Autor Wątek: x300 4.0 l. 1996 wymiana tylnich klocków hamulcowych.  (Przeczytany 1702 razy)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
x300 4.0 l. 1996 wymiana tylnich klocków hamulcowych.
« dnia: Październik 27, 2011, 18:37:22 pm »
Do wymiany potrzebne nam są około 1,5 godziny czasu, klucz 15, i klocki.
Występują dwa rodzaje. Podaje za TRW ( Lukas) GDB 1040 (większe) i GDB 1109 mniejsze.
Koszt zakupu u mnie GDB 1040 to około 70-100 zł.
Jak zdjąć koło to chyba każdy wie, zestaw fabryczny jest wystarczający.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: x300 4.0 l. 1996 wymiana tylnich klocków hamulcowych.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 27, 2011, 18:39:38 pm »
Przyda się wd 40 do śrub, i troche siły lub przedłużka.
Odkręcamy dwie śruby z tyłu jarzma.
Zdejmujemy zaciski i wieszamy na drucie tak by nie wisiało na przewodzie hamulcowym.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: x300 4.0 l. 1996 wymiana tylnich klocków hamulcowych.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 27, 2011, 18:48:46 pm »
Wyjmujemy stare klocki, oczyszczamy zaciski z brudu i rdzy.
Za pomocą deseczki lub klocka wsuwamy do środka tłoczek hamulca.
I montujemy nowe klocki, jako pierwsze wkładamy klocek z blaszkami w otwor tłoczka.
Potem wkładamy druga okładzine na miejsce, pomagając sobie troche śrubokrętem, można podważyć zaciski by łatwiej okładziny weszły na miejsce.
Następnie nakładamy zacisk na tarcze i dokrecamy śruby.
Dalej koło i po pracy.
xj6 4,0 Sovereign 1996