Autor Wątek: czy panewka może się przekręcić po usunięciu lewego powietrza z katalizatora?  (Przeczytany 7563 razy)

BOGDA

  • Gość
jestem laikiem w tych sprawach ba ...właściwie kompletnie się na tym nie znam  :-thumpdown mam pytanie ..

po zlikwidowaniu lewego powietrza ,które najprawdopodobniej było na kolanku za katalizatorem  i porządnym uszczelnieniu pokrywy katalizatora   po uruchomieniu silnika przekręciła mi się panewka .... silnik do wymiany (podobno to tańsza wersja niż naprawa )

Mam pytanie  :-nuts - opinia mechanika to taka że silnik za długo był "NIEDOTLENIONY" - czy to jest możliwe?



 

moryc25

  • Gość
Odp: czy panewka może się przekręcić po usunięciu lewego powietrza z katalizatora?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2011, 11:41:47 am »
Panewki obracają się (głównie) z powodu braku smarowania, czyli tzw film olejowy się zrywa i następuje tarcie (bez oleju). Powodem może być stary olej który traci swoje właściwości.

BOGDA

  • Gość
Odp: czy panewka może się przekręcić po usunięciu lewego powietrza z kolektora?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2011, 12:19:02 pm »
choć się na tym nie znam ... to tak właśnie podejrzewałam ... rozbierałam kiedyś przemysłową maszynę do szycia i ona miała w takiej misce olejowej wszystkie zamoczone tłoki ... podejrzewałam że to podobnie dział i powietrze nie ma tu związku... ale jednak coś się stało ... co więc mogło przekręcić panewkę ? olej był zalany , a mechanicy rozbierali KOLEKTOR ...
( pomyliłam nazwy w ostatniej wypowiedzi  - planowałam wymieniać katalizatory )

BOGDA

  • Gość
Odp: czy panewka może się przekręcić po usunięciu lewego powietrza z katalizatora?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2011, 12:25:09 pm »
założyłam nowy wątek ... taka jestem zła ,  :-thumpdown  że pomyliłam nazwy

Offline makek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 164
Odp: czy panewka może się przekręcić po usunięciu lewego powietrza z katalizatora?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2011, 13:11:58 pm »