Autor Wątek: Stukanie w V8.  (Przeczytany 18587 razy)

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 28, 2011, 19:29:11 pm »
Witaj.

Stuki są przez około minutę po odpaleniu, w sumie tyle ile trwa filmik, później cisza. Natomiast wraz ze wzrostem obrotów- dopóki się nie nagrzeje- przy jeździe świszczy mi coś, jakby rolka, to też zresztą słychać na filmiku, dlatego się zastanawiam czy nie wymienić wszystkich rolek i kółek z przodu.

Pozdro.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 28, 2011, 19:29:26 pm »
a mechanik, ktory to stwierdzil, zobaczyl stan tych elementow?

fakt jest, ze napinacze potrafia pekac, bo od poczatku byly zrobiony z plastyku, a pozniej zmieniony ich na
metaliczny (aluminiowy). fakt jest tez, ze sporo tych silnikow (s-type 4.0, x308, xk8) jezdza do dzis z
tymi napinaczami i maja przebiegi 300 tys km bez problemow. kapitalnych uszkodzen silnika bylo kilka,
i wiadomo to sie rozpowszenia i jest super argumentem na zarobek dla serwisow.

Prawda jest takze, ze mimo to jest rozrzad na lancuch, taki rozrzad nie jest wieczny. ale po prostu
stwierdziec ze wszystko jest do wymianie, to troche za proste. choc 178 tys to taki przebieg gdzie
moze teraz wystarczy wymieniec napinacze a za 72 tys km rozrzad w calosci, to troche jest w tym
filozofia. kwestja zasadnicza czy mechanik stwierdzil koniecznosci wymiana rozrzadu w calosci
na podstawawie ogledzin stanu faktycznego czy po prostu "z doswiadczenia". prawda, po wymianie
mozezs miec spokoj do konca zycia autko, o ile to faktycznie jest to.
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2011, 19:59:12 pm wysłana przez kogutki »

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 28, 2011, 19:36:51 pm »
Mechanik nie widział rozrządu, mówił opierając się na doświadczeniu. Może jutro pojadę, zdejmę tę część gdzie jest wlew oleju i obadam temat, może foty porobię. Z drugiej strony poważnie rozważam wymianę całości, bo wtedy miałbym spokój na lata. Tak wogle jest ktoś na Śląsku lub w okolicach Krk, kto robi Jagi? Najlepiej z forum. Byłem tam, gdzie mi podałeś ostatnio adres, to w sumie kilometr ode mnie, ale goście robili dwa Jagi do tej pory, więc odpuściłem.

Pozdro.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 28, 2011, 19:36:53 pm »
odkrec pokrywke, tak jak pablo napisal i zobacz. jezeli faktycznie prowadnice jest pieknieta, to trzeba isc na calosc,
to prawda. rozrzad na lancuch nie jest wieczny, kwestja zasadnicza czy mechanik stwierdzil koniecznoscia
wymianie rozrzadu w calosci na podstawie ogledzin stanu faktycznego czy "z doswiadczenia".

napinacze widac, sa czerwony.




3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 28, 2011, 19:38:21 pm »
Coś mi dziwnie przesunęło odpowiedź na posta do góry  ??????

robertth

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 28, 2011, 19:44:12 pm »
178000km to na V8 żaden przebieg i nie chce mi się wierzyć, że po takim przebiegu rozrząd do wymiany.  :-thumpdown

Wsłuchując się w stuki z filmiku, to mam wrażenie, że słabną wraz ze wzrostem smarowania na wałku rozrządu. A tym samym może przycinająca się szklanka zaworu?
tak tylko gdybam  :-gwizd

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 28, 2011, 19:46:51 pm »
3style, skoro nie bedziesz robic robote sam, to byles u innego mechanika czy tylko w jag-carzie? w warszawie
i w poblizu sa jeszcze 3 inny zaklady niezaleznych mechanikow ktory sie znaja na to, moze warto ich odwiedzac?

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 28, 2011, 19:58:29 pm »
W jag-car nie byłem tylko dzwoniłem do nich, byłem natomiast w Krk u tych gości, co mi kiedyś link wysłałeś. Ostatecznie pozostanę pewnie przy swoim mechaniku, bo mam do niego zaufanie, tylko ciekaw jestem czy ktoś w mojej okolicy jeszcze robi te fury należycie, bo nie zawsze moi mają czas.

Pozdro.

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 28, 2011, 20:02:03 pm »
178000km to na V8 żaden przebieg

Dokładnie. Ostatnio w Arzfeld gość miał SuperV8 z ponad pół milionowym przebiegiem. Tak czy inaczej problem się pojawił i trza go zażegnać.

robertth

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 28, 2011, 20:10:11 pm »
178000km to na V8 żaden przebieg

Dokładnie. Ostatnio w Arzfeld gość miał SuperV8 z ponad pół milionowym przebiegiem. Tak czy inaczej problem się pojawił i trza go zażegnać.

Życzę powodzonka  :-super
Ale kogutki dobrze napisał, żeby sprawdzić w kilku źródłach, zanim rozbiorą Ci pół silnika. To nie zaszkodzi  ;)
Znając zycie, to diagnozę ostateczną postawi ci ktoś jak to rozbierze. Ja na Twoim miejscu wsztrzymał bym się na razie przed kupnem części do wymiany. Bo może okazać się jakaś błahostka. Tego Ci również życzę.

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 28, 2011, 20:17:28 pm »
Dzięki, ja też mam nadzieję że to pierdoła, ale jak coś takiego się dzieje, to od razu spać nie mogę  :-cry

Pozdro.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 28, 2011, 23:31:53 pm »
ja nie chce straszyć nikogo, także uważam generalnie, że 170 tys. to niewielki przebieg jak na V8. Ale u mnie zdarzyło się że śruba trzymająca prowadnicę pękła i przy odkręcaniu została w połowie w bloku silnika a w połowie w ręce, chyba nie muszę pisać co by się stało gdyby podczas jazdy wpadła w łańcuch..więc różne rzeczy się dzieją.Moje prowadnice były popękane a górne napinacze były popękane i zatarte 150 tys przebiegu ale tez 12 letni samochód i to też trzeba wziąć pod uwagę. Dość mocno stuka i trzeba sprawdzić wszystkie ewentualności. Jednym słowem POWODZENIA
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

3style

  • Gość
Odp: Stukanie w V8.
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 12, 2011, 16:28:21 pm »
W końcu się udało znaleźć przyczynę- zajechany rozrząd  ;D  Lada dzień zamawiam na britishparts.co.uk graty razem z pompą wody i będę zmieniał.

Dzięki za pomoc wszystkim.