Autor Wątek: Termostat  (Przeczytany 9305 razy)

MARIO76

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2011, 13:53:31 pm »
objawy jak te opisane na forum - w mieście ok na trasie się grzeje . Zacznę od termostatu , najprościej

Offline makek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 164
Odp: Termostat
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2011, 14:30:45 pm »
Chyba częściej się zdarza, w przypadku termostatu, że się nie domyka. Ale objawy są odwrotne, w mieście powiedzmy że dobija do temperatury roboczej, a na trasie zdecydowanie temperatura spada.
Załóżmy przypadek odwrotny, że termostat się nie otwiera.... w mieście łapie temperaturę i w końcu i tak płyn się zagotuje (zależnie od stylu jazdy), w trasie.....tak samo (osiągana temperatura właściwie zależy od utrzymywanej prędkości/obciążenia, temp. otoczenia).

Ponieważ kota masz niezbyt długo może warto sprawdzić, czy poprzedni właściciel nie przysłonił czymś chłodnicy.
S-type 4.2
Marek 693 440 715

ciamajda

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2011, 14:53:44 pm »
termostat ??????-najtaniej-tylko te objawy to nie termostat
jak kolega pisał-sprawdz czy nie masz przysłoniętej chłodnicy
jak mie to zagrzej go na postoju i sprawdz czy chłodnica cała jest ciepła

MARIO76

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2011, 16:37:47 pm »
Chłodnica nie jest niczym przysłonięta . Dziś wymieniłem płyn w chłodnicy bo to co tam było to woda . Nie mogłem czekać na termostat (już zamówiłem) ze względu na możliwe mrozy . Po wymianie na płyn troszkę dziś jeździłem i wszystko ok

MARIO76

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 23, 2011, 16:42:49 pm »
Sprawdze . W trasie przez wiekszość czasu auto było niedogrzane ( pierwsza podziałka) . Problemy z zagrzaniem wystąpiły dopiero po ok 100 km - żółta kontrolka wskazówka w górę później czerwona , tryb awaryjny . Wszysko wróciło do normy po zatrzymaniu i powtórnym odpaleniu , a za 20 km to samo...

Offline makek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 164
Odp: Termostat
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 23, 2011, 17:09:52 pm »
... Problemy z zagrzaniem wystąpiły dopiero po ok 100 km - żółta kontrolka wskazówka w górę później czerwona , tryb awaryjny . Wszysko wróciło do normy po zatrzymaniu i powtórnym odpaleniu , a za 20 km to samo...

Po takiej akcji ile musisz dolać płynu. Jak mówisz trasa, to jakie to są prędkości?
S-type 4.2
Marek 693 440 715

MARIO76

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 23, 2011, 17:16:33 pm »
Dziś wymieniłem cały płyn - 5l . W trasie nie jechałem szybko , kupiłem na letnich a padał śnieg jakieś 100 km/h . Tryb awaryjny max 90

ciamajda

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 24, 2011, 13:27:10 pm »
kolego
Cały płyn to 10L

BlackV6

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 24, 2011, 13:42:16 pm »
moze nie z tego wymienil :P 5 l to mi wchodzi do spryskiwaczy  :-wstyd

MARIO76

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 24, 2011, 14:08:23 pm »
też mi się mało wydawało , może całej wody nie wydmuchali fachowcy , po świętach rewizyta

ciamajda

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 25, 2011, 13:40:34 pm »
wydmuchali ??????

MARIO76

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 26, 2011, 09:48:25 am »
Sprężonym powietrzem przez zbiorniczek na płyn . Później zalewali , auto chodziło na 2000 obr . Wydawało mi się ok .
Jak w takim razie ma to wyglądać prawidłowo ?

zadek07

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 26, 2011, 11:46:05 am »
A w ktorym miejscu odpieli waz, czy odkrecili korek spustowy z chlodnicy? Jescze osobiscie nie spotkalem sie z praktyka dmuchania powietrza w zbiorniczek. Mogli odkrecic korek spustowy w bloku i w chlodnicy . To by w zupelnosci wystarczylo.

MARIO76

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 26, 2011, 13:37:40 pm »
Niestety nie wiem nie wchodziłem do kanału

ciamajda

  • Gość
Odp: Termostat
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 27, 2011, 11:54:40 am »
z ciekawości zapytam- ile skasowali za tą usługę????