Autor Wątek: Demontaż zbiorników benzyny w XJ seria 1-3.  (Przeczytany 3713 razy)

champagne

  • Gość
Demontaż zbiorników benzyny w XJ seria 1-3.
« dnia: Czerwiec 08, 2011, 00:07:08 am »
Witam Kolegów, którzy posiadają XJ-ty serii 1 - 3.  :-tylko
Interesuje mnie procedura demontażu zbiorników benzyny. Jak to zrobić, krok po kroku? Ile jest punktów mocowania zbiornika i tak dalej... Muszę wyciągnąć zbiorniki do czyszczenia bo mam ogrom szlamu i pompy paliwowe nie dają radę pompować do gaźników, może nawet będę musiał wymienić obie pompy paliwowe co pociągnie koszty około 300 euro. :-thumpdown
W Classic Auto, który jest najlepszym miesięcznikiem oldtimerowo-youngtimerowym w Polsce wyczytałem, że dodatki potasowe do benzyny zastępujące czteroetylek ołowiu potrafią przez sezon zimowy, w którym nie używa się zabytków, wytworzyć gęstą galaretę, która totalnie paraliżuje układ paliwowy, a doświadczył tego pewien polski posiadacz E-type, ale tacy chyba nie są na Naszym Forum. A bardzo szkoda...
 :-help  :-help  :-help  :-help  :-help  :-help

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: Demontaż zbiorników benzyny w XJ seria 1-3.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 09, 2011, 00:14:27 am »
robiłem to dawno temu ale napewno musisz zdjąć doły błotników tylnich i będziesz miał zbiorniki w zasięgu wzroku, od dołu, rurki do pompy po jednej na stronę (tu nie pamiętam czy idą dołem czy od bagaznika, pompa jest napewno w bagazniku) z tego co kojażę to musisz (chyba) zdemontować chromowane klapy wlewu i odkręcić zbiorniki, pamiętam że szło szybko, największy problem z operacją pierwszą czyli doły błotników ale Ty masz auto po renowacji więc nie powinno być problemów. Nie pamiętam ale chyba wymontowałem też pływaki ( za lampami tylnimi) to z grubsza wszystko.

JAGULAR

  • Gość
Odp: Demontaż zbiorników benzyny w XJ seria 1-3.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 13, 2011, 08:00:03 am »
Zanim zaczniesz wszystko demontować - i jeśli nie są skorodowane i nie ciekną spróbuj je wyczyścic  bez demontowania
na dole masz takie duże korki odkręc je  i po sprawie, dodatkowo możesz zdjąc pływaki dostając się do nich przez lampy tylne
pod tymi dużymi korkami powinny byc na rurkach zasysających paliwo takie małe plastikowe filtry
zdejmij je i wymień lub wyczyśc - to b. ważne a na pierwszy rzut oka ich nie widać
powodzenia
Jagular

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Odp: Demontaż zbiorników benzyny w XJ seria 1-3.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 11, 2011, 12:31:50 pm »
Ja jak wykręcałem zbiorniki były w strasznym stanie. Cały dzień spawania ale roboty z ich wyciągnięciem było nie dużo. Dostęp do śrub jest beznadziejny, ciężko jest się dostać do takiej jednej długiej która trzyma zbiornik od góry. Ale to jest jeszcze nic. Najgorsze są śruby calowe. Ja przerabiałem je na "Normalne" by nie kupować drugiego zestawu kluczy. Pozdrawiam,
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3