Konserwację podwozia zaczynam od usunięcia rdzy, szczotą, bądź papierem albo odpowiednią okładziną na wiertarce w zależności od wielkości rudej. Po oczyszczeniu używam zazwyczaj Cortanin F do zabezpieczenia blachy, jeśli nie mam pistoletu a warunki są polowe to kupuję puchę do konserwacji podwozia firmy Motip pod pędzel (puszka o ile dobrze pamiętam ma 1000ml) i z 1-2 ( jedna puszka ma 500ml) puszki konserwacji w sprayu też tej firmy, i gdzie nie dojdę pędzlem tam robię sprayem. Jak podłoga, nadkola są już zrobione, to zabieram się do konserwacji profili zamkniętych, Do progów i drzwi leję Motip w sprayu z wężykiem, zazwyczaj 2 puszki(1 puszka ma 500ml) na całe auto, co dobre do progów zapach nie jest tak intensywny, kolor bezbarwny i szybko wietrzeje Po zrobieniu konserwacji staram się zostawić auto na prostej nawierzchni, żeby konserwacja równo się rozłożyła w progach a nie spływała i nie zatkała odpływów.