OK wiec tak - robie to po raz pierwszy po to zeby pokazac ze papier/a ostatnio komputer przyjmie wszystko.
A tak naprawde to, ze slowo pisane, bardzo rzadko bywa slowem objawionym.
Jaguar zaprezentował model XJ na 2009 rok. W obliczu kryzysu postanowiono skrócić paletę silnikową i wzbogacić wyposażenie. Czy będą to już ostatnie zmiany w największym Jaguarze przed wejściem na rynek następcy? Na razie nie wydaje się to jeszcze do końca przesądzone.
Nie w obliczu kryzysu tylko w obliczu XF-a
heh to jest final edition a Nie do konca przesadzone? heh - nic nie powiem
XJ MY9.5 bo tak sie to fachowo nazywa jest ostatnią edycja ukochanej przez nas x350. Czas najwyzszy, choc szkoda sie rozstawac ze starym kumplem
XJ jest dla Jaguara mniej więcej tym, czym dla BMW seria 3. Symbol i wzorzec designu, który nie może ulegać zbyt radykalnym zmianom. Niestety jednak czasy mamy ciężkie i Jaguar nie zawahał się włożyć pod maskę XJ silnika diesla. Miało to miejsce już pewien czas temu, a teraz marka może poszczycić się posiadaniem tytułu producenta najczystszej luksusowej limuzyny w Wielkiej Brytanii (ciekawe dlaczego Anglicy nie wybrali na przykład Mercedesa CDI). Postanowiono iść za ciosem i w ofercie
modelowej XJ na 2009 rok obok wspomnianego diesla (2.7 biturbo/207 KM) pozostawiono tylko jeden silnik benzynowy. Na szczęście, ten właściwy - 4.2 V8 z kompresorem o mocy 400 KM.taki sam byl E-type - a mimo wszystko wycofali go z produkcji. Polscy dziennikarze maja beznadziejna sklonnosc do rozdzierania szat. Diesel powedrowal do Xj-ota w 2005 roku, to troche dawno jak na mowienie o ciezkich czasach ( jest super w Wawie w korkach spalil mi 10.5 lita - genialny zasieg 1000km) Najczystsza limuzyna na swiecie nie w GB. 2 slowa wyjasnienia do diesla. Jaguar ma od paru lat 3.6 v8 z range rovera. Nie wsadza go pod maske bo nie chce sprzedawac diesli. 2.7 - czyli maly diesel jest zrobiony z premedytacja. Dlaczego? po co diesel w Jaguarze? ZEBY NIE ROBIC HYBRYDY. Popatrzcie na to z tej strony. Samochod jest niewiarygodnie lekki jak na diesla. Ma 2.7 z calkiem fajnym momentem obrotowym ( zbiera sie jezdzilem nie ma bolu ) i teraz tak
Samochod ma zasieg 1000km, pali ok 10-11 w miescie ( w wawie w korkach ) i najciekawsze. Wyniki norm spalin ma najlepsze w klasie ( samochodow luksusowych/limuzyn ) lepsze niz Zdechly CDI Mietka... heh LEPSZE NIZ LEXUS LS600H wiec? po co robic Hybryde? skoro mozna zrobic bardziej ekologicznego diesla?? Mysle ze to jest dobry przyklad na to zeby pomyslec troche cieplej o dieslu w XJ
W Polsce dwa silniki: 2.7 diesel i 4.2 v8 - bez doladowania, oraz 2.7 w LWB. Nie ma XJR-a, nie ma Daimlera, nie ma tez 3.0 v6 i 3.5 v8. To nie kryzys - to XF
chlolera jestem leniwy nie chce mi sie wklejac
generalnie najwazniejsze zmiany w srodku i w wyposazeniu. Jest wszystko - totalny full wypas
Nie wiem o co chodzi z bluetooth - poprzedni rocznik tez taki mial... xenony tez.
W Polsce od jakiegos czasu jest tylko dostepny executive jako wyposazenie ( w sensie nie ma sovereigna) niemniej jest to tylko kwestia badge na klapie bo mamy specyfikacje sovereign-a. SV8 nie sprzedajemy od paru lat.
Co do cen... jaguar.pl ??
Najbardziej zastanawiajace w tym wszystkim jest to, ze nikt nie napisze maila nawet do importera z pytaniem. Boja sie czy co?
Nowy cennik obowiazuje od dzis