Autor Wątek: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?  (Przeczytany 3479 razy)

piotrek_ksk

  • Gość
Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« dnia: Luty 02, 2012, 16:56:55 pm »
Od paru mroźnych dni auto dziwnie się zachowuje. Jak odpalam rano, to na początku się czasami troche 'dławi/skacze' przy dodawaniu gazu mocniej, i wtenczas włącza sie kontrolka swiec żarowych. Po paru minutach i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie i auto działa normalnie.

Dzisiaj natomiast włączyła się kontrolka, auto też trochę poszarpało, nie chciało jechać więcej niż 40km/h początkowo, no i pare razy zgasło, aż w końcu w ogóle nie chciało jechać bo gasło przy dodawani gazu(jedynie pierwszy bieg działał ok).

Zadzwoniłem po lawetę, a międzyczasie sprawdziłem poziom oleju, okazało się, że bagnet wskazuje na ZERO(później sprawdzał to jeszcze gościu co przyjechał lawetą)

Jednak auto nie działało tak, jakby nie było w nim oleju, co powiedział mechanik na miejscu. Natomiast przewód od intercoolera był trochę osmarowany olejem (mam prawdopodobnie uszkodzoną turbinę).

Wszystko się popierniczyło, miał ktoś kiedys podobne objawy? Czy może byc przyczyną braku oleju fakt, że turbina jest uszkodzona? Nie znam się na mechanice, więc może głupie pytanie, w każdym razie jak ktoś ma jakieś rady i pomysły co się mogło stać, to będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Bedek

  • Gość
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2012, 18:48:30 pm »
A może porostu przymarzło paliwo. Przy takich mrozach to bardzo możliwe. Zrób to co najtańsze i najprostrze wstaw auto na noc do ciepłego garażu i zobacz rano co będzie się działo jak wróci do normy to zalej lepszego paliwa dolej depresatora i po sprawie. Co do braku oleju to kiedyś się spotkałem z sytuacją że odma zamarzła i turbina wyciągnęła olej z silnika, większość oleju była w przewodach dolotowych.

owczar

  • Gość
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2012, 18:50:18 pm »
Podłącz pod komputer diagnostyczny i odczytaj błędy to może wskazać przyczynę.

piotrek_ksk

  • Gość
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2012, 20:26:26 pm »

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2012, 21:16:30 pm »
To za 50 zł kupisz kabelek i sam będziesz odczytywał kiedy będziesz chciał i ile razy będziesz chcial  :-gwizd
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline koczis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2012, 19:44:06 pm »
witam Panowie. Od wczoraj mam identycznie to samo (jak spadła temperatura do około -20). Wczoraj po uruchomieniu silnika zapaliła się raz sprężynka, check engine, podpiąłem skaner w telefonie i był błąd P0251 Injection Pump Fuel Metering Control "A" Malfunction (Cam/Rotor/Injector). Po skasowaniu błędu szczęśliwie przejechałem 150km i nić się nie działo. Niestety dziś rano odpaliłem w nocy było -22), przejechałem 2km i to samo, tak jak u kolegi, sprężynka, moc spada szarpie, tak jakby paliwo nie dochodziło. Auto gaśnie, wyłączam silnik, jak zostaje check engine to go kasuje (błąd P0251), znowu spokojnie nie przekraczając 1500obr przejadę pare kilometrów i znowu sprężynka. Moje podejrzenia padły na paliwo. Przedwczoraj zatankowałem pod korek na BP (niestety zwykłe paliwo nie ultimate) a to paliwo jest tak do -18 teoretycznie. Co o tym myślicie? rozwiązanie opróżnić bak, wyjechać do reszty i nalać uszlachetniacz i na to wlać porządne paliwo odporne na niższą temperaturę.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2012, 19:55:06 pm »
P0251 - Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - usterka
P0251 - Injection Pump Fuel Metering Control A Malfunction

Dolać uszlachetniacza do paliwa i jeśli ,masz możliwość to rozbujać trochę samochód aby paliwo się wymieszało. Dobrze by też było jakbyś miał możliwość zostawienia samochodu w ciepłym garażu aby paliwo w układie paliwowym i pompie sie rozgrzało. Diesel ma to do siebie że w takiej temp. -22 stC wytrąca się z paliwa wazelina i potrafi ona zapchać elementy pompy wtryskowej.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline koczis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 05, 2012, 20:10:32 pm »
Dzięki trochę mnie uspokoiłeś. Mam jeszcze pytanie odnośnie poziomu oleju, po zatrzymaniu sprawdziłem odruchowo poziom i na bagnecie nic nie było widać, może nie zdążyło spłynąć, ale wąż z intercoolera też jest trochę spocony na łączeniu wylotu z coolera a rurą do egr. Jutro to muszę sprawdzić. Z drugiej strony gdyby nie było oleju to kontrolka oleju by się zaświeciła. Nie wiem co o tym myśleć.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 05, 2012, 20:14:19 pm »
Nawet po dłuższej jeździe na bagnecie powinienieś mić stan co najmniej minimum. Dolej oleju. Po postoju ok. 30 minut stan oleju będzie taki jaki jest rzeczywiście, olej spłynie ze silnika.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Bedek

  • Gość
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2012, 09:39:00 am »
Problem z wtrącaniem cząsteczek parafiny w niskich temperaturach jest tu bardzo prawdapodobny, jeżeli ON nie jest tzw. arktyczny to jeżeli nie dodałeś żadnego dodatku - depresatora to mogła się wtrącić parafina - najczęściej dochodzi do tego w filtrze paliwa ( dlatego mówi się o blokadzie filtra paliwa ) w skutek czego silnikowi brakuje paliwa a komputer może to zdjagnozować jako usterka pompy paliwa. Dodawanie depresatora po wytrąceniu parafiny nic nie daje - jedynym rozwiązaniem jest ciepły garaż. Jeżeli coś takiego miało miejsce należy wymienić filtr paliwa ponieważ parafina nie rozpuści się w 100% i będzie częściowo blokowała filtr już na zawsze a i sama konstrukcja wewnętrzna filtra mogła ulec uszkodzeniu.

Bullteriersfan

  • Gość
Odp: Problemy z turbiną, silnikiem, swiecami?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2012, 01:29:42 am »
Pierwsze to polecam wymianę dilera paliwa filtron kosztuje ok 100 a praca silnika odrazu lepsza na tych mrozach