Autor Wątek: skrzynia 3.0  (Przeczytany 4856 razy)

dulot1970

  • Gość
skrzynia 3.0
« dnia: Luty 20, 2011, 12:00:43 pm »
witam  :-yipee
mam pytanko mój kotek ma 64tys oryginalnego przebiegu będę teraz robił obsługę serwisowa filtry,oleje itp czy warto też zmienić olej w skrzyni biegów??? czy może nie ruszac  :- pojecia ogladalismy go na podnośniku to jest jak nowiutki śruby itd błyszczą fabryką
zero wycieków auto jak nowe  :-tylko

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2011, 15:03:51 pm »
hej, teoretycznie Jaguar nie zaleca wymiana oleju w skrzyncy, jednak powinnies to zrobic. napisales ze masz kotka
z 2001 roku i ma tylko 64 tys km na liczniku ? jestes pewien ?

dulot1970

  • Gość
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2011, 15:40:57 pm »
tak jestem pewien kupiony w tamtym tygodniu w salonie jaguara w Rzymie
mam wszystkie ksiązki i certyfikaty włascicielem był Jaguar Italia Roma  :-yipee

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2011, 15:47:11 pm »
Wow!

Z tym co pisalem, to zakladalem ze masz automat, ale nie jestem pewien, masz automat czy manual ?

dulot1970

  • Gość
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2011, 17:00:49 pm »
mam automat oczywiście  :-za  :-tylko

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2011, 17:27:59 pm »
Wiec, do skrzynii automat Jatco w X-Type Jaguar nie zaleca wymiana oleju w "normalnych" warunkach. W warunkach
"ekstremalnych" wymiana jest zelacana co 48 tys km. Ogolnie oleju w tej skrzyncy przez producenta jest nazwana
"for life" wiec - na zawsze. Jednak wymiana oleju napewno przedluza ten okres "for life" bo producent chyba by
chcial, ze ten okres nie jest zbyt dlugo aby sprzedawac nowych aut albo nowych skrzynek ... Wymien olej najpozniej
co 96 tys km i bedzie ok  ;)

dedel

  • Gość
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2011, 22:57:11 pm »
Myślę, że producent rzadko działa na swoją szkodę. Wiec jeśli pisze "nie wymieniać" wymieniać się nie powinno. Tak tez powiedzieli mi w serwisie (mój przebieg to 80tyś).

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2011, 23:05:33 pm »
wlascicielem samochodu jestes ty, do producenta nie mozesz miec pretencje, jak przy 160-200 tys km konczy sie
zywotnosc skrzynii, tylko do siebie ... a moze zmieniesz zdanie, jak przy 120-160 tys km zaczyna sie szarpanie ...

dulot1970

  • Gość
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2011, 07:08:06 am »
a mi przy przełaczaniu z D na R leciutko tak szarpie czy to normalne ? :- pojecia
 

hubertus

  • Gość
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2011, 08:37:18 am »
mam 3.0 automat z 2003 roku czasami też szarpnie skrzynia przebieg 110 tysi nie pewny jestem przebiegu  - wymienię olej w skrzyni w ciągu miesiąca najbliższego

donjaguar

  • Gość
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2011, 08:55:37 am »
znam takich co olej w automatach wymieniaja  co 30tys i dodatkowa chlodniczke zakladaja ktora przedluza zywotnosc skrzyni o conajmniej 150tys km a koszt jej z montarzem to 700zl ,,a tego producent oleju ani skrzyni nikomu nie mowi  ,,,a rzym wiadomo jakie temperatury tam panuja,jazda w korkach ekstermalna,,,

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: skrzynia 3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2011, 10:16:12 am »
Za szarpanie z D na R, szarpanie przy zmianie biegów może być odpowiedzialny zepsuty Elektrozawór, płyta sterująca skrzyni skrzyni. Wypadałoby to wtedy wymienić. Olej to podstawa, ja wymieniam co 30 tys :-V. Ważne, aby przy dodawaniu gazu nie było efektu ślizgania się . tzn dodajesz gazu obroty w górę a Ty nie jedziesz i łapie dopiero po chwili-chodzi o spokojną jazdę, wtedy sprawa jest droga bo chodzi o sprzęgło hydrokinetyczne. Olej i filtry to podstawa, z tymi chłodniczymi, to trzeba się zorientować czy już takiej nie posiadacie :-gwizd. Przy zmianie oleju, trzeba zwrócić uwagę czy na starym filtrze nie ma opiłków metalu, bo to już wtedy jest masakra...
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2011, 10:26:51 am wysłana przez pablo21 »
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8