Autor Wątek: Nie odpala i czuc paliwem???  (Przeczytany 17826 razy)

booschmen

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 26, 2011, 01:07:19 am »
No wlasnie wedlog "info tech-a" to cisnienie powinno byc pomiedzy 11-11.7 wiec mam troche za niskie tylko ze na wszystkich cylindrach jest bardzo podobne czyli srednie 6.5 psi (teoretycznie nie powinien zapalic) instalacje do cewki juz sprawdzilem i jest ok jeszcze jutro sproboje zamienic wtryski miejscami moze cos pomoze i pomimo niedzieli bede dlubac bo juz 3 tygodnie przez niego spac nie moge;/

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 26, 2011, 01:35:07 am »
Możesz podmienić wtryski, ale podejrzewam padnięty komp.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

booschmen

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 26, 2011, 09:27:05 am »
A czy moglo sie to wszystko stac od tego ze padl zawor cisnienia na listwie wtryskowej i zalalo silnik??

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 26, 2011, 11:55:25 am »
Moze zawor cisnienia padl wlasnie przez uszkodzony ECU.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

booschmen

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 26, 2011, 12:19:34 pm »
Wlasnie zamienilem wtryski i nic;/

Moze zaczne od poczatku cala historie:
Otoz nabylem auto w czwartek 26.05.2011 przez pol czwartku, piatek sobote i niedziele do wieczora chodzilo bez zarzutu (oprocz tego ze wolne obroty raz byly a raz nie) podobno jak to powiedzieli w serwisie jakis zawor wolnych obrotow i ze sa dwa prawy i lewy. Wracajac w niedziele do domu autostrada poszedl waz wodny od termostatu do zasilania bloku w plyn chlodzacy, zorientowalem sie dopiero po ok 5-7 kilometrach jak zjezdzajac z autostrady auto zzgaslo ale po chwili odpalilo i moglem zjechac 100metrow dalej na stacje, na drugi dzien odpalil bez problemu i zjechal z lawety i wjechal na warsztat tam zostal ten waz wymieniony, okazalo sie ze poszla rowniez uszczelka pod glowica i trzeba rozebrac od poczatku:(Podczas rozbierania znalezli wsadzonego wkreta pomiedzy zawor utrzymujacy cisnienie na listwie a przewod powrotny do baku. No wiec rozebrali po zciagnieciu glowicy okazalo sie ze jest przepalona i 3 miejscach i ze mocowanie pletwy prowadzacej lancuch rozrzadu do walkow rozrzadu jest pekniete i sa poodkrecane sruby i ze jak byla glowica to sie to jakos cudem trzymalo kupy;/ mocowanie wymienili poskrecali, zrobili remont glowicy( szczelnosc planowanie 0,87mm zebrali) 2 nowe zawory, nowe gniazda z docieraniem zaworow itd. uszczelka zostala dorobiona recznie (material taki jak na uszczelki do sportowych samochodow, stalowe okucia) poniewaz nawet oryginalna uszczelka byla zbyt plaska. Po przeszlifowaniu przez mechanika bloku delikatnie papierem wodnym wyszlo iz na 6 cylindrze od strony kolektora ssacego byl spawany kanal wodny i jak potem szla frezarka to delikatnie porysowala blok ale to podobno wypelni uszczelka jak siadzie. Zlozyli to wszystko do kupy i autko odpalilo bez problemu zostalo odebrane 21.06.2011 z warsztatu i do czwartku (boze cialo) bylo nim jezdzone bardzo delikatnie ok 60-80km/h i maks 2tys obr. w czwartek po poludniu pojechalem do rodzinki tam normalnie auto zgasilem z kluczyka i poszedlem po ok godz wrocilem wsiadlem chce odpalic a tu nic i smierdzi paliwem jakby sie lalo pod auto wiec znowu laweta;/ na drugi dzien odkeracajac przewod zasilajacy listwe w paliwo uszkodzilem delikatnie kruciec i zaczelo wyciekac paliwo, dalo sie to pospawac, i wyszlo iz zawor na listwie zamiast wracac nadmiarem paliwa do baku caly nadstan wylewa przez ten maly wezyk od tylu zpowrotem do kolektora i to jest przyczyna (zawor zostal wymieniony od silnika 3.2 R6 ale o tym samym cisnieniu 3.0bar-a, silnik zostal wysuszony, swiece wyczyszczone i przepanone na kuchence gazowej, zakrecone i po kilku probach 2-3 auto odpalilo, najpierw szedl wrecz siny dym z rur ale po zagrzaniu sie silnika to ustapilo ale juz wtedy silnik pracowal nie rowno i od razu na 2500obr dopiero jak zgasilem i odpalilem znowu to bylo ponizej 1tys i od tamtej pory auto odpala bez problemu czy zimne czy cieple ale na te dwa cylindry nie pali czyli 5 i 6:(
I to bylby chyba koniec mojej histerii wiec sorry ze tak wypytuje ale ja przez niego spac po nocach nie moge;/

Cychol

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 26, 2011, 13:05:06 pm »
O kurcze, trochę to przykre :- pojecia ja bym sprawdził zawory i sprawdź, tą uszczelkę czy na pewno trzyma, sprawdź też poziom płynu chłodzącego, czy nie ubywa... Ciężko tak coś radzić na odległość...

booschmen

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 26, 2011, 16:34:28 pm »
Po odkreceniu korka w zbiorniczku wyrownawczym delikatnie syklo(na odpalonym silniku otrzywiscie) i ani nie czuc spalinami ani nawet plynem nie rusza wiec kompresja sie nie przedostaje i olej tez czysty i nic nie obywa ani plynu ani oleju. Zawory w sensie? i gdzie ewentualnie szukac ECU bo ktos tutaj podrzucil ze to moglo pasc i nie daje sygnalu na te dwa garnki.

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 26, 2011, 20:03:41 pm »
Zanim sie bedziesz w ecu bawil, jedz na komputer. Inaczej bedziesz bladzil tygodniami. ECU znajduje sie w kabinie (u mnie z prawej strony, ale to anglik) przy moich kolanach , obok otwierania maski (zabudowany pod poszyciem).
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

booschmen

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 26, 2011, 22:44:26 pm »
Z tego co zauwazylem jest to "ford" czy jest jakis specjalny program diagnostyczny i ewentualnie jak on sie nazywa czy musze wybrac sie do ASO;/ i ewentualnie czy ECU do XJR-a pasuje z XJ6? Awaryjnie moze jest ktos z krakowa kto moglby na chwile podmienic takie cudo zeby tylko sprawdzic bo nie ukrywam ze 2 lipca mam wesele i jak nie pojade to moze mnie juz nie byc na forum( bo ktos mnie ukatrupi) i nie oponowal bym przy takim rozwiazaniu sprawy:) Jeszcze takie pytanie na ile odpiac akumulator azeby ECU sie zresetowalo??

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 26, 2011, 23:05:48 pm »
Z podmianą ECu to nie taka prosta sprawa. Możesz nie odpalić auta bo jest imobiliser.
Aby samemu odczytać kody błędów wystarczy na alledrogo zakupić kabelek diagnostyczny za około 40 zł i wraz z nim dostaniesz jakisz darmowy program do diagnostyki autka.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

booschmen

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 26, 2011, 23:24:14 pm »
Mam akurat dwa zaprzyjaznione serwisy forda ale czy urzadzenie diagnostyczne podejdzie i znalazlem kolo wzmacniacza za dywanikiem kolo baku kostke taka jak do drukarki tez przykrecana srubkami i z zaslepka od czego to moze byc (zmieniarka podpieta okraglym kablem wiec to chyba nie od tego?

booschmen

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 27, 2011, 10:57:20 am »
Oznajmiam uroczyscie ze kotek naprawiony uleczyl go jakis starszy dziadek w gumofilcach i z widlami:D Nikt nie wpadl na genialny pomysl ze moze byc zamieniony 6 z 5 cylindrem i ze wystarczy przepiac kostki na cewkach.


Takze wielkie dzieki za okazana pomoc bo niektorzy sie tutaj reczywiscie naprodukowali a kazda informacja jest wazna wiec dziekuje bardzo wszystkim za pomoc :-thank

Cychol

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 27, 2011, 11:54:04 am »
czasem to co jest najprostsze i najbardziej oczywiste za chiny nie chce przyjść do głowy...  :-super

booschmen

  • Gość
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 27, 2011, 14:28:17 pm »
Jedynie po podlaczeniu do komputera wyszly takie bledy:
P0300
P0306
P0303
P1314
P1313
Ale czego dotycza to czarna magia cos podono z cylindrami i sondami lambda.

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Nie odpala i czuc paliwem???
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 27, 2011, 19:43:18 pm »
 :-super
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?