Autor Wątek: Gniazdko - do podgrzewania silnika?  (Przeczytany 2797 razy)

tomda

  • Gość
Gniazdko - do podgrzewania silnika?
« dnia: Grudzień 12, 2009, 10:35:14 am »
W swoim XJ-cie (pochodzącym z Kanady) pod przednim zderzakiem znalazłem zakrywane gniazdko elektryczne.
Sądzę, że służy do podłączenia prądu w celu wstępnego podgrzania silnika. :)
Moje wątpliwości to:
- gdzie jest grzałka i czy posiada termostat, jak jest jej moc?
- czy podaje się 230V czy 110V i na jak długo (np. na 1h czy na całą noc)?
- czy w Kanadzie jest 230 a może 110V.
- oraz czy w naszych warunkach klimatycznych jest sens z tego korzystać?
A może ktoś z forumowiczów ma schemat podłączenia poszczególnych styków. :-A   

Pavel

  • Gość
Odp: Gniazdko - do podgrzewania silnika?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 12, 2009, 11:25:23 am »
Do tego gniazdka podłącza się czajnik, żebyś mógł sobie herbatkę zrobić  :-hehe
W instrukcji nie masz tego opisanego?po co to jest i jak to działa?

Luqasek

  • Gość

tomda

  • Gość
Odp: Gniazdko - do podgrzewania silnika?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2009, 23:46:43 pm »
Dzięki Luqasek za konkretną odpowiedź/link.          http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/WorldMap_Voltage%26Frequency.png               Tak też przypuszczałem, że gniazdo jest na niższe napięcie i nie staralem sie podlączyć naszych 230V.  :-thank

optre

  • Gość
Odp: Gniazdko - do podgrzewania silnika?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 13, 2009, 23:54:22 pm »
Możesz uzyć odpowiedniego transformatora i bedzie ok.  :-V

tomda

  • Gość
Odp: Gniazdko - do podgrzewania silnika?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2009, 01:00:12 am »
Lecz nie wiem o jakiej mocy miałby być ten trafo. Sądze, że grzałka nie powinna mięć więcej niż 200-300W.

Luqasek

  • Gość
Odp: Gniazdko - do podgrzewania silnika?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2009, 11:42:54 am »
Jeżeli to tylko zwykła grzałka, bez automatyki, to wystarczy zmierzyć oporność grzałki i skorzystać z praw Ohma i kilku innych praw i twierdzeń, bo mamy do czynienia z prądem przemiennym. Napisz, jak zmierzysz oporność grzałki, to dobierzemy jakieś trafo, jak chcesz. Ale nie będzie to tania impreza, bo trafo są zazwyczaj drogie, chyba, że masz dostęp do używanych. I BEZWZGLĘDNIE MUSISZ MIEĆ PEWNOŚĆ, ŻE TO GRZAŁKA, A NIE JAKAŚ INNA INSTALACJA, ŻEBY JEJ NIE USZKODZIĆ!

optre

  • Gość
Odp: Gniazdko - do podgrzewania silnika?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 14, 2009, 11:57:59 am »
w razie czego moze się przyda
http://www.taunus-transformatoren.de/transformers/230v110v.php4?ref=google_poland_usa

a tak przy okazji, jesli grzalka jest zrobiona z drutu oporowego to można ją również zasilać prądem stałym, w razie gdybyś przypadkiem dysponował zasilaczem 110V o odpowiedniej mocy (chociaż watpię  :-\)

w każdym razie powodzenia.

Offline ajtotal

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Gniazdko - do podgrzewania silnika?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 19, 2011, 22:51:28 pm »
....a zrob prosze kiedys zdjecie tego gniazdka??ciekawe czy u mnie tez jest- co nasuwa mi sie od razu to fakt ze za naieciem znamionowym idzie konkretny typ gniazdka co znaczy ze nie mozesz miec europejskiego gniazdka i 110v albo europoejskie gniazdko 230 albo amerykanskie 110 (takie dwa plaskie sloty jakby na polskie konektory)
Był xj8 4.2L x350 2004 BRG- jedyny słuszny kolor i paski po bokach też miał.
Jest New XK R-Performance, pitch black, Full Fat Range Rover 4.4tdv8

booschmen

  • Gość
Odp: Gniazdko - do podgrzewania silnika?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 20, 2011, 23:28:11 pm »
Ja dzis widzialem podobna kostke w VW sharan-ie tylko ze tam bylo 3 pinowe i pisalo na nim 250V ale auto bylo ze szwajcarii i tam sie takie podlacza jak jest duzy mroz po zgaszeniu i przy przewidywanym dluzszym postoju aby nie ostygl.