Autor Wątek: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów  (Przeczytany 19226 razy)

ktr

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 10, 2012, 16:47:28 pm »
Byłem na stacji kontroli pojazdów SpeedCar i zrobiłem analizę spalin.

Załączam 2 zdjęcia wyników. Po nazwie plików można się kapnąć które jest które: jedno to lewa rura wydechowa na biegu jałowym, drugie to prawa rura wydechowa na biegu jałowym.

Teraz zauważam, że jak jeżdżę po mieście to błąd mi się nie pojawia, chociaż cały czas jest P1000, który nie może się zmienić na P1111 być może właśnie z powodu katalizatora. Błąd P0430 wywala mi na trasie - być może panują wtedy inne warunki, sam nie wiem.

TYGRYS3

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 10, 2012, 17:49:12 pm »

w takich sporadycznych i krótkotrwałych błędach pomocny jest OBD Log
wygląda tak :


ten jest akurat TEXA ale może być dowolny ,który pasuje do naszych wtyczek,
podpinasz go do złącza OBD i jeździsz po jakimś czasie (opisane w instrukcji)
wyciągasz loga ,podpinasz do kompa i masz wszystkie wyniki ,błędy słowem wszystko
działo się podczas jazdy  :-V

ktr

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 11, 2012, 11:15:06 am »
A propos tego loga. Ale przecież jeśli mam jakieś błędy to zapala się check-engine i wtedy wiem, że warto się podłączyć skanerem obd i przeczytać błędy. Więc jaka jest wartość dla mnie z tego loga?

Na trasie, po kilkudziesięciu km jazdy zapala się błąd katalizatora.
Po mieście się nie zapala, chociaż jest cały czas P1000 i nie znika nigdy, nie zmienia się w P1111.
Na trasie ma więcej widocznie chęci by P1000 zmienił sie w błąd P0430.

Co więcej powie mi log?

Poza tym, czy ktoś umie zinterpretować zdjęcia moich wyników z analizy spalin? Gość w zakładzie powiedział, że jest OK.

TYGRYS3

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 11, 2012, 15:37:53 pm »
powie ci w jakich warunkach wystapił błąd ,taki log rejestruje wszystkie parametry silnika (i samochodu ,predkość,obroty itp)
podczas jazdy ,więc w czasie żeczywistym będziesz mógł porównać wszystkie dane i określić
w jakich warunkach występuje błąd

ktr

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 31, 2012, 15:46:33 pm »
Zamierzam zainwestować w emulator sondy lambda zwany tuleją opisany tutaj: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=15343.0

Zakładam, że nie muszę sie na tym znać, wystarczy kupić i założenie w dowolnym warsztacie będzie proste? Jakieś doświadczenia z tym sprzętem? Rozumiem, że mam kupić 1 sztukę?

ktr

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 23, 2012, 13:32:19 pm »
Mam kupioną 1 tulejkę, inwestycja 40 zł na allegro. Skoro moje auto aktualnie przechodzi poprawnie testy spalin (np. przegląd techniczny, albo to co wklejałem powyżej - zdjęcia) to rozumiem, że katalizator nie jest jeszcze na tyle padnięty by warto go było zupełnie wycinać. Spaliny mam w normie.

Czy to dobry pomysł, aby zostawić katalizator a jedynie wkręcić tulejkę? Chodzi mi o to, aby to nie było rozwiązanie na najbliższe tygodnie czy miesiące, ale aby było na dłużej i auto dobrze chodziło. Czy założenie tulejki ma jakieś złe konsekwencja dla auta lub dla mnie?:) Czy śmiało mogę to wkręcić i jeździć spokojnie? Błąd wywala mi co jakieś 40 km.

benjamin

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 23, 2012, 14:28:15 pm »
tą tulejkę się wkręca w ostatnią sondę, tą za katalizatorem, spaliny nie opływaja wtedy sondy i nie pokazuję błędu zużytego katalizatora. Wkręć na próbę pojeździj trochę to się przekonasz czy to działa.  Osobiścię nie radziłbym wycinać katalizatora, wiem z doświadczenia że powoduję to więcej problemów niż dobrego...

BlackV6

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 23, 2012, 14:35:07 pm »
Powiedz mi jakie problemy są po wycięciu katalizatorów ?? bo szczerze powiem że nie wiem co się może dziać ,po za tym ze nie spełnisz emisji spalin  :-gwizd

benjamin

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 23, 2012, 15:16:35 pm »
taki zabieg spowoduje powstanie zawirowań spalin w pustej puszcze co pogorszy osiągi i sprawność wydechu,

w samochodach wyposażonych  w dwie sondy Lambda - przed i za katalizatorem -  przypadek usunięcia katalizatora potrafi czasem poważnie utrudnić prawidłowe korzystanie z samochodu z powodu dużych zaburzeń w pracy silnika pozbawionego katalizatora. Sonda - ta przed katalizatorem - jest sondą regulacyjną, natomiast ta za katalizatorem to sonda diagnostyczna, która "melduje" systemowi diagnozy o stanie katalizatora (między innymi)
zdarza się również że po wycieciu katalizatora i zastąpieniu go rurą przelotową lub jakimiś tłumikami ala strumienicami, praca układu wydechowego staje się bardziej głośna i metaliczna  co czasem i dla niektórych może być uciążliwe.
znam też przypadki gdzie samochody z katalizatorem na wykresach z hamowni miały większą moc z katalizatorem niż po wycieciu katalizatora np. moja vectra...  (wbrew powszechnej opinii ogółu)
jeśli już nastąpi przyrost mocy to jest minimalny i szczególnie w silnikach o niedużej pojemności skokowej, ten zysk może być okupiony problemami z płynną pracą silnika w zakresie średnich obrotów.

benjamin

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 23, 2012, 15:21:06 pm »
jeżeli  samochód od nowości ma katalizator,to z pewnością konstruktorzy przystosowali parametry silnika do jazdy z nim
reasumujac może się zdarzyć że:
praca silnika może być nierówna, wzrost hałasu układu wydechowego ,smrodu,a osiągi samochodu (krzywa momentu i mocy) zmienią się, ponieważ bedzię inny przepływ spalin przez wydech.
Możliwe również,że silnik nię bedzię miał przyspieszenia z niskich obrotów.

usunąłem katalizator tylko w jednym swoim samochodzie (którego już nie posiadam) i więcej tego nie zrobie
 

ktr

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 23, 2012, 15:33:29 pm »
A jeśli zostawię mój katalizator i wkręcę tulejkę to czy z czasem katalizator nie będzie się zapychał coraz bardziej, a ja nie będę o tym informowany bo będę miał zamontowaną tulejkę oszukującą? Sam nie wiem co tu zrobić, czy zakładać to (i nie ruszać kata), czy nie? Błąd P0430 pojawia mi się mniej wiecej po przejechaniu 40 km od skasowania go.

BlackV6

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 23, 2012, 22:23:15 pm »
Moje rozwiązanie z katalizatorem(katalizator mam na wykończeniu) , wstawiam przepustnicę jutro wraz z emulatorami i zobaczymy czy będzie tak jak opisują problem powyżej :) jeśli faktycznie pogorszą się parametry to mam nowy Katalizator
 XXXXX który zamontuje , z DPF-ami sobie poradziłem to i z katalizatorem też  ;D

ktr

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 25, 2012, 12:13:31 pm »
BlackV6 - i jak udało Ci się coś zrobić z katem? Ja wciąż nie wiem co robić, na razie mam tę tulejkę w domu i zastanawiam się, bo kasować P0430 muszę co jakieś 20-30 km.

BlackV6

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 25, 2012, 13:08:05 pm »
Odbieram samochód dzisiaj gdzieś koło 18 to dam znać jak się sprawuje :) i czy pomogło też mnie drażni ten błąd

BlackV6

  • Gość
Odp: P0430 po przejechaniu 50 km od skasowania błędów
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 25, 2012, 20:02:52 pm »
Dobra samochód odebrany :) intensywny test przez 35 km i nic nie dość że nie świeci kontrolka <emulatory) to kot złapał w końcu oddech