Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Dziwne burczenie
bodi:
mam nową zagadkę
W moim Jagu występuje dziwne zjawisko. Gdzieś z okolicy deski rozdzielczej lub może skrzynki bezpieczników znajdującej się pod kierownicą wydobywa się burczenie podobne swoim charakterem coś jak czasami burczy transformator i jest to dość wyraźnie słyszalne. Nawet przeszkadza trochę w słuchaniu radia przy niskich poziomach głośności. Te burczenie jest cały czas, niezależnie czy jest kluczyk w stacyjnce czy nie i nie zależne od włączonych świateł itp. Ten dźwięk wydobywa się non stop!!!
To burczenie ma taki modulowany ton (nie jest to jednolity monotonny odgłos tylko taki zmieniający swój dźwięk). Ma ktoś pomysł co to może być? U kogoś występuje coś podobnego?
Jakieś sugestie?
Moje domysły są takie, że być może jest gdzieś tam jakiś moduł lub jakiś przekaźnik i coś z nim jest nie tak lub coś w tym stylu, ale nie znam się na takich rzeczach, więc może ten trop jest całkiem mylny.
Dodam jeszcze, że nie mam założonej poduszki powietrznej kolanowej, bo stara jest wystrzelona, a na aukcjach tego typu poduszki to rzadkość i czekam poprostu aż coś się pojawi w adekwatnej cenie.
No i mam instalację od klimy jeszcze pustą, bo samochód jest wczoraj odebrany od mechanika po drobnej stłuczce z przodu i nie nabiłem jeszcze i speca od klimy.
Piszę dlatego, żeby było jak najwięcej szczegółów, chociaż pewnie nie ma to żadnego znaczenia w problemie burczenia z okolicy zegarów.
kogutki:
hejka, uzywaj forumowa funkcje
odpowiedz znajdziesz np tutaj: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,672.0.html
bodi:
dzięki kogutki za odsyłacz, ale nie do końca się tam dowiedziałem wszystkiego
tamten wątek się skończył w połowie...
ciekawi mnie ile taki czujnik może kosztować i gdzie go szukać
proszę o podpowiedź osoby, które rozwiązały u siebie ten problem :-help
kogutki:
Kolego bodi, prosze bardzo. Jak dla mnie dostales jednak w tym watku odpowiedzi na wszystkie twoje pytanie: