Autor Wątek: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.  (Przeczytany 17440 razy)

hiszpann

  • Gość
rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« dnia: Marzec 03, 2011, 10:07:44 am »
witam wszystkich użytkowników jaguarów.jestem tu nowy i potrzebuje fachowej pomocy w temacie ustawienia rozrządu :-help.miał ktoś z Was z tym do czynienia? podobno to ogromny problem i bez serwisu się nie obędzie ?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2011, 12:06:04 pm »
:-witamy

w silnikach ford duratec nie jest to latwa sprawa, bo nie ma pozycjowanie gornego martwego punktu (tdc).

dlaczego musisz ustawic rozrzad, jaki masz problem z autem?

hiszpann

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2011, 16:21:54 pm »
musiałem pospawać blok silnika(czekając na nowy zbiorniczek wyrównawczy na mrozie pękł blok  :-cry[woda była spuszczona!!!-woda bo co jakiś czas trzebabyło dolewać ])i trzebabyło wyjąć silnik i zdjąć głowicę.Po złożeniu wszyskiego  do kupy okazało się,ze kotek nie mruczy :-K (nie zasysa powietrza )

robertth

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2011, 19:32:33 pm »
kurcze, a chciałem cały silnik oddać za 1000zł i nie było chętnych :(

Jakby co, to mam cały silnik na części, blok z tulejami itp.

A tak co do tematu, to nie wierzę, że ustawia się rozrząd na oko.
Troche poszperam i sprawdzę. Ford często robił "blokawanie" koła zamachowego. Trzeba by było teraz "dziurke" znaleźć.

zadek07

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2011, 19:45:57 pm »
No to musialbyc majster ze sobie nie poznaczyl zadnych punktow na rozrzadzie. Troche painta i straconego czasu ale udalo mi to skleic w jedna calosc. Z tym zeby dobrze ustawic rozrzad trzeba zdemontowac silnik. Gdyby bylo juz bardzo zle to mam taki silnik na zbyciu, sprzedam po dobrej cenie

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2011, 21:12:08 pm »
Cytuj
Timing Chain Service

If you have to remove or replace a cylinder head for any reason, or replace the timing chain on a Duratec, it can be a bit of a challenge because Ford doesn’t provide a Top Dead Center (TDC) timing reference mark on the crankshaft. You have to use a dial indicator to find the TDC position of the number one cylinder to make sure the crank and camshafts are all properly aligned.

Ford says that when the crankshaft keyway is positioned at roughly the 11 o’clock position, the number one cylinder should be at TDC.

Before you can remove the timing chain, the front cover has to come off the engine. Then you have to remove the crank sensor pulse wheel. Note the sensor wheel’s location before you remove it.

Rotating the crank until the keyway is at the 3 o’clock position will move the right cylinder head camshafts to the neutral position. The timing mark on the intake cam should be pointing to the right when viewed from the front, and the timing mark on the exhaust cam should be pointing straight up if both cams are in the correct position.

You can now remove the chain tensioner arm, chain guide and right timing chain.

To remove the left timing chain, rotate the crank clockwise 600° (1-2/3rds turn) until the keyway is again at the 11 o’clock position. This will position the left cylinder head cams in the neutral position. This time, the timing mark on the intake cam should be pointing to the left when viewed from the front, and the mark on the exhaust cam should be pointing straight up. As before, you can now remove the chain tensioner arm, chain guide and left timing chain.

Before you can reinstall the timing chains, you need to compress the left and right chain tensioners in a vice. Compress the piston until it is fully bottomed, then temporarily lock it in place with a pin or paper clip.

If the replacement timing chain does not have timing marks for aligning with the cam gears, you’ll have to mark the left and right side chains. Start with the left chain, and mark one link as the starting crankshaft timing mark. Then count 29 links and make a second mark (for the exhaust cam). Continue counting to link number 42 and make a third mark (for the intake cam). The second and third marks should align with the timing marks on the intake and exhaust cams when the chain is slipped into place. The chain tensioner and arm can now be installed.

Next, you do the same procedure for the right cam. But first, you need to rotate the crankshaft 120° clockwise so the crankshaft keyway is at the 3 o’clock position. Mark the right timing chain and install it the same as before.
Once both chains are in place, remove the locking pin or paper clip from the left and right chain tensioners.

Rotate the crankshaft 120° counterclockwise so the keyway is back at the 11 o’clock position and number one piston is at TDC. Check to make sure all the timing marks are aligned as shown in the illustration on page 26.

There should be 12 chain links between the right and left intake and exhaust cam sprocket marks, 27 chain links between the cam gears and crank on the non-tensioned side of each chain, and 30 links between the cam gears and crank on the tensioned side of each chain.

hiszpann

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2011, 21:46:21 pm »
 :-thank kogutki muszę to dać do przetłumaczenia(a może ktoś ma polską wersję?)

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2011, 21:57:35 pm »
sprobuj tlumacz google, moze sie da. niestety moj polski nie jest na tyle ze moglbym pisac poprawna tlumaczenie  >:(

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 03, 2011, 22:11:21 pm »
sprawdzilem, wycofam propozycje z tlumaczem google  :-wstyd

Cytuj
Jeśli wymiana łańcucha rozrządu nie ma czasu do ustawiania znaków z biegami cam, musisz znak w lewo iw prawo łańcuchów bocznych.

zadek07

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 03, 2011, 22:15:16 pm »
tu masz opis krok po kroku do mojego rysunku co jak gdzie i kiedy

hiszpann

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 04, 2011, 12:57:26 pm »
Dzięki bardzo zadek07 już zawiozłem to majstowi izobaczymy co z tego wyjdzie ?????? poinformuję o wynikach  :-thank

hiszpann

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 07, 2011, 19:57:19 pm »
witam ponownie!rozrząd zlożony w/g schematu a autko nadal odpala :-K! ma może ktoś jakiś pomysł ?:-help

zadek07

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 07, 2011, 21:07:38 pm »
Teraz tak jezeli rozrzadz byl na poczatku zle zlozony to mogly tloki spotkac sie z zaworami, mogly sie pokrzywic i nie ma kompresji. No ale przyjmijmy ze tak sie nie stalo. Pierwsze co byl sprawdzil. Wykrecilbym kazda swiece i sprawdzil czy na kazdej swiecy z danej cewki jest iska. Jezeli bylby juz zrzucony kolektor, to krecilbym bym silnikiem i druga osoba musi patrzec czy wszystkie wtryski dobrze rozpylaja. Jezeli te dwa warunki byly by spelnione tzn byla by iskra i wszystkie wtryski by dobrze rozpylaly to auto powinno miec tendecje do odpalenia. Moze nie ma juz paliwa dolej najlepiej z 10 litrow dla pewnosci. Jezeli auto w dalszym ciagu nie mailoby by nawet ochoty zeby odpalic (bo to po prostu slychac ) to stawialbym w dalszym ciagu na zle zlozony rozrzad albo pokrzywione zawory albo niewiadomo co tam sie jeszcze moglo stac. Moj silnik 3.0 odpalil nawet jakbyl sciagniety kolektor ssacy, trzeba sie bardzo mocno wysilic ze unieruchomic jaga. Albo po prostu czegos nie podpial jakies wtyczki albo uszkodzil gdzies wiazke i ta gdzies styka masy i to juz wogole cuda sie moga dziac.

zadek07

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 08, 2011, 19:11:12 pm »
i co jak sie ma sprawa? udalo sie uruchomic silnik?

hiszpann

  • Gość
Odp: rozrząd (x-type) 2,5 V6 2003r.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 08, 2011, 20:59:57 pm »
dzieki za podpowiedzi,ale mechanik musiał dziś wyjechać i zabierze sie za to dopiero jutro  >:( a ja już wychodzę z siebie!poinformuję o wynikach :-thank