Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

ciekawostka ze skanerem obd2

(1/2) > >>

ktr:
Hej,

Zaobserwowałem jedną ciekawą rzecz odnośnie mojego nowego skanera obd ("V-Scan OBD2").

Otóż, gdy podłączę skaner pożyczony od Marcusa i włączę zapłon to nie mam na wyświetlaczau komunikatu "DSC System Fault". Nie mam go także, gdy włączę zapłon bez skanera. Natomiast gdy włączę zapłon z podłączonym nowym skanerem "V-Scan OBD2" to na wyświetlaczu komunikatów pojawia się komunikat "DSC System Fault".

Dodam, że obydwa te skanery działają poprawnie, pokazują błędy, kasują je i ogólnie działają:) Ciekawi mnie tylko dlaczego po podłączeniu tego drugiego, pojawia się taki komunikat, zupełnie jakby ten skaner go wywoływał.

Aha, mały szczegół, wtyczki tych skanerów różnią się tym, że w tym od Marcusa jest mniej pinów niż w moim.

lysyyy:
Wniosek: dodatkowe piny w Twoim skanerze powodują problem. Może wprowadzają gdzieś dodatkowy opór (tudzież pojemność czy indukcyjność) między którymiś stykami odpowiedzialnymi za system DSC (a ten jest d ość rozbudowany).

ktr:
Być może jest to słuszny wniosek.
Jeśli tak jest, to chyba nie muszę się tym przejmować i mogę bezpiecznie używać ten skaner?

lysyyy:
Szczerze mówiąc ja bym nie ryzykował... Skutki mogą być różne... To jest elektronika i nie wiadomo co dokładnie tam się dzieje. Jeśli to np. tylko dodatkowy opór, to nic się nie stanie raczej (na podobnych zasadach wstawia się odpowiedni opornik w miejsce uszkodzonego AirBagu, jak jest zła oporność - będzie wywalać błąd), ale nie wiadomo co się dokładnie dzieje, jakie obwody ze sobą niepotrzebnie łączy/ czy robi coś podobnego.Z założenia podłączenie skanera nie powinno nic powodować!

lexxus:
A czy nie jest mozliwe że skaner z większa ilością pinów odczytuje tu jakis błąd którego ten uboższy nie widzi?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej