Cześć Norbert, nie wiem czy Twój problem dotyczy tego Xa czy 300 (które masz w stopce)?
Jak X300 to może być jeszcze zabrudzony silniczek krokowy, robi się leniwy i nie nadąża utrzymywać obrotów (wyczyścić)
A z tego co mówił mój znajomy mechanik może być (choć nie we wszystkich występuje) taki sprytny czujnik w maglownicy, który ma za zadanie dać sygnał do komputera jak poruszysz kierownicą że będzie większe obciążenie silnika bo pompa wspomagania zacznie sprężać olej. Wtedy silnik musi podnieść sobie obroty, kierowca tego nie odczuwa bo dzieje się to w ułamku sekundy a samo podwyższenie obrotów jest praktycznie nie mierzalne bo cały czas silnik krokowy utrzymuje zadane wolne obroty. Warto jeszcze sprawdzić świece zapłonowe.
Co do oleju w skrzyni, to poziom o którym Wspomniałeś nie ma wpływu na pracę silnika, a ilość potrzebna do dolania to metodą małych dolewek i sprawdzania. Na litry czy setki nikt Ci nie podpowie (bo nikt tego nie mierzył)
Dolewaj po setce i sprawdzaj.