Autor Wątek: Wymiana filtra przeciwpyłkowego  (Przeczytany 6545 razy)

sanchez

  • Gość
Wymiana filtra przeciwpyłkowego
« dnia: Lipiec 04, 2011, 23:00:13 pm »
Koledzy, chciałbym sobie wymienić filtr przeciwpyłkowy. Wygląda na to, że trzeba zdjąc ramiona wycieraczek, i zdjąć plastiki pod szybą. Nie za bardzo wiem jak je bezpiecznie usunąć i od razu czegoś połamać. Może ktoś już to robił i da kilka dobrych rad  ::)?

Artur G.

  • Gość
Odp: Wymiana filtra przeciwpyłkowego
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2011, 09:03:21 am »
nie trzeba zdejmować  ramion  wycieraczek, ja  odkręcam od  góry osłonę  plastykową,  siłowo z wyczuciem podnoszę   plastyk (druga  osoba  potrzebna  do przytrzymania  go  odchylonym)  - tę osłonę, wyciągam stary,  wkładam nowy  opuszczam i zakręcam... 5 minut  roboty. Wszystko  od komory  silnika,  przy podniesionej pokrywie silnika  :-tylko chyba że w D jest  coś ??????  innego ....

sanchez

  • Gość
Odp: Wymiana filtra przeciwpyłkowego
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2011, 09:46:11 am »
nie trzeba zdejmować  ramion  wycieraczek, ja  odkręcam od  góry osłonę  plastykową,  siłowo z wyczuciem podnoszę   plastyk (druga  osoba  potrzebna  do przytrzymania  go  odchylonym)  - tę osłonę, wyciągam stary,  wkładam nowy  opuszczam i zakręcam... 5 minut  roboty. Wszystko  od komory  silnika,  przy podniesionej pokrywie silnika  :-tylko chyba że w D jest  coś ??????  innego ....
Dziękiza info, w D raczej jest to samo ::). Ale osłona jest przymocowana na zatrzaski (tak to mi raczej wygląda) czy wkręty? Pewnie łatwo połamać jeśli zatrzaski...
A i jeszcze jedna sprawa, czy po zdjęciu filtra widać może parownik klimy? Pomyślałem, że dobrze byłoby od razu czymś podlać grzybki które tam już zdążyły wyrosnąć  :-gwizd

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: Wymiana filtra przeciwpyłkowego
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2011, 17:59:26 pm »
po pierwsze demontujesz wycieraczki, trzeba zdjąć zaślepki, odkręcić śrubki

ściągasz zatrzaski, zaznaczone na czerwono

całą część zdemontujesz ciągnąc w stronę silnika