Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
ciekawostka ze skanerem obd2
ktr:
Hej,
Zaobserwowałem jedną ciekawą rzecz odnośnie mojego nowego skanera obd ("V-Scan OBD2").
Otóż, gdy podłączę skaner pożyczony od Marcusa i włączę zapłon to nie mam na wyświetlaczau komunikatu "DSC System Fault". Nie mam go także, gdy włączę zapłon bez skanera. Natomiast gdy włączę zapłon z podłączonym nowym skanerem "V-Scan OBD2" to na wyświetlaczu komunikatów pojawia się komunikat "DSC System Fault".
Dodam, że obydwa te skanery działają poprawnie, pokazują błędy, kasują je i ogólnie działają:) Ciekawi mnie tylko dlaczego po podłączeniu tego drugiego, pojawia się taki komunikat, zupełnie jakby ten skaner go wywoływał.
Aha, mały szczegół, wtyczki tych skanerów różnią się tym, że w tym od Marcusa jest mniej pinów niż w moim.
lysyyy:
Wniosek: dodatkowe piny w Twoim skanerze powodują problem. Może wprowadzają gdzieś dodatkowy opór (tudzież pojemność czy indukcyjność) między którymiś stykami odpowiedzialnymi za system DSC (a ten jest d ość rozbudowany).
ktr:
Być może jest to słuszny wniosek.
Jeśli tak jest, to chyba nie muszę się tym przejmować i mogę bezpiecznie używać ten skaner?
lysyyy:
Szczerze mówiąc ja bym nie ryzykował... Skutki mogą być różne... To jest elektronika i nie wiadomo co dokładnie tam się dzieje. Jeśli to np. tylko dodatkowy opór, to nic się nie stanie raczej (na podobnych zasadach wstawia się odpowiedni opornik w miejsce uszkodzonego AirBagu, jak jest zła oporność - będzie wywalać błąd), ale nie wiadomo co się dokładnie dzieje, jakie obwody ze sobą niepotrzebnie łączy/ czy robi coś podobnego.Z założenia podłączenie skanera nie powinno nic powodować!
lexxus:
A czy nie jest mozliwe że skaner z większa ilością pinów odczytuje tu jakis błąd którego ten uboższy nie widzi?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej