No wlasnie jesli chodzi o moj model to te 199l/100km komputer wlicza mi do sredniej. Po resecie komputera i przejechaniu okolo 1km kiedy juz zacznie liczyc srednia - jak stane to srednia rosnie w oczach
Jak nie dzialal mi predkosciomierz to i pokazywal instant spalanie non stop 199l przez co srednia urosla do 5000l na 100km
Moze to jakas usterka, niestety nie mam jak potwierdzic tego.
Jesli chodzi o spalanie - to u mnie winna byla zle ustawiona linka od gazu, nie zamykal sie kolektor do konca przy puszczeniu gazu. Do tego linka od zmiany biegow(kickdown cable) zaraz obok linki gazu miala ogromny wplyw na spalanie u mnie. Zle ustawiona i skrzynia zmieniala biegi nie wtedy kiedy trzeba bylo.
Nie mam manuala JHM1171 wiec poki co eksperymentalnie ustawilem obie linki.
Czy ktorys z kolegow moglby napisac przy jakiej predkosci zmieniaja sie u was biegi? Spalanie przez ostatnie 50km po miescie 12.5l/100km! U mnie jezdzi sie od swiatel do swiatel co 200m stop wiec wynik uznaje za rewelacyjny a jeszcze nie wymieniona lambda i jutro dopiero wymiana filtra powietrza(calkiem brudny po zimie), nowy rotor, kable i distributor cap.
Na autostradzie 90km/h - spalanie 8l/100, 110km/h - 10l/100
Jesli chodzi o ABS w rocznikach ponizej 90, to niestety nie ma takiego sposobu na sprawdzenie albo jeszcze o nim nie slyszalem.
Jesli chodzi o problemy z ABS to najczesciej to ktorys z sensorow na kole jest albo zabrudzony i do wyczyszczenia albo nie dziala. Latwo sprawdzic miernikiem napiecie przy kreceniu reka kola powinno byc bodajze powyzej 0.7V i mozna porownac wszystkie kola. Rezystancja okolo 1kohm na kazdym sensorze jesli dobrze pamietam.
Druga sprawa to modul abs w bagazniku(overvoltage). Bardzo czesto pekaja kontakty/ Wystarczy rozebrac, troche topnika, przeleciec kontakty lutownica i zamontowac ponownie.
Kolejna naprawa dzisiaj to wymiany gum na amortyzatorach. Przy nie duzej predkosci stukanie z prawej strony. Na kazdym amortyzatorze sa dwie gumy, jedna z gory pod nakladka z napisem nie luzowac sruby i jedna od dolu skrzydla. Gorna nie byla w kiepskim stanie jeszcze ale z dolnej zostaly wlasciwie strzepy
Gorna wymienic mozna bez problemu, odkrecajac nakretke gorna i podmieniajac gume. Do dolnej niestety trzeba wyciagnac caly amortyzator.
Rezultaty - zadnego stukania.