Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Ciśnienie oleju
lysyyy:
Rzadszy (nowy) olej plus dogrzany silnik - ciśnienie oleju mogło tylko wzrosnąć. A jeśli czujnik był "na wykończeniu" to właśnie takie zwiększone ciśnienie mogło go dobić.
lexxus:
No własnie nie jestem pewien czy tak jest wydaje mi się że dokładnie odwrotnie rzadszy olej plus temperatura to chyba mniejsze ciśnienie , przecież nawet na rozgrzanym silniku ciśnienie jest niższe niż w zimnym...
A kod P1000? doczytałem że to coś z kalibracją ... ale nie wiem o co tu chodzi co tu chodzi??
makek:
--- Cytat: lexxus w Marzec 22, 2011, 22:19:01 pm ---No własnie nie jestem pewien czy tak jest wydaje mi się że dokładnie odwrotnie rzadszy olej plus temperatura to chyba mniejsze ciśnienie , przecież nawet na rozgrzanym silniku ciśnienie jest niższe niż w zimnym...
A kod P1000? doczytałem że to coś z kalibracją ... ale nie wiem o co tu chodzi co tu chodzi??
--- Koniec cytatu ---
I dokładnie tak jest. Lepkość oleju wraz ze wzrostem oleju maleje, czyli na tzw oko jest rzadszy, a to powoduje, że przecieki na samej pompie są większe, do tego opory przepływu w całym układzie są mniejsze i stąd mniejsze ciśnienie na pompie. W poprzednim aucie miałem pomiar ciśnienia oleju i na zimnym silniku p było max (przelew) ok. 8 bar, natomiast jak silnik się rozgrzał ciśnienie spadało do ok 1.5 bara (wszystko to na obrotach jałowych).
P 1000 - nie jest to błąd, raczej kod kalibracji. Tym się nie przejmuj.
lysyyy:
No rzeczywiście, uległem pozorom :-gwizd Po głębszej analizie wiem już, że ciśnienie spada :-gwizd :-wstyd
makek:
--- Cytat: lexxus ---A kod P1000? doczytałem że to coś z kalibracją ... ale nie wiem o co tu chodzi co tu chodzi??
--- Koniec cytatu ---
Ponieważ praktycznie powtórzyłem Twoją wypowiedź to dodam, że kiedy ECU zbierze informacje z czujników, w różnych warunkach pracy silnika i wszystkie parametry będą mieściły się w zakresach zapisanych w pamięci komputera to P1000 przejdzie w P1111 i jest to jak najbardziej normalne. Sytuacja pojawienia się kodu P1000 jest np. po resetowaniu ECU.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej