Autor Wątek: C-X75 trafi do produkcji  (Przeczytany 10606 razy)

micky

  • Gość
C-X75 trafi do produkcji
« dnia: Maj 06, 2011, 13:15:34 pm »
Jaguar zapowiada wypuszczenie na rynek benzynowo-elektrycznej hybrydy na bazie modelu C-X75.

W Wielkiej Brytanii samochód ma kosztować 700 tysięcy funtów. Przewidziano budowę zaledwie 250 egzemplarzy, które powstaną we współpracy z zespołem Formuły 1, Williams F1.

C-X75 z gazowym napędem był pokazywany w październiku na paryskim salonie samochodowym. Ma ultra-lekką konstrukcję, elektryczne silniki mają dać mu nadzwyczajne przyspieszenie.

Na wyłącznie elektrycznym napędzie będzie w stanie pokonać 50 kilometrów, ale posiadać też będzie silnik spalinowy. Ma być zdolny do osiągania prędkości powyżej 300 kilometrów na godzinę. Jednak jego emisja poniżej 100 g CO2 na kilometr będzie jedną z najniższych w branży motoryzacyjnej.

Pojazd ma stać się flagową konstrukcją, która pozwoli firmie prezentować się jako producent zaawansowanych technologicznie pojazdów.

- Ludzie oczekują, że Jaguar będzie innowacyjny - mówi dyrektor tej marki Adrian Hallmark.

- Jest jasne uzasadnienie biznesowe dla tego ekskluzywnego modelu - dodał, nie kryjąc, że chodzi o uzyskanie rozgłosu wokół marki.

W marcu Jaguar Land Rover ogłosił zamiar wprowadzenia 40 "znacząco nowych produktów" w ciągu najbliższych pięciu lat, co ma być wspierane planem inwestycyjnym wartości 5 miliardów funtów.


« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2011, 00:01:37 am wysłana przez micky »

Przemek

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 06, 2011, 14:17:09 pm »
Wspaniale  :-za

Projekt przypomina mi 918 Spyder. Nastała jakaś dziwna moda na ekologiczne supersamochody.

Auto ma zostać zaprezentowane w "late 2013" i produkowane do 2015. Więcej informacji pojawi się pierwszego września.

Pocoyo

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 06, 2011, 14:28:27 pm »
 :-za :-za

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2011, 23:56:48 pm »

khamsin

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 07, 2011, 08:46:10 am »
To jest przełom, z klasyczną hybrydą jak się dziś proponuje nie ma praktycznie nic wspólnego (bo jedynie teoretycznie) i mnie podoba się to, że Jaguar nadal ma w świecie motoryzacji coś przełomowego do zaproponowania jak to bywało niegdyś w historii tej marki.
Zapominamy bowiem, że Jaguar już dał światu zaawansowana technologię samonośnej karoserii aluminiowej w przeciwieństwie do Audi a teraz tak zaawansowana hybryda! Co prawda sama idea (poza użyciem turbin gazowych) nie jest w ogóle nowa ale w praktyce... wobec aktualnie lansowanych rozwiązań jest rewolucyjna.

Jeszcze te 15 lat temu nie bardzo wierzyłem, szczerze pisząc, że na polu nowych technologii Jaguar kiedykolwiek dogoni takich gigantów jak Mercedes czy BMW czy Audi -jeśli ograniczymy się do bezpośredniej konkurencji. A tu proszę! Fakt... to wszystko dzieki temu, że Ford został właścicielem i dlatego nie można moim zdaniem płakać, że były takie Jaguary jak X-Type bo... inaczej pewnie nic by już nie było...

red jaguar

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 09, 2011, 16:00:30 pm »
Cudeńko! Fajnie byłoby to zobaczyć na naszych drogach  :)

TYGRYS3

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 09, 2011, 18:03:02 pm »
następca xj 220 ? wygląda super ,ale czy bedzie tak sławny jak kuzyn  ;D   :-za

khamsin

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 09, 2011, 23:51:41 pm »
A niby czemu ma nie być?
Jest daleko bardziej rewolucyjny więc droga do sławy stoi otworem!

Norbert Rybarczyk

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 10, 2011, 00:39:21 am »
Khamsin, rzadko się z Tobą zgadzam, ale tym razem masz rację :-super

khamsin

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2011, 03:04:42 am »
Ciekawe dlaczego rzadko ze mną się zgadzasz?
Nigdy nie dałeś po sobie tego poznać... w dyskusji.
Nie wiem więc po co tak to podnosisz?

Zgadzasz się w tak trywialnej sprawie, raptem jedno zdanie, a w innych, skomplikowanych już nie?
Nie sądziłem, że tylu mam wrogów...
 ;) ;) ;) aczkolwiek...


hubercik 30

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 10, 2011, 19:36:42 pm »
Szkoda ze nie zostawili turbiny  :(

Przemek

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 10, 2011, 20:21:27 pm »
Szkoda ze nie zostawili turbiny  :(

Niestety na turbinki poczekamy sobie co najmniej 6 lat ...

Podobno oprócz 200 sztuk wersji drogowej ma powstać 50 aut wyścigowych  ;)

khamsin

  • Gość
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 11, 2011, 00:09:45 am »
Zaczyna historią z XJ220 zalatywać niebiezpiecznie!!!
Oby nie skończyło się na zwykłym 5.0 V8 przed tylną osią i silniczkiem elektrycznym wbudowanym w sprzęgło -ech, a ja tak liczyłem na oryginalną specyfikację! Zobaczymy. To co piszą to jeszcze nie tragedia ale... nie podoba mi się to!


Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: C-X75 trafi do produkcji
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 11, 2011, 00:30:22 am »
Khamsin, C-X75, ktory prezentowalo w Paryzu byl Conceptem, dla samochodu ktory teraz powstaje specyfikacja
dopiero sie ustala. Poki co wiemy, ze zamiast turbinow, ktory po prostu w najbliszym czasie nie beda gotowy,
bedzie doladowany maly silnik jako range-extender. Samochod, ktory napewno nie bedzie sie nazywal C-X75,
bedzie optycznie i koncepcyjny bazowal na tym projekcie, z technika ktora jest osiagalny. Chyba nikt by chcial
ze producent zamontuje podzespoly ktory nie sa do konca sprawny, jak turbiny, ktory dopiero sa w stadium
dopracowania.  Podstawowa koncepcja samochodu z napedem wylacznie elektrycznego z silnikiem spalinowym
do produkowanie energie, ale nie bezposredniego napedu, napewno sie nie zmieni. A czy im sie uda to zrealizowac
z dwoma silnikami czy z czteroma, who cares? Czy my jestesmy specami od silnikow elektrycznych? Czy my
jestesmy w stanie ocenic, czy rozwiazanie z jednym silnikiem na os jest gorzej od jeden silnik na kola?

Nie ma tu "powtorke" z historii XJ220. Po ogloszeniu, ze XJ220 bedzie produkowany popelniono blad, ze obiecano
wiecej, niz zrealizowany. W przypadku C-X75 pare dni temu ogloszony, ze powstaje nowy Supercar, ktory
sie opiera na C-X75, ale tak naprawde niczego nie obiecano. Z konkretna oferta tego modelu potencjalni
klienci beda mogli sie zapoznac dopiero za pare lat. W przypadku XJ220 klienci mieli podpisac zamowienie
i zaplacic niebagatelna zaliczke na podstawie specyfikacje, ktory produkt koncowy nie do konca spelnial, to
byl powodem niejedna sprawa w sadzie. Tu jest calkiem inaczej.

Jezeli chodzi o dopracowanie technologie turbinowa do produkcji energii elekrycznej, to widac ze Jaguar, pod
skrzydlami Tata bardzo sie stara. Tata kupil nie maly udzial w Bladon Jets, szybkiego zysku z tej inwestycji
raczej nie bedzie. To jest inwestycja w przyslosc, a dopracowanie tej technologii poprostu potrzebuje jeszcze
czasu. Dobrze, ze dzialaja w tym kierunku, rzym takze nie zostal zbudowany w ciagu jednego dnia.

Jezeli wszystko idzie z planem, to za kilka lat i ta technologia bedzie gotowa i raczej bedzie w stanie sluzyc
w "normalnych" samochodach, ktorzy moze my jako emerici albo nasze dzieci kiedys kupia. Kompletnie nie
rozumiem rozpaczu z tego powodu, ze pomysl, ktory Jaguar slusznie prezentowal nie moze byc zrealizowany
od razu. Inowacja potrzebuje czasu, tak zeby technologia dzialal solidnie.