Autor Wątek: Dead battery/mechanical trunk lock  (Przeczytany 4937 razy)

Zwierzu

  • Gość
Dead battery/mechanical trunk lock
« dnia: Luty 26, 2012, 08:51:28 am »
Opiszę tutaj śmieszny przypadek, może się komuś przydadzą informacje tego typu...

Wczoraj uruchomiłem swojego kotka 2000 XKR po zimowaniu w garażu. Akumulator był wyładowany na zero. Należało zatem albo naładować akumulator, albo odpalić samochód kablami z innego samochodu.

Elektromagnetyczny zamek w drzwiach kierowcy nie działał i nie miałem jak się dostać do samochodu. Poszperałem w internecie. Akumulator zlokalizowany jest w bagażniku. Wbrew pozorom zamek w bagażniku jest MECHANICZNY, nie elektromagnetyczny. Ukryty jest między literkami X i K w logo samochodu. Żeby go otworzyć trzeba dużo siły (nigdy nie używany zamek w dwunastoletnim aucie) albo odrobinę WD40 i kombinerki. Po nasmarowaniu i rozruszaniu zamka Kombinerkami chwytamy główkę klucza i przekręcamy go w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegarka. Naprawdę mocno. Zamek powinien odskoczyć.

Pewnym zaskoczeniem dla mnie było odpalenie w tym momencie alarmu samochodowego. Widocznie instalacja alarmowa ma osobny akumulator. Nie mam pojęcia gdzie jest zlokalizowany :)

Żeby bylo śmieszniej, prąd z instalacji alarmowej, zasilając reflektory i sygnał dźwiękowy, najprawdopodobniej "wlał się" do pustego akumulatora... Alarm wyłączyłem pilotem. Wsiadłem do samochodu i odpaliłem silnik. Ładunku wystarczyło do uruchomienia samochodu :)

W taki oto śmieszny sposób, bez ładowania akumulatora, uruchomiłem kotka po trzymiesięcznym zimowaniu w garażu. Trzeba było tylko ponownie zaprogramować szyby i - voila! - samochód gotowy do akcji.

Pozdrowienia dla kotomaniaków,

Zwierzu.



Jeszcze jedna uwaga co do otwierania bagażnika kluczem:

Komplet kluczy do XKR rocznik 2000 składa się z klucza głównego, klucza zapasowego i klucza "valet". Należy upewnić się, że otwieramy bagażnik kluczem głównym lub kluczem zapasowym. Klucz "valet" nie otwiera bagażnika.

Zwierzu.
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2012, 12:20:30 pm wysłana przez kogutki »

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Dead battery/mechanical trunk lock
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2012, 12:25:20 pm »
Hejka, dawno Cie u nas nie bylo :)

Interesujacy raporcik, jednak wydaje mi sie, ze twoje wnioski nie sa zbyt trafny.

Jezeli centralny zamek na pilota nie reaguje to najprosciej otworzyc drzwi kluczem... Drzwi kierowcy ma zamek
mechaniczny tak samo jak klapa bagaznika.

Skoro w momencie otwarcie bagaznika urochomil sie alarm, oznacza to, ze akumulator nie bylo rozladowany,
alarm nie posiada niezalezne zasilanie.

U ciebie po prostu chwilowo auto nie reagowal na pilot, chyba wiec czas zmienic baterie w pilocie :-V

Zwierzu

  • Gość
Odp: Dead battery/mechanical trunk lock
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2012, 08:28:18 am »
Hej Kogutki, ja ciągle jestem, tylko mało się udzielam :)

Hm, no sam nie wiem. Może rzeczywiście moje wyjaśnienie nie jest właściwe. A jeszcze przetestuję "mechaniczność" zamka po stronie kierowcy. Ale lektura i doświadczenie organoleptyczne wskazuje, że to zamek elektryczny.

Jeśli nie ma osobnego akumulatora do instalacji alarmowej, to nie mam pojęcia w jaki sposób udało mi się uruchomić "martwy" samochód po 3 miesiącach garażowania. Normalnie
bateria siada już po około dwóch tygodniach.

Zwierzu

Herflick

  • Gość
Odp: Dead battery/mechanical trunk lock
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2012, 09:39:30 am »
Ja mam niestety inne doświadczenie z zamkami. Samochód stał 2 miesiące i wcale nie dziwi to, że akumulator padł. Niestety wszystkie zamki w moim XK8 nigdy nie używane zepsuły się i za nie mogłem otworzyć auta z kluczyka.

Wlazłem pod samochód kable podłączyłem do alternatora i masy dostał prądu więc otworzyłem z kluczyka-pilota. Ładowałem akumulator w sumie dwa dni... niestety prąd strasznie szybko spada i ledwo odpala rano.

Dziś lekki przymrozek i "hehłał" pstrykał i dopiero załapał.

Akumulator zły? Coś zjada prąd podczas postoju?