Czy TATA zniknie z Polski?Nowa strategia firmy: Dystrybutor marki TATA w Polsce poinformował dealerów o ograniczeniu działalności. Strategia została zaprezentowana 8 listopada br. podczas konferencji dealerów marki i zmierzać będzie do wycofania się MMP (Marubeni Motors Poland, dystrybutor Tata Motors w Polsce) z dystrybucji pojazdów marki TATA na rynku polskim.
Jak informuje MMP, u źródeł tej decyzji leżą przede wszystkim względy natury ekonomicznej: kryzys finansowy, kurczący się rynek motoryzacyjny oraz potężny import samochodów używanych do Polski, który ma negatywny wpływ na poziom sprzedaży nowych samochodów.
TATA w dalszym ciągu będzie wypełniało wszelkie swoje zobowiązania wobec klientów. W szczególności zapewni obsługę gwarancyjną samochodów marki TATA i będzie utrzymywać centralny magazyn części zamiennych. Po wygaśnięciu umów dealerskich, które zostaną wypowiedziane w grudniu bieżącego roku, MMP będzie kontynuował obsługę samochodów TATA za pośrednictwem dotychczasowych dealerów, z którymi zostaną zawarte nowe umowy serwisowe.
MMP informuje równocześnie o rozpoczęciu działań mających na celu znalezienie nowego dystrybutora marki TATA w Polsce.