Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
evap
jaymz:
Witam,
Koledzy pomóżcie może już ktoś miał podobny problem.
Co jakiś czas wywala mi "CHECK ENGINE" z błędem P0455, wiem co to za błąd (EVAP LARGE LEAK, czyli po naszemu "duży wyciek w układzie odporowadzania par paliwa"). Kasuję błąd auto jeździ sobie tydzień, czasem miesiąc i dłużej i znowu pojawia się ten sam błąd, najczęściej przy jednostajnej jeździe bez przyspieszania np.: 70-90km/h.
Wkurzyłem sie i ostatnio wziąłem się za prześwietlanie tego całego systemu odprowadzania par paliwa. Z tyłu jest taki zaworek zabudowany w puszcze, który normalnie jest w pozycji "OPEN" odłączyłem go, na stole podłączyłem do 12V i zaworek działa otwiera się i zamyka. Z przodu auta jest kolejny zaworek połączony z podciśnieniem, który też jest sprawny (ten sam test, podłączenie 12V).
Następnie sprawdziłem szczelność całej instalacji EVAPU od zaworka pod maską do zaworka końcowego (najpierw pompką pompując powietrze i patrząc czy trzyma ciśnienie, trzymało bez problemu, potem wpuszczałem dym do układu i też nigdzie nie ulatywał). Zatem wniosek jest taki, że oba zaworki działają, przewody szczelne.
Błąd nadal się pojawia od czasu do czasu przy monotonnej jednostajnej jeździe.
Pomóżcie bo już tracę na to siły ...
kogutki:
Hejka, blad ten sie pokazuje w przypadku niewlasciwej scisnienie w ukladzie. To co sprawdziles bylo bardzo sluszny.
Calkiem mozliwy ze jeden z zaworow po prostu czasem nie zamyka w calosci i wtedy wyskoczy blad, albo gdzies
malutka uszczelka pomalutku pusci cisnienie, co nie odkryjesz domowym sposobem. takze korek benzynowy moze
spowodac problem, od tego zaczyna sie proba napraw: nowy korek.
moryc25:
Od zbiornika poprowadzony jest przewód odprowadzający opary paliwa. Zakończenie znajduje się w plastikowej puszce (filtr par paliwa - "active carnister") znajdującej się pod prawym przednim nadkołem. Trzeba sprawdzić szczelność przewodów opasek oraz samego filtra par paliwa.
jaymz:
Koledzy skąd zdobyc nowy korek ? - w serwisie cena bedzie pewnie kosmiczna ..
W nadkolu z przodu nic nie ma a ten filtr aktywny jest z tylu za zbiornikiem i potem jest taki zawor koncowy,Ktory jest zakonczony takim wylotem. moj jag to 2.5v6 z Usa
kogutki:
hejka, moze zanim sie martwisz na zapas zadzwon do aso i zapytaj sie o ceny, nie jest tak straszny, zapewniam.
a do tego dla naszych czlonkow udzielaja rabat. jak chcesz zostac czlonkiem klubu wyslij mi pw. ale moze zanim
kupis nowej nakretke sprawdz dokladnie uszczelke na obecnej. powodzenia!
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej