KOD FUEL FAIL 17
Wyświetlenie kodu 17 oznacza, że sygnał z potencjometra przepustnicy (TPS) jest poza dopuszczalnym zakresem. Kod jest generowany jeśli napięcie wyjściowe TPS jest niższe od 250mV przez minimum 64 ms.
Po wyświetleniu kodu silnik pracuje w trybie awaryjnym. ECU nie korzysta z sygnału dostarczanego przez TPS, ustalając wartość napięcia na 1.5V.
Możliwe przyczyny:
- przerwa lub zwarcie w obwodzie pomiędzy ECU a TPS
- wysoka rezystancja połączenia pomiędzy ECU a TPS (zanieczyszczony konektor TPS)
- poluzowany lub nieprawidłowo ustawiony TPS
- uszkodzony lub zużyty TPS
Funkcje TPS:
- ustalanie obrotów jałowych
- ustalanie kąta wyprzedzenia zapłonu
- odcięcie dopływu paliwa (ogranicznik obrotów)
- ustalanie składu mieszanki obrotów jałowych (1990-1992)
- pomiar zasięgu i zużycia paliwa
- wzbogacanie mieszanki podczas przyspieszania
- wzbogacanie mieszanki przy pełnym obciążeniu
- zubożanie mieszanki podczas zwalniania
W modelach 1990-1992 TPS zawiera 2 niezależne potencjometry. Jeden obsługuje ECU, a drugi dostarcza sygnał do sterownika skrzyni biegów. Po 1992 roku obie funkcje spełnia pojedyńczy TPS.
Prawidłowe ustawienia TPS w zależności od roku produkcji:
Rok produkcji Napięcie wyjściowe
obr. jałowe pełne otwarcie przepustnicy
-1988 0.24-0.40V 4.50V
1989-1990 0.31-0.36V 4.50V
1990- 0.57-0.62V 4.50V
Najczęstszą przyczyną uszkodzenia TPS, poza naturalnym zużyciem, jest zalanie potencjometra agresywnym rozpuszczalnikiem podczas czyszczenia przepustnicy.
A tak na marginesie to wystarczy poszukać na forum bo wszystko jest
Ale miło że jest jakiś nowy wątek o XJS