Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Napęd 4x4 - szczegóły
Mike44:
Jak to nie ma systemu kontroli trakcji w 2001, nie wprowadzaj w błąd. Nie jest tak rozbudowany może jak w polifcie, ale jest.
voitec:
Nie każdy ma - zależy od wyposażenia.
CiGaR:
Panowie, które z tych podanych łożysk, to dwa łożyska znajdujące się na wałku atakującym reduktora?
Dodatkowo pytanie, czy ktoś rozbierał dyfer i podzieliły się fotkami?
KoloRZ:
--- Cytat: voitec w Październik 31, 2018, 05:39:18 am ---Tak, wiem, że gdyby był napęd tyłu z półosi, to byłby mało skuteczny. Zastanawiałem się tylko, czemu dwa wielokliny, ale to chyba trzeba by przeanalizować co się dzieje w kątówce.
Dzięki za potwierdzenie, że to był olej ze skrzyni biegów. Wymiana w niej nie jest kłopotliwa, więc to zrobię (wiadomo - trzeba wiedzieć czym kręcić, żeby wsteczny przetrwał :-)).
Czytałem też coś, na temat simmerringu na łączeniu skrzyni z kątówką. Faktycznie jest tam coś na co trzeba uważać? Bo chyba faktycznie najlepszy sposób na wymianę oleju w kątówce to jej wyjęcie.
--- Koniec cytatu ---
Voitec wg mnie do kątówki muszą być dwa wielokliny bo to centralny mechanizm różnicowy. A więc jednym wieloklinem jest przekazywany moment obrotowy ze skrzyni biegów do skrzyni kątowej a drugim "wraca" moment obrotowy do mechanizmu różnicowego przedniej osi.
Przy demontażu półosi warto zlać choć trochę oleju ze skrzyni. Wg mnie jak wyciągniesz prawą półoś to olej ze skrzyni biegów może się już przedostać do skrzyni kątowej a tam powinien być zupełnie inny olej ...
Po wymianie i rozebraniu swojej skrzyni kątowej uważam za najlepszą opcję wymiany oleju w kątówce po odkręceniu dekla i flanszy na tylny wał. Uda się wtedy zlać cały syf bo korek spustowy jest jednak trochę wyżej. Najsłabszym miejscem w kątówce są podobno dwa łożyska podpierające wyjście napędu na tylną oś ... Zawsze pracują w tym co spłynie z góry a ciężar i wibracje wału to ciężkie środowisko...
Mike44:
Tu trochę fotek dyfra z wiskozą od środka z mojej kolekcji
https://photos.google.com/share/AF1QipM19cSt9b9ng-l3RkjbHHXHnavLaENIiefiqpCgrv-AeNf5zKdPIITpQFgE_qpwIA?key=T0p0M3plclBvb2lXNXotdVg0N1hYRFpTOGtGa1BR
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej