Autor Wątek: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza  (Przeczytany 11669 razy)

antipathiQue

  • Gość
Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« dnia: Luty 03, 2012, 15:47:57 pm »

Witam,

Już się przedstawiałem, kilka osób coś już wie o moim kocie  :-tylko
S-ka 3.0 amerykaniec z automatem z 2003 roku.

Skoro otwieram nowy wątek znaczy, że mam problem, którego rozwiązania nie znalazłem na forum.

Zimny silnik, wszystko działa jak należy. Skrzynia przerzuca biegi płynnie, nic nie szarpie, nie brakuje mocy, żadnych niepokojących dźwięków.
Silnik zaczyna się dogrzewać, ma już prawidłową temperaturę i nagle zaczyna się dziać coś dziwnego...
Na 4 i 5 biegu, tak mi sie wydaję... w przedziale obrotów od 1250 do 2200 obrotu delikatnie falują (o ok. 200-300 RPM).
Dzieje się to przy prędkościach mniej więcej od 60 km/h w górę (czyli 4 i 5 bieg).
Falowanie ma przebieg sinusoidalny, przy czym skrzynia nie redukuje biegów. Brakuje wtedy mocy, nie chce ciągnąć. Trwa to czasem parę ładnych kilometrów. Czasem zdarza się, że jak go przycisnę do spodu, dociągnę do 6000 RPM to przestaje falować i wszystko wraca do normy. Czasem również ustępuje to jak wyłączę silnik na chwile, postoje i ponownie ruszę.
Przy falowaniu występuję również (czasem) nieprzyjemny zgrzyt, tarcie, ogólnie dźwięk wskazujący na jakiś mechaniczny problem. Występuje to w dolnym zakresie obrotów.

Wydaje mi się, że opisałem problem bardzo dokładnie. Liczę na Waszą pomoc. Ja jestem początkującym kociarzem, a Wy macie już spore doświadczenie.

Dodam, że na poniedziałek (06.02) jestem umówiony do Car Service - oby znaleźli rozwiązanie. Chce, żeby mój kot pięknie jeździł i dawał jak najwięcej przyjemności. Auta używam bardzo dużo - robie około 300km dziennie. Musi wszystko działać jak w szwajcarskim zegarku.

Pozdrawiam,
Jakub.


Sebastian X

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2012, 16:13:32 pm »
A na biegu jałowym?

moryc25

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2012, 16:19:05 pm »
Jeżeli masz tylko problem z 4-ym i 5-ym biegiem to najprawdopodobniej problem leży po stronie konwertera z tego co piszesz.

antipathiQue

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2012, 20:38:18 pm »

Sebastian - na biegu jałowym idealnie. Falowanie pojawia się tylko przy delikatnym wciskaniu pedału gazu w zakresach o których wspomniałem wyżej.

Moryc - konwerter ? Jaki jest koszt naprawy ? Czy to aby napewno to ? Czy przy tej diagnozie bierzesz pod uwagę okoliczność nagrzewania się silnika i znikaniu problemu po kilku kilometrach bądź ostrym wciśnięciu pedału gazu ?

Czekam na kolejne opinie.

Pozdrawiam,
Jakub.

moryc25

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2012, 20:55:13 pm »
Czy to aby napewno to ?

najprawdopodobniej ... z tego co piszesz.

Diagnoza przez internet jest raczej niemożliwa. Czy przy trzymaniu gazu w jednej pozycji prędkość jest stabilna?

antipathiQue

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 04, 2012, 12:56:59 pm »
Prędkość tak, jest stabilna... zmienia się minimalnie no bo przecież falują obroty i auto trochę przyśpiesza. Czasem bardziej wyczuwalnie, czasem mniej. Na ogół jest stabilna.

W poniedziałek Car Service powinien rozwiązać mój problem - mam nadzieje.

cziff

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2012, 15:17:06 pm »
Kolego, do sprawdzenia przewody podciśnieniowe (cała instalacja) a zanim zaczniesz szukać wśród całej masy winowajców zrób dobrą diagnozę komputerową, która da Ci odpowiedź gdzie szukać dokładniej.

Intruz

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2012, 12:38:22 pm »
sprawdż wielokrotnie opisywane juz cewki zapłonowe i nieszczelny przewód odmy pod kolektorem...

Dorsze¶

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 09, 2012, 15:14:41 pm »
Przeszedł mi przez myśl przepływomierz...

Miałem kiedyś zupełnie podobne objawy, również podejrzewałem converter (o zgrozo masa £££).
Wymiana przepływki wyleczyła kota.

rodger

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2012, 07:55:30 am »
Skoro na jałowym biegu jest ok, jak przyśpieszasz też, ale jak chcesz ze stałą prędkością jechać i faluje, to wygląda jak problem z położeniem listka przepustnicy, możliwe, że gdzieś jest przerwa i skrzynia dostaje błędny odczyt, więc próbuje wyrównać, co się objawia przerzucaniem między 4~5 biegiem. Dolot też watro sprawdzić czy jest szczelny.

antipathiQue

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2012, 14:40:18 pm »
To sie dzieję przy delikatnym dodawaniu gazu i na jeździe ze stałą prędkością ok 60-90 (4 i 5 bieg).
Pan Bogdan z Car Service stwierdził, że to może wina wariatora.
Ma to dla mnie sprawdzić.

Paulo

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2012, 13:48:56 pm »
koniecznie daj znać co to było bo mam dokładnie takie same objawy. Zaczyna się po osiągnięciu temperatury roboczej przez silnik w zakresie 1250 - 1500 obrotów przy prędkości rzędu 60-70 km. Przepustnicę sprawdzali. Mam podejrzenie o konwerter skrzyni biegów, ale każdy mechanik mówi coś innego. Na kompie wszystko ok. Na jałowym biegu ok.

Intruz

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 15, 2012, 10:12:17 am »
a czy na jałowym biegu, jak staniecie za autem, to słychac takie ciche pykanie z wydechu? co kilka sekund takie pyk, pyk...

Paulo

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 16, 2012, 14:27:56 pm »
sprawdzę i dam znać ( o ile nie wpadnę w autosugestię  ;D )

antipathiQue

  • Gość
Odp: Falowanie obrotów - potrzebna diagnoza
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 19, 2012, 19:16:40 pm »

Intruz,
Chyba nie słyszę żadnego pyk pyk, chyba ... a gdybym słyszał to co to oznacza? (pytam na przyszłość)