Autor Wątek: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?  (Przeczytany 18615 razy)

hubertus

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2011, 19:52:01 pm »
 :-gwizd w polówce lałem lotosa do silnika co 10 tysi regularna wymiana przebiegla 250 tysi km i silnik oki
skrzynia co 70 tysi wymiana  :-A wymieniać

donjaguar

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 02, 2011, 18:39:56 pm »
nie sluchajcie glupot olej zmienia sie zawsze nawet w starych sztruclach ,,obecnie sa juz takie oleje z odpowiednimi uszlachetniaczami i uszczelniaczami iz problemu nie be dzie z cieknaca skrzynia ,,,dobra wymiana kosztuje aby byla dobrze zrobiona czasami nalezy zalac skrzynie 12 i wiecej litrami oleju zalezy jaki stan jest starego oleju jak dobrze sie przeplucze to potem ma sie spokoj na nastepne 80tys nalezy odkrecac tez chlodniczke i ja tez przeplukac  aby auto dobrze chodzilo i skrzynia wytrzymala jeszcze dobre pare set tys km,,,dla dobra skrzyni  nalezy zamontowac jeszcze jedna dodatkowa chlodniczke co powoduje iz skrzynia odpoczywa znacznie temperatura w niej jest nizsza co wplywa na jej zywotnosc oleje nalezy stosowac te z najwyzszej polki z podwyzszona temperatura grzania ,,,a teraz zasada urzytkowania skrzyni automatycznej po miescie w korkach jezdzimy na przelozeniu biegow do 4 na drajw wlaczamy tylko wtedy kiedy po miescie osiagamy wiecej niz 80 na godz no i oczywiscie na trasie ,,,powoduje to iz 5 bieg jest oszczedzany a skrzynie te w jagach najczesciej padaja na przelozeniu z 4 na 5 bieg ....tego nikt wam nie powie zaden warsztat bo z was ma potem pieniadze i to duze bo koszt naprawy to od 3 do 7 tys zl ....jak dbasz tak jezdzisz...i mniej placisz ...

zadek07

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 02, 2011, 21:09:47 pm »
A ja zawsze po miescie 70km/h na 5 biegu na niskich obrotach, ciekawe jakbym jezdzil na 4 jakby to sie przenioslo na zuzycie LPG

przemeq

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 06, 2011, 22:56:30 pm »
Hej,

sorry, że długo nie dawałem znać.

Obecnie sytuacja wygląda zatem tak, że oddałem go do warsztatu w Sopocie (który również specjalizuje się w LPG) i na sam początek stwierdzono u mnie bardzo kiepski  stan przewodów od instalacji LPG (podobno po pięciu latach od założenia kable były już mocno zdeformowane i była nawet możliwość przebić), wymieniono mi komplet świec i przeczyszczono cewki. Powiedziano mi, że to może jeszcze nie spowodować ustania tego szarpania, ale żebym pojeździł nim przez tydzień i zobaczył.

Auto chodzi trochę lepiej, na benzynie w tym przedziale 1500-2000 obr/min szarpie już minimalnie, na gazie trochę mocniej. Niestety, ciągle od czasu do czasu miga check engine i cruise control not available; czasem się wyłącza. Niestety jak mruga i robię 'kick down' nadal okrutnie szarpie i wtedy lepiej nie wyprzedzać.

Z drugiej strony, kiedy nie miga to przyspiesza ładnie (tak na gazie jak i na benzie) i skrzynia podrzuca biega bez problemu.

Mechanik/gazownik powiedział mi, że ciągle jest problem z czujnikiem ciśnienia, a ten stary emulator najwyraźniej nie działa, bo ciśnienie na benzynie wynosi 300 a na gazie podaje 400, zatem przy następnej wizycie, jeśli szarpanie nie zniknie (a nie zniknęło), trzeba się będzie tym zająć.... może pomoże, mam nadzieję


zanim go jednak oddam, proszę o jakieś merytoryczne opinie  is sugestie tych, którzy borykali się z podobnym problem


 Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI !!!



zadek07

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 07, 2011, 16:16:57 pm »
W X nie jest potrzebny emulator paliwa, trzeba zrobic przelew z listwy wtryskowej do zbiornika, zalozyc taki elekttozawor ktory podlacza sie pod czujnik cisnienia. I dziala to mniej wiecej tak ze jak jedziemy na gazie to elektrozawor sie otwiera i pompa pompuje non stop paliwo do zbiornika, a jak jedziemy na benzynie to elektrozawor sie zamyka i nie ma przelewu.

dedel

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 07, 2011, 19:20:30 pm »
Sebastian zamontował ci taki przelew z zaworkiem?

dedel

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 07, 2011, 22:58:40 pm »
na LPG piszą: "jak jest przelew, to nie ma stabilnego odwzorowania ciśnienia, więc nie da się zebrać poprawnie map, a podczas jazdy będzie rzucało czasami ze względu na wahania ciśnienia. Czasy pb zależne są od ciśnienia na listwie, jeżeli to nie jest stabilnie; zaemulowane na konkretną jedna wartość, auto jest nie do wystrojenia."

zadek07

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 08, 2011, 08:13:30 am »
Tak sebastian, nie wiem moze gdzies jest jeszcze jakis emulator, modulator badz cokolwiek innego. W kazdym badz razie auto na benie chodzi normalnie

przemeq

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 12, 2011, 14:07:22 pm »
W X nie jest potrzebny emulator paliwa, trzeba zrobic przelew z listwy wtryskowej do zbiornika, zalozyc taki elekttozawor ktory podlacza sie pod czujnik cisnienia. I dziala to mniej wiecej tak ze jak jedziemy na gazie to elektrozawor sie otwiera i pompa pompuje non stop paliwo do zbiornika, a jak jedziemy na benzynie to elektrozawor sie zamyka i nie ma przelewu.

Hej zadek07,

a byłbyś łaskawy zrobić zdjątko  silnika, gdzie znajduje się ten zawór (ze strzałkami/opisem itp), bym wiedział, jak to wygląda- bym mógł ewentualnie pokazać swojemu gazownikowi? Byłbym zobowiązany...


Sam nie wiem co myśleć o tym moim problemie - wczoraj byłem u  rzeczonego mechanika - podpięliśmy silnik pod komputer i na specjalnym softwerze jeździliśmy trochę, a on z komputerem na kolanach sprawdzał jak autko przyspiesza i dodawał/odejmował w pewnych zakresach ilość gazu, którą dostaje silnik - wszystko wyglądało super, samochód ładnie odjeżdżał, nie świecił się "cruise control not available", szarpanie jakby ustało. :-wings  byłem uradowany myśląc, na to szarpanie już nawet ten zawór nie będzie potrzebny...


Dziś rano odpaliłem go rano, i "cruise control not available" od razu się zaświecił, a po kilku kilometrach samochód zrobił mi scene, jakiej wcześniej jeszcze nie było - nic, że szarpał - 2x przy próbie przełączenia na gaz po prostu zgasł mi na światłach, a później, kiedy gaz się już załczączył to zgasł mi w trakcie jazdy (i to przy prędkości 70km/h) więc zapewne rozumiecie mój szok, nagle układ kierowniczy stwardniał, ledwo mogłem skręcać, mało ni rozwaliłem samochodu  :-wstyd    po prostu załamka....

Włączyłem go ponownie na benzynę i dojechałem do domu.  

Nie wiem co o tym wszystkim myśleć, czemu wczoraj chodził super i na benzie i na gazie, a dzisiaj takie rzeczy

Zastanawiam się, czy to rzeczywiście nie cewki (świece już wymieniłem, same cewki mechanik mi pomalował pro forma) bo przecież to szarpanie przy miganiu check engine i to gaśnięcie silnika nie bierze się przecież z niczego, bo myślę sobie, że ze skrzynią i olejem nie ma to nic wspólnego, i to był po prostu zły trop. Pomóżcie !
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2011, 14:12:15 pm wysłana przez przemeq »

przemeq

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 17, 2011, 09:53:55 am »
 Jakis update w tej sprawie ? :)

zadek07

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 17, 2011, 14:23:26 pm »
Nie przeczytalem poprzedniej wiadomosci. Zrobie dzisiaj zdjecia i pokaze o co kaman. Z tym ze mi gasl na wolnych obrotach na benzynie, na gazie chodzil dobrze. Wiec nie wiem czy tu tkwi problem ale zdjecia zrobie

przemeq

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 18, 2011, 14:07:08 pm »
Czekając na zdjęcia gazowego zaworu od zadka07, pragnę podzielić się moimi nowymi spostrzeżeniami. Wygląda bowiem co raz bardziej na to, że raczej moje problemy nie mają nic wspólnego z gazem.

Przy wymianie świec mechanicy odkryli, że sondy były pozamieniane miejscami- któryś z belgijskich mechaników poprzedniego właściciela, pokpił sprawę przy instalacji gazu i sonda od 3 dolnych cylindrów była zamieniona miejscem z sondą od 3 górnych- podobno dla sterowania samochodu to była katorga...

Problem szarpania jednak nie ustał, zatem wykasowaliśmy wszystkie błędy i przez 3 dni jeździłem tylko na benzie, żeby wykluczyć, że problem ma źródlo w instalacji gazowej  - i potwierdziło się - check engine nie zniknął.

Po sczytaniu z komputera okazało się, że mam cylinder misfire na cylindrach 1,3,5, czyli bodaj górnych (może mi ktoś potwierdzić, że chodzi o górne?) i jeszcze jakiś random error.

No moją sugestię, że to być może uszkodzone cewki mój mechanik stwierdził, że raczej uszkodziły się zawory albo wypaliły gniazda w tych cylindrach 1-3-5, ale kazał jeszcze pojeździć, żebymśmy sczytali błędy jeszcze raz i porównali czy te same błędy wyskoczą. (wcześniej przy wymianie świec cewki przejrzał pobieżnie i pomalował pro forma)

Wypalone gniazda/uszkodzone zawory, to się kwalifikuje na remont silnika (czyli naprawdę sporą kasę), ale oprócz tego szarpania w jednym przedziale (70km/h 1500obr/min), i to że czasami rano gaśnie mi na gazie, samochód nie stracił na mocy i przyspiesza znakomicie. Stawia to moim zdaniem sugestie mechanika pod znakiem zapytania... nie sądzicie ?

Nie wiem co o tym sądzić - proszę o rady ? - może kogutki się mądrze wypowie w temacie ;) ?

przemeq

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 01, 2011, 20:29:29 pm »
Hej Zadek07 - doproszę się o to zdjęcie Twojego elektrozaworu ? :) Chyba, że musiałeś najpierw aparat zakupić... ;)


Jeśli chodzi o newsy dotyczące mojego problemu z autem, to dziś byłem sczytać błędy bardziej profesjonalnym skanerem, niż taki najprostszy- błędy, które wyskoczyły to P0128 i P0191 czyli błąd czujnika ciśnienia rozdzielacza paliwa i termostatu.

Aczkolwiek gość, który mi to skanował powiedział, że fakt, że mam instalacje gazową może wywoływać te błędy niejako automatycznie. Póki co są skasowane, pojeżdżę trochę na benzie i zobaczymy, ale już widzę, że problem nie ustał

jakieś pomysły co do tych błędów, ktoś miał podobne problemy ?

przemeq

  • Gość
Odp: Jaki olej do automat. skrzyni biegów X-Type 3.0 i jak często wymieniać?
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 03, 2011, 08:37:12 am »
Kurde, wiem, ze forum zasada na zasadzie dobrowolności odpowiedzi, ale może jednak doproszę się jakichś komentarzy, odpowiedzi i ewentualnej pomocy ! - come on chlopaki !!!