Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ40 3.2 1994 gaśnie przy przegrzaniu i nie można odpalić

(1/4) > >>

kloss8:
Witam forumowiczów i zwracam się z prośbą o poradę. Może ktoś słyszał o takim przypadku.
Jazda w upalny dzień i wszystko OK do momentu, kiedy nie wprowadziłem motoru na obroty 6000-6500, po spadku obrotów zgasł. Wiatrak się nie włączył. Odpalenie silnika było możliwe dopiero jak temperatura silnia zmalała. Następnie sprawdziłem błędy i wyświetlił mi się błąd FUEL FAIL 14. Wymieniłem czujnik temperatury cieczy na nowy i przyszedł czas na test. Znowu wkręciłem silnik do 6500 obrotów i tak cztery razy i wszystko było OK (test był przy wietrznej pogodzie, wiatrak nie załączył się). Kolejny dzień, upał, krótka przejażdżka, bez wkręcania na obroty, wskazówka od temperatury na środku.Po wyłączeniu silnia, nie mogłem go odpalić dopóki wskazówka nie spadła na niebieskie pole. Po dopaleniu ruszyłem i po ok 1 km  mocniej wcisnąłem gaz i znowu zgasł. Przy obu przypadkach (po wymianie czujnika), wiatrak się nie włączył.
Czy przyczyny mam szukać w awarii wiatraka?   

romek:
Zresetowałes ECU?

kloss8:
tak, nie wyświetla żadnych błędów

e_gregor:
Fail 14 niema przypadkiem czegoś wspólnego z czujnikiem położenia przepustnicy?

katar83:
Sprawdź kable do sensora czy są ok. Jak wymieniłeś czujnik i jest ok, powinien startować bez problemu.
Koniecznie też sprawdz przewody masy, na grodzi i nadkolach. Odkreć, wyczyść, wysmaruj i zakręć z powrotem.
Później zostaje czujnik położenia wału który też tak działa na auto jak opisujesz.
Jak nie chce Ci odpalić i kręcisz silnikiem, czy wskazówka od obrotów leży i sie nie rusza czy idzie do góry?
Co do wiatraka od niego jest zupełnie inny sensor, w chłodnicy u dołu. W twoim wypadku - nie ważny :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej