalne skanery to pokazują numer kodu i to wszystko. Albo wtedy tutaj z kodem po rade, bo wszystkie rozwiązane mamy...

tu też link do dyskusji ale zdaje się że trzeba nowy wątek stworzyć aby zagwarantować że pewne skanery lepsze/gorsze od innych..... http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3157.0.html

Prosiłbym innych forumowiczów o rade jaki model skanera działa na x300 modele np. ten U480?  - http://allegro.pl/skaner-diagnostyczny-tester-u480-obd2-id5-i2338021721.html - czy jakiś jest sprawniejszy model bo ten tylko 100zł !!!
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2012, 18:46:30 pm wysłana przez XKR-Lover »
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

booschmen

  • Gość
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 28, 2012, 13:54:05 pm »
Wlasnie go podpialem pod kompa ktory zawsze odczytywal kody bledow natomiast teraz pokazuje iz zadnych bledow nie ma a auto jakie objawy mialo tak ma je dalej nawet po skasowaniu nieistniejacych bledow;/ tzn przy gwaltownym dodaniu gazu strzeli prychnie zgasnie itd moze jest ktos z okoloc krakowa z xjr-em lub chociarz posiada przeplywomierz(chcialbym zalozyc na chwile i sprwdzic czy to napewno to) bo kupowac w ciemno to raczej malo rozsadne).

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #67 dnia: Maj 28, 2012, 18:45:54 pm »
To dziwne, bo normalnie to problem aki, czy powodowany przez iskre, czy MAF to by od razu wykazał jakiś błąd... tego nie rozumiem... a czy napewno masz dosyć benzyny czy może dostała się woda czy diesel do niej?

Jak myślisz że to MAF to można łatwo go sprawdzić volto i oporo-mierzem i jest łatwe dojście bo to na zewnątz z przodu-lewej silnika na wierzchu na rurze od powietrza......

Jak chcesz i masz voltmeter to postawie tutaj instrukcje...
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

booschmen

  • Gość
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #68 dnia: Maj 28, 2012, 18:54:04 pm »
Bede wdzieczny, gdzie on jest i jak wyglada to wiem bo po odpieciu wtyczki wchodzi na ok 1800obr/min i nie da sie nimwcale jechac tylko mozna zjechac na pobocze;/ palliwa jest co prawda nie pokazuje na liczniku bo jak grzebali w serwisie to cos chyba zepsuli skoro po zatankowaniu za 200zl nawet wskazowka nie drgnie;/ jeszcze podpowiadaja mi ze to moze byc cisnienie paliwa skoro po gwaltowniejszym dodaniu gazu auto prycha strzeli przydusi i albo zgasnie albo zlapie obroty a przy bardzo delikatnym dodaniu gazu idzie do wysokich obrotow. Przeplywke chcialem juz przelozyc z xj6 ale jest zupelnie inna tzn przedewszystkim jest na 5 kabli a nie jak u mnie na 3.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #69 dnia: Maj 28, 2012, 19:06:22 pm »
No własnie to ostanie o ciśnieniu więcej możliwe, bo MAF problemu nie masz jak skaczą obroty, i by się pokazał na Kompie gdyby był.

Idle valve czy TPS sensory to chyba też by na Kompie pokazały się...

Ale problemy z paliwem nie pokazują się na kompie, tak jak w moim pompa wysiadła i wógóle nie było startowania.

Pamiętaj że w XJR masz dwie pompy  :-W  i można przełączyć na tą drugą tymczasowo aby sprawdzić czy to pompa powoli wysiada. Jak nie, to może filtr pod tylnym siedzeniem podłogą zapchany..... Dokładniej by było sprawdzić ciśnienie używając "Pressure tester" przy Fuel Rail koło injectorów, nie powinna wcale spadać przy ostrym gazowaniu....
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

booschmen

  • Gość
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #70 dnia: Maj 28, 2012, 19:26:20 pm »
To ciag dalszy historii: otoz w serwisie podczas naprawy tez podejrzewali pompe wiec podlaczyli zewnetrzna czy to moglo byc przyczyna uszkodzenia ktorejs pompy, dwa gdzie jest pierwsza pompa a gdzie druga i jak je przelaczyc i jak rozumiem to filtr paliwa jest pod tylnim siedzeniem ale od spodu pojazdu? ostatnie co bylo wymienione to czujniki spalania stukowego i silniczek krokowy oprocz tego ale to duzo wczesniej (baczek od cisnienia na listwie wtryskowej). Problem jest jeszcze taki ze samochud stoi na poziomie -2na parkingu nic tam nie wjedzie bo parking ma 2m wysokosci a laweta tez tam nie wjade a ciagnac 1800kg pod dwie gory bez rozpedu to auto musi bbyyc conjamniej terenowe;/ takze musze go naprawic na dole;p

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 28, 2012, 19:38:57 pm »
Oby dwie pompy w baku są, jedna przy drugiej....

Opisałem sprawe "diagnozy" na swojej stronie: http://maybeme.com/XJR/static.php?page=static060814-190253

Trzeba wyciągnąc ten czarny Relay (co jest naprawde z komputerów) i ten niebieski we FuseBoxie przed zaczęciem, wtedy chyba nic nie uszkodzi. Wtedy różowy drut do ziemi połączyć drutem i powinna ta druga pompa działać bez przerwy. Naturalnie pamiętaj że BEZ PRZERWY, nawet po wyłączeniu klucza !!!

Krzyknij jak coś nie zrozumiesz.
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

booschmen

  • Gość
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 28, 2012, 19:43:55 pm »
Czyli teoretycznie obie pompy mozna sprawdzic bez ich wyciagania z baku dobrze rozumiem? a tak na marginesie po kiego mu dwie pompy?

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 28, 2012, 20:10:50 pm »
No właśnie tak odkryłem jak moja główna wysiadła....

Ma dwie bo jedna nie nadąży potrzebom powyżej 3tys. obrotów, wtedy ta druga się dołącza do zabawy.... :-V

trzeba uważać, bo moja pierwsza pompa działała normalnie, i ją łatwo było słychać jak się ucho czy śrubokręt długi przyłoży do baku, ale jednak rurka od jej wylotu się odczepiła. Nie wiem dlaczego, może po prostu nigdy nie była dokręcona  :-K

A u ciebie to chyba będzie też slyszeć jak normalnie, tylko gdyby była wykończona to już ciśnienia nie starczy.

Albo może być dalej coś innego wcale nie związanego z tym...

Wielka zabawa była przykręcenie w baku "in situ" (przez klapkę od miernika poziomu) bo trzeba mieć dziecinne ręce i dorobione narzędzia, ale to chyba nie tak u ciebie.. mam nadzieje że to nie pompa, bo trzeba cały bak wyciągać by coś zreperować (dostęp od spodu) :-nie tak że lepiej dobrze sprawdzić wszystko !!!
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

booschmen

  • Gość
Odp: X300 xjr-zapalil zgasl i nie chce zapalic?
« Odpowiedź #74 dnia: Maj 28, 2012, 20:53:49 pm »
On tak odpala bez problemu z wolnymi obrotami tez nie ma problemu komputer dzis pokazywal pomiedzy 690-790 ale np przejedzie kawalek po parkingu i jak wrzucam "R" to musze bardzo delkikatnie gaz kopnac zeby nie zgasl albo ma obroty ok 500
ale nie gasnie czyli pompy sa polaczone nie szeregowo do przewodu zasilajacego (paliwowego) tylko rownolegle tzn kazda pompa jest osobno a nie ze cisnienie z jednej przechodzi przez druga czy sie myle?

Co do rak to mam tzw(zlodziejskie rece) chude i dlugie:D wiec moze dam rade