Autor Wątek: Konserwacja podwozia  (Przeczytany 4277 razy)

owczar

  • Gość
Konserwacja podwozia
« dnia: Kwiecień 28, 2011, 18:34:38 pm »
Witam wszystkich, chciałbym zakonserwować podwozie w moim aucie (XJ roczn. 1996)

Jestem generalnie nowicjuszem, chciałbym jak najwięcej zrobić sam przy swoim aucie i co nieco sie nauczyć przy
okazji. Planuje zakonserwować całe podwozie tectylem bodysafe Valvoline.

I tutaj kilka pytań do Was:
Czy wystarczy mi 3 litry do zakonserwowania pędzlem?
W sprayu pewnie było by szybciej i wygodniej, czy warto sie bawić pędzlem?
Czy są jakieś elementy których nie powinno sie dotknąć tym tectylem?

moryc25

  • Gość
Odp: Konserwacja podwozia
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2011, 19:42:52 pm »
Konserwację podwozia zaczynam od usunięcia rdzy, szczotą, bądź papierem albo odpowiednią okładziną na wiertarce w zależności od wielkości rudej. Po oczyszczeniu używam zazwyczaj Cortanin F do zabezpieczenia blachy, jeśli nie mam pistoletu a warunki są polowe to kupuję puchę do konserwacji podwozia firmy Motip pod pędzel (puszka o ile dobrze pamiętam ma 1000ml) i z 1-2 ( jedna puszka ma 500ml) puszki konserwacji w sprayu też tej firmy, i gdzie nie dojdę pędzlem tam robię sprayem. Jak podłoga, nadkola są już zrobione, to zabieram się do konserwacji profili zamkniętych, Do progów i drzwi leję Motip w sprayu z wężykiem, zazwyczaj 2 puszki(1 puszka ma 500ml) na całe auto, co dobre do progów zapach nie jest tak intensywny, kolor bezbarwny i szybko wietrzeje  Po zrobieniu konserwacji staram się zostawić auto na prostej nawierzchni, żeby konserwacja równo się rozłożyła w progach a nie spływała i nie zatkała odpływów.