Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

ciekawostka ze skanerem obd2

<< < (2/2)

lysyyy:
Ale chwila... Czy ten komunikat nie pojawia się na wyświetlaczu samochodu? Bo tak zrozumiałem... A jeśli tak, to nie jest to poprawne. Poprawne by było, gdyby to tylko skaner pokazywał błąd - znaczyłoby, że jakiś lepszy skaner i pokazuje błędy z DSC, czego skaner Marcusa nie pokazywał.

ktr:

--- Cytat: lysyyy w Luty 26, 2011, 23:59:28 pm ---Ale chwila... Czy ten komunikat nie pojawia się na wyświetlaczu samochodu? Bo tak zrozumiałem... A jeśli tak, to nie jest to poprawne. Poprawne by było, gdyby to tylko skaner pokazywał błąd - znaczyłoby, że jakiś lepszy skaner i pokazuje błędy z DSC, czego skaner Marcusa nie pokazywał.

--- Koniec cytatu ---

Komunikat "DSC System Fault" pojawia się oczywiście na wyświetlaczu samochodu, a nie skanera. Podejrzewam, że w tej sytuacji wywołuje go skaner, pewnie tą większą ilością pinów. Po odłączeniu skanera komunikatu nie ma, więc wątpię by to było niebezpieczne.

lysyyy:
Tak jak pisałem, może to być nieszkodliwe, a może szkodzić. Owszem, komunikat "gaśnie" po odłączeniu skanera, ale nie wiadomo co ta bardziej rozbudowana wtyczka robi. Jeśli to tylko zmiana jakiejś rezystancji w którymś z obwodów, to nic się nie stanie raczej. Ale jeśli np. te dodatkowe piny powodują dodatkowy przepływ prądu między którymiś pinami w gnieździe DSC to nie wiadomo, co może się uszkodzić przy długim podłączeniu wtyczki. To tak jak z diodą np. jest, jak przyłożysz napięcie wsteczne, które będzie większe od granicznego, to powoduje to gwałtowny wzrost prądu wstecznego - a to powoduje nadmierne przegrzanie elementu i jego trwałe uszkodzenie. Ja nie chcę "straszyć" kolegi, tylko odpowiadam mu na pytanie, czy może to być niebezpieczne - moim zdaniem może... Ale może też nic nie uszkodzić. I to bym właśnie nazwał niebezpiecznym, bo skoro jest ryzyko - jest niebezpieczeństwo (niektórzy mówią, "jest ryzyko - jest zabawa"  ;D )

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej