Autor Wątek: Prawidłowe napięcie w X-type  (Przeczytany 6254 razy)

przemeq

  • Gość
Prawidłowe napięcie w X-type
« dnia: Listopad 30, 2011, 23:13:17 pm »
  WItam,


chciałem zadać pytanie o to jakie Waszym zdaniem winno być prawidłowe napięcie przy pomiarze miernikiem na akumulatorze. Mam 3.0 V6 z podłączonym gazem.

Pytam, bo zaistniał u mnie następujący problem:

jakiś miesiąc temu zaczęła mi się świecić kontrolka akumulatora, ale zignorowałem to, bo po samochód zapalał normalnie, zaś po zapaleniu miernik pokazywał, że napięcie rośnie- wiedziałem zatem, że nie jest to awaria alternatora.

Przejechałem jakieś 1000km, i w zeszłym tygodniu po odpaleniu i przejechaniu 500m jag zdechł mi na światłach i nie chciał już zapalić.  :-wstyd

Jako że akumulator był stary, wymieniłem go na nowy i dzisiaj zacząłem ponownie dokonywac pomiarów. Ku mojemu zdziwieniu różnią się one jak jasna cholera. Na początku zwykle jest około 11.8 (i nawet jakby jekko spada co wskazywałoby na to że alternator nie ładuje), później nieraz wzrasta do 12.8, a jak pojeżdżę to bywa i 13.8. Co ciekawe włączenie świateł (ksenonów) czasami podwyższa napięcie nawet o 1 V, a czasem nie ma na to wpływ
Najgrsze, że ciągle nie jestem pewien czy mam sprawny alternator, a różnice w pomiarach wskazywałyby, że czasem działa a czasem nie.

Kotrolka w zasadzie ciągle się pali, ale bywają i krótkie momenty że po zapaleniu się nie zaświeca, ale trwa to zwykle do następnego rozruchu


PROSZĘ O WASZE DOŚWIADCZENIA I KOMENTARZE ZAPRAWIONYCH W BOJU!!!  :)

moryc25

  • Gość
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2011, 23:17:00 pm »
Napięcie nie powinno nigdy spaść poniżej 13,8V, nawet pod obciążeniem i przy biegu jałowym.

ciamajda

  • Gość
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 01, 2011, 10:01:04 am »
chyba regulator napięcia Ci siadł

przemeq

  • Gość
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2011, 19:55:24 pm »
Nie sądzicie, że ma to cokolwiek wspólnego z alternatorem ? (tego boję się najbardziej po tym co przeczytałem o kłopotach, jakie nastręcza jego wymiana).

A jeśli jest to regulator napięcia, to jak wygląda naprawa? I ile ewentualnie kosztuje ?

prosze o odpowiedzi!

z góry dziękuję !!!

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2011, 20:09:29 pm »
regulator napiecia jest wbudowany w alternator. czy kontrolka sie swieci caly czas czy tylko sporadycznie?

przemeq

  • Gość
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 01, 2011, 20:24:23 pm »
Na początku się świeciła co jakiś czas, później zapalała się około minutę po zapaleniu, teraz pali się właściwie cały czas, choć były i momenty, że gasła w ogóle (ale na króko)


z góry dziękuję za odpowiedź

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2011, 20:26:43 pm »
wymiana alternatora i masz spokoj.

przemeq

  • Gość
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 01, 2011, 20:31:46 pm »
hehe od razu kupować nowy....  :-thumpdown

1) a co nie ma sensu go regenerować? - niedługo chce zamienić kota na większe auto, więc nie chce iść w koszty

2) Ile kosztuje nowy ? (czy pasuje od mondeo) ?

3) czy znasz kogoś w Wrocławiu lub okolicach, kto to porządnie zrobi (tylko nie fatimex, bo to tego gbura nie pojadę już nigdy! ;)


odpowiedzcie, dzięki


ciamajda

  • Gość
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 01, 2011, 20:38:55 pm »
z tego co piszesz-dla mnie to regulator napięcia
jutro dam Ci namiar


Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 01, 2011, 20:53:28 pm »
ciamajda ma racje, wszystko wskazuje na regulatora. a regulator jest wbudowany w alternator, wiec demontaz
alternatora jest niezbedny. czy kupisz uzywanego alternatora, czy znajdziesz zdolnego elektryka, ktory wyciaga
regulatora i go naprawi (bo regulator jako osobny element nie kupisz), czy zregenrujesz alternatora, czy kupisz
nowego, to oczywiscie jest twoj wybor. przez "wymiana alternatora" chcialem powiedzic ze tam lezy zrodlo
problemu.

przemeq

  • Gość
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 01, 2011, 21:58:45 pm »
Ok dzięki Panowie, umówię się z elektrykiem i będę szedł w kierunku tego napinacza alternatora - zobaczymy co powie.

Mam zresztą  update w tej sprawie - właśnie byłem się przejechać samochodem i napięcie spada - nie wiem zatem czy alternator w ogóle ładuje - wcześniej bywało czasem powyżej 13V- teraz po zapaleniu 11.9, a po przejechaniu kilku km zrobiło się już 11.5 :-thumpdown

więc chyba już go nie będę do czasu wizyty u elektryka dotykał, bo znowu mi się rozkraczy na światłach :-thumpdown ...

ciamajda

  • Gość
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 01, 2011, 22:01:39 pm »
nie napinacz alternatora, tylko regulator napięcia:)
dzwoniłeś??

ciamajda

  • Gość
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 05, 2011, 14:39:34 pm »
Rozmawiałem dzisiaj z Mirkiem-mechanikiem
Powiedział ż Twoje autko już zrobione i masz dużo szczęśćia.
Jak zapytałem co było, śmiał się i powiedział mi bym Ciebie.
Więc proszę powiedz bo ciekawość mnie męczy

Offline szibel

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: Prawidłowe napięcie w X-type
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 06, 2011, 19:12:48 pm »
Ja stawiam na luźny pasek.

Pzdr.
szibel