W Los Angeles Jaguar zaprezentował kolejną wersje nadwoziową XKR-S Cabrio.Na początku tego roku mogliście poznać najszybszego, drogowego Jaguara w historii. Mowa tutaj oczywiście o coupe XKR-S. Teraz XKR-S, doczekał się wersji Cabrio. Połączenie mocy samochodu GT ze stylowym wyglądem kabrioletu stanowi szczyt wydajności i stylu w motoryzacji. XKR-S będzie najszybszym modelem w wersji Cabrio, jaki kiedykolwiek wyprodukował Jaguar.
Jaguar XKR-S to kwintesencja smaku i angielskiego stylu z drapieżną, sportową duszą. Model w wersji Coupe miał swoją premierę w marcu tego roku w Genewie i dzięki oferowanym rewelacyjnym właściwościom jezdnym zdobył ogromne uznanie wśród użytkowników. Na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles zostanie zaprezentowany model w wersji Cabrio, dzięki któremu kierowcy jeszcze mocniej będą mogli poczuć dynamikę i moc. Model XKR-S w wersji Cabrio, tak samo jak Coupe, w jedyne 4,4 sekundy osiąga 100 km/h, a jego maksymalna prędkość to 300 km/h.
Jaguar XKR-S cabrio – specyfikacja techniczna Układ napędowy
Pojemność silnika (l) 5,0
Liczba cylindrów 8
Skrzynia biegów 6-biegowa, automatyczna
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) 4,4
Przyspieszenie 100-180 km/h (sek.) 7,6
Prędkość maksymalna (km/h) 300
Moc silnika (KM) 542
Stosunek mocy do wagi (KM/t) 307
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 680
Współczynnik oporu (Cd) 0,35-0,38
Zużycie paliwa
W cyklu miejskim (l/100km) 18,9
W cyklu mieszanym (l/100km) 12,3
Pojemność baku (l) 71
Emisja CO2 (g/km) 292
Wymiary
Rozstaw osi (mm) 2752
Szerokość (mm) 1608
Długość (mm) 4794
Wysokość (mm) 1312
Promień skrętu (m) 10,9
Waga (kg) 1795
Jaguar XKR-S w wersji Cabrio wyposażony został w tą samą jednostkę napędową, co wersja Coupe, czyli benzynowy silnik AJ-V8 GENII, z 550 KM i momentem obrotowym 680 Nm. Aby zapewnić te same właściwości jezdne co w modelu Coupe, projekt nadwozia z otwieranym dachem wymagał wprowadzenia dodatkowych udoskonaleń technologicznych. Lekka, aluminiowa konstrukcja zapewnia większą sztywność i stabilność samochodu przy dużych prędkościach. Ulepszone przednie i tylne zawieszenie zwiększają elastyczność, precyzję i kontrolę przy jednoczesnym zachowaniu komfortu jazdy. Jaguar XKR-S w wersji Cabrio posiada także nowy przedni zderzak z szerszym wlotem powietrza oraz Computational Fluid Dynamics System – czyli rodzaj dyfuzora, który usprawnia docisk aerodynamiczny podczas szybkiej jazdy. Wszystkie zmiany nadają modelowi bardziej dramatyczny i śmiały wygląd.
Wnętrze samochodu także zostało przystosowane do nowych wrażeń z jazdy sportowym Cabrio i niczym nie przypomina wykończenia znanego z Jaguara XK. Siedzenia zapewniają lepsze trzymanie podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Specjalnie wzmocnione fotele posiadają funkcję 16-punktowej regulacji.
XKR-S Cabrio jest dostępny w sześciu kolorach: od gustownego Polaris White po charakterystyczny British Racing Green. Aluminiowy dach, który otwiera się i zamyka w jedyne 18 sekund, standardowo dostępny jest w kolorze czarnym, ale istnieje możliwość wyboru lakieru z sześciu pozostałych opcji.