Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)

Wymiana przepływomierza powietrza (XJ X300)

<< < (3/3)

Jagman73:
Jeśli chodzi o problemy z przepływomierzem to niestety jest to dość częsta i upierdliwa przypadłość X300. Z własnego doświadczenia wiem, że czyszczenie chemiczne czasem pomaga na jakiś czas ale tylko w określonych przypadkach i czasem warto tego spróbować choćby ze względu na niski koszt i prostotę calej operacji.

Przy zakupie używanego przepływomierza warto zabezpieczyć sobie możliwość zwrotu bo niestety część osób sprzedających nie ma pojęcia, że sprzedaje niesprawną część (raczej przy demontażu niewiele osób to sprawdza).

Pomiar miernikiem uniwersalnym jest prosty (w sieci można znaleźć tabelki z prawidłowymi wartościami). Ponieważ pomiaru dokonuje się przy pracującym silniku można szpilką miernika albo "wpiąć" się we wtyczkę albo bezpośrednio w przewody.
Podstawowe parametry pracy przepływomierza można odczytać również bez problemu większością nawet prostych czytników OBDII.
Podobnie z usuwaniem błędu przepływomierza i gaszeniem kontrolki "CHECK ENGINE".

katar83:
Odnosnie czyszczenia przeplywomierza to przede wszystkim trzeba rozwiercic nity i wyciagnac przeplywomierz z obudowy,
 dopiero wtedy czyscimy, tylko takie czyszczenie ma jakikolwiek sens. Pozniej zwyczajnie uzywamy odpowiednich wkretow by go z powrotem zamontowac w obudowie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej