Przez ostatnie 5 lat nikt nie odpisał na ten post, więc pewnie by to nie nastąpiło w najbliższym czasie, a że przeglądam obecnie archiwalne wątki - pozwolę sobie naskrobać co i jak, gdyby ktoś inny miał ten sam problem.
Demontaż listew chromowanych z auta wygląda następująco:
Listwy w uszczelkach szyb przedniej i tylnej jest dość prosty. Wystarczy najpierw zdemontować umieszczoną po środku spinkę i delikatnie w tym miejscu podważyć, a cała listwa łatwo wyjdzie z uszczelki. Są to 2 oddzielne listewki, połączone spinką.
Przednia i tylna szyba oraz te małe trójkątne - są wklejane.
Jeśli chodzi o listwy dachowe o które było pytanie - to też jest to jedna z łatwiej demontowanych. Wystarczy zacząć jej demontaż od przedniej części nadwozia, podważając ją cienkim wkrętakiem płaskim, następnie całość powoli do góry uchylić. Powinna pięknie się odczepić. Podkreślam że należy to robić dość wolno bo listewka jest od spodu podklejona piankową taśmą klejącą.
Listwy środkowych słupków są też podklejone taką samą taśmą klejącą. Tu wielkiej filozofii też nie ma. Trzeba zrobić to z "uczuciem" by nie odkształcić.
Listwy zbierające dolne we wszystkich drzwiach, należy siłowo unieść ku górze. Łatwo i szybko schodzą.
Gorzej jest z tymi wąskimi na krawędziach drzwi ( dookoła ). Te nie dość że są podklejone, to jeszcze są tak wyprofilowane że wskakują na zatrzask.
Do tych trzeba mieć najwięcej cierpliwości, i wyczucia.
Bardzo płaskim cieniutkim wkrętakiem należy ją podważyć od strony szyby, wsunąć wkrętak głębiej, i bez jego wyjmowania - powoli sunąć wzdłuż. Po chwili cała odskoczy.
Warto do tego celu użyć np.suszarki i podgrzać ją wcześniej gdyż taśma piankowa która ją trzyma jest dość ciężko odklejalna. Im chłodniej - tym trudniej.
Tylne ramki otaczające małą szybkę - są również MOCNO wklejone na taśmę piankową wraz z klejem do szyb ( przynajmniej tak było u mnie ). Cholernie się z tymi dwoma namęczyłem.
Listwy boczne na drzwiach, nie posiadają spinek wbrew obiegowej opinii.
Zdejmuje się je giętkim cieniutkim nożykiem - wycinając taśmę piankową która też dość mocno trzyma. Sama listwa jest dość twarda i plastyczna raczej bym się nie martwił o jej złamanie podczas demontażu.
Lusterka po zdjęciu trójkątnej czarnej zaślepki wewnątrz auta, kryją śrubę którą należy odkręcić i wypiąć kostkę lusterka.
Najwięcej zabawy będzie z klamkami.
By je wymontować należy zdjąć całe boczki, wygłuszenie, folie, a następnie w dość niewygodny sposób odkręcić od środka maleńkie śrubki rozm 6, zdemontować delikatnie druty cięgien, uważając by ich nie pogiąć.
Lampy tylne odkręca się od wnętrza bagażnika.
Na 6 śrubkach trzyma się również tylna blenda nad rejestracją. Aby ją usunąć należy zdjąć wygłuszenie klapy z tkaniny odpinając spinki i dopiero wypiąć wtyczkę przycisku elektrozamka i kluczem nasadkowym o oczku 8 odkręcić śrubki. Ważna uwaga - skrajne śrubki wykręcają się razem z gwintem, reszta to nakrętki.
pozdrawiam