Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Spadek mocy w X-Type 3.0
Cypis.bdg:
Witam.
Orientuje się ktoś może, co boli mojego kota? Od kilku dni zauważyłem wyraźny spadek mocy, Jag nie chce się wkręcać na obroty tak szybko jak kiedyś, przy redukcji wchodzi na wysokie obroty, ryczy, ale nie chce przyśpieszać. Sprawdziłem błędy i wyskoczyły następujące:
* P1000 Silnik moduł sterujący (ECM) - wewnętrzny błąd
* P1313 Silnik mechanicznych uszkodzeń, okablowanie, zapłon / system paliwowy, wtryskiwacz (e) MAP / TP / ECT / IAT sensor, EVAP systemu ECM
* P0300 Silnik pracuje w pozytywnym stanie momentu obrotowego, a następnie PCM wykrył losowy wypadania zapłonu w jednym lub kilku cylindrach silnika (PCM nie mógł określić, które cylinder wypadanie).
Samochód jest zagazowany i problem występuje zarówno na gazie jak i na bęzynie, więc eliminuje problem z wtryskiwaczami czy układem paliwowym. Silnik pracuje równo, ale nie jedzie. Czy to może być taki banał jak świece?
RedOctober:
Świece, cewki do sprawdzenia. Błąd P1000 to błąd pojawiający sie przy diagnozowaniu nieodpowiednim diagnoskopem. Opcja szukaj i znajdziesz masę tematów nawiązujących do twojego problemu. To stała bolączka tych silników.
Cypis.bdg:
Witam ponownie.
Kolejna analiza błędów, doszły następujące:
P0301, P0303, P0305- wskazują one na niewypały w rzędzie 1.
oraz P1316- Okablowanie, inny kod błędu (s) przechowywane, zapłon / system paliwowy, MAP / TP / ECT / IAT sensor, wtryskiwacz (e) ECM.
Zasugerowałem się wątkiem http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,12719.msg118287.html#msg118287 i również wymieniłem czujnik prędkości wałka rozrządu w problemowej połówce V-ki. Niestety naprawa na szybko i z braku dostępności części wykorzystałem używaną z rozebranego anglika. Nie rozwiązało to problemu. Wymieniłem świece, mechanik sprawdził cewki, powinno być ok, a nie jest. Mechanik odczytał jeszcze błąd:
P0035- Typ Powertrain - dozowania paliwa i powietrza - ISO / SAE Controlled
Opis: Turbosprężarka / Supercharger Bypass Zawór obwodu wysokiego
Czy ktoś wie co może znaczyć ten błąd w 3.0 0V6? Przecież tam nie ma turbo...
RedOctober:
Sprawdź wtyczkę wchodzącą do komputera silnika czy nie ma tam syfu. Jeśli masz możliwość to podmień sterownik.
Cypis.bdg:
Mechanik sprawdzał to złącze. Ma pęknięty plastik osłaniający wtyczkę, co mogło być przyczyną zaśniedzenia styków, stąd moja prośba o sprawdzenie złącza. Ponoć wszystko jest ok, styki wyglądają na czyste. Chętnie bym sprawdził inny komputer, ale nie mogę znaleźć żadnego w pobliżu. Znalazłem jedynie anglika z silnikiem 2,5 rozebranego na części. Komputer raczej ma inny :\
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej