Autor Wątek: brak wspomagania kierownicy  (Przeczytany 7224 razy)

Offline Fishman

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 66
brak wspomagania kierownicy
« dnia: Maj 02, 2011, 22:14:45 pm »
Witam,
Tym razem ja potrzebuje Waszej pomocy.
Podczas ostrej jazdy po nierównej drodze z hopkami i ostrym nawrocie straciłem wspomaganie kierownicy.
Nie mam pojęcia co to może być.
Wcześniej nie mialem jakich kolwiek problemow z tym systemem. Działał idealnie. Stało się to nagle.
Poziom plynu jest w normie. Przypuszczam że mógł odłączyć się lub urwać kabelek. Możliwe że przepalić bezpiecznik. Nie mam jednak pojęcia gdzie jest moduł od wspomagania i owe kabelki i ewentualnie bezpiecznik. Do pompy nie prowadzą chyba żadne przewody elektryczne.
Pomóżcie proszę.

Ps. Jestem w Oslo. Honor Polski obroniony ale nikt nie wie że kierownica nie chce sie teraz kręcić ;-(

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: brak wspomagania kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2011, 23:05:47 pm »
Kabelek-znaczy przewod? Jakby sie ktorykolwiek odlaczyl, to by wyciekl plyn. Albo pompa wspomagania, albo uszkodziles maglownice. A tego juz przez internet raczej sie nie ustali. Jedyna optymistyczna opcja jest taka, ze przekaznik Ci wyskoczyl, ale malo to prawdopodobne.

http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-17/xk8-xkr-frequently-asked-questions-diy-repair-maintenance-links-facts-data-29800/
tutaj jest chyba wszystko o xk.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: brak wspomagania kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2011, 02:15:47 am »
hejka. sprawdz, czy po mocnym machaniem kierownica na plyn sie robi pianka. jezeli tak, masz do wymiana
maglownica. tak na dziendobry to pompa sie nie psuje. ile masz na liczniku?

jezeli chodzi o sterownik, to jest power assisted steering module, dostaje prad od bezpiecznika nr 6, 5A

tutaj znajdziesz ten modul:



i tak wyglada jego schemat:



nie podales rocznika, schemat dotyczy my 2001. mam nadzeje ze pomoglem, powodzenia i jeszcze milego pobytu w oslo.

Offline Fishman

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 66
Odp: brak wspomagania kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2011, 10:36:10 am »
Dzięki za pomoc.
Na wspomaganiu kompletnie sie nie znam.
Płyn jest i piana sie nie robi. Nie sądza żeby pompa padła. Wspomagania kompletnie nie ma.
Pszypuszczam ze sa 2 moduly. Jeden to pompa która jest napedzana mechanicznie paskiem a drugi to chyba maglownica jak piszecie. Skoro jest to wspomaganie adaptecyjne czyli jest elektronika sterująca czyms. Maglownica? Nie wiem gdzie to zlokalizować. Może tam odłączył się właśnie przewód elektryczny.
Kogutki dziekuje bardzo za przyblizenie tematu. Rocznik to 1999. Power assisted steering module gdzie dokladnie jest? Pod deską rozdzielczą? Gdzieś pod glośnikiem?
Sądzę że stalo się coś w komorze silnika w koncu był i silkik wymieniany. I superczarger dokladany. Sporo tam mieszałem.
No cóż kolejny problem do rozwiązania, ale wasze wskazówki są bezcenne.
Z gury serdecznie dziekuje.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: brak wspomagania kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2011, 14:29:13 pm »
Hej, z gory dziekujesz? - myslalem ze jestes w oslo ... (zarcik)

Rafalku, nie pomagam z lokalizacja modulu, nigdy nie widzialem tego na oczy, nie posiadam XK8. w schemacie
jest podana lokalizacja, niestety trzeba bedzie szukac, choc bardziej przypuszczam ze masz problem
mechaniczny niz elektroniczny. Powodzenia!

magic

  • Gość
Odp: brak wspomagania kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2011, 08:05:44 am »
A nie zerwał Ci się czasem pasek?

Offline Fishman

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 66
Odp: brak wspomagania kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 04, 2011, 15:02:26 pm »
OK, zrobione dawno ale należy się wytłumaczyć.

Po  przeanalizowaniu zasady działania, budowy itp. całego układu wspomagania. po sprawdzeniu całej elektroniki doszedłem do wniosku że jest to albo uszkodzona pompa albo zawiesiły się zaworki.

Na szczęscie były to zaworki. Naprawilem sam w prosty sposób.:
1) Zapaliłem silnik. Kierownica sztywna. Wspomagania brak.
2) Na rozgrzanym silniku zacząłem dodawać mocno gazu wkrecając go na obroty. Okazało się że momentami zaczyna działac.
3) Mocno przygazowujac na biegu jałowym zacząłem krecić kierownicą miedzy skrajnymi położeniami.
4) wspomaganie pojawiło się ale było "ułomne".
5)Pojechałem na przejażdrzkę.
6) Lekko rozpędzony na dużym, pustym placu wrzuciłem bieg neutralny. Powoli się tocząc zacząłem ponownie przygazowywać i krecic kierownica.
7) Problem ustąpił.
Jeżdże kotkiem dalej i staram sie nie kręcić bączków w miejscu szanując kotka jak należy.
Pozdrawiam i mam nadzieje, że komuć oszczędzi to wydawania dużych pieniędzy na kosztowną naprawe.

Fishman.  :-A