Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Co Was najbardziej wkurza w x-typach ?

<< < (60/64) > >>

abs:

--- Cytat: Kocour w Luty 17, 2011, 12:51:06 pm ---To ja dodam brak skladanych tylnych siedzen w X-type Exetylko cutive. Czy ktos wymienial albo slyszal o wymianie tylnej kanapy na rozkladana  ?????? Nie wiem czy jest taka mozliwosc z technicznego punktu widzenia.

--- Koniec cytatu ---

Wymieniłem tylną kanapę na dzieloną / tylko oparcie z boczkami /. Trzeba tylko usunąć blaszaną przegrodę aby mieć dogodny dostęp / na razie narty wkładam przez otwory technologiczne przegrody/ i zamontować  zamki trzymające oparcia.   

eMWu:
Z doświadczenia po 8 latach posiadania X-Type'ów:

1. Wiązki z papieru (dosłownie rozpadają się, grubość przewodów po 0,15mm2 w porywach do 0.7mm2 dla świateł to masakra)
2. Korozja podwozia (dosłownie 1 szt z tych które miałem / jeździłem / serwisowałem miał zdrowe progi. 99% aut niestety ruda)
3. Nieprzemyślane usytuowanie pompy ABS (praktycznie brak dostępu do lampy prawej dla 90% osób).
4. Nieprzemyślane usytuowanie VIN'u na nadwoziu w Estate (poezja rozbierać pół auta na przeglądzie).
5. Wadliwa konstrukcja / słaby materiał półosi długiej w Dieselu.
6. Wadliwa konstrukcja zbiornika paliwa Desel (do 2007), zapowietrza się i zatankowanie niekiedy trwa o wiele za długo
7. Zły materiał podszybia plastikowego oraz sposób jego mocowania
8. Puchnące listwy zgarniające zewnętrzne szyb
9. Podłej jakości zaczepy boczne rolery bagażnika (Estate) - łamią się na potęgę.
10. Problematyczne EGR'y (2.0, 2.2D EURO 4)
11. Uszczelnienia kolektora ssącego V6

szpadel68:
Tak Was czytam i oczom własnym nie wierzę  :-hehe X są awaryjne i źle wyposażone i w ogóle bleee  :-clap Proponuję pojeździć innymi autami ot choćby SAAB'em ... te to są dopiero himeryczne i awaryjne. Począwszy od łańcuchów rozrządu które trzeba wymieniać po 150 tyś bo dzwonią po EGR'a, przepływkę a o nie działających centralnych zamkach nie wspomnę. Pękające sprężyny przedniego zwieszenia to wierzchołek góry lodowej tak jak kalpy wirowe które potrafią wpadać do dolotu czy choćby pompa wys ciśnienia PSG16. Mam takiego, którego ogarnąłem. Następna sprawa że jakakolwiek diagnostyka też nie jest prosta. Żeby zaprogramować cokolwiek jest potrzebny Tech2 bo nic innego tego nie ruszy. X type jest "normalnym" samochodem. Przestańcie narzekać albo przesiądźcie się do Passeratti 1.9TDI...Mówię z własnego doświadczenia a nie wróżenia z fusów czy gdybania. Ja rozumiem że piszecie tu o w sumie drobiazgach ale uważam że to nieistotne rzeczy.

Pozdrawiam serdecznie

P.S. EGR'a w Jaguarze można wywalić ( https://www.youtube.com/watch?v=gP_gumaWUQQ ) bez konieczności wyprogramowania go tak jak to ma miejsce w SAAB'ie

Jack Fender:

--- Cytat: eMWu w Lipiec 02, 2019, 11:06:05 am ---Z doświadczenia po 8 latach posiadania X-Type'ów:
4. Nieprzemyślane usytuowanie VIN'u na nadwoziu w Estate (poezja rozbierać pół auta na przeglądzie).
6. Wadliwa konstrukcja zbiornika paliwa Desel (do 2007), zapowietrza się i zatankowanie niekiedy trwa o wiele za długo
7. Zły materiał podszybia plastikowego oraz sposób jego mocowania
9. Podłej jakości zaczepy boczne rolery bagażnika (Estate) - łamią się na potęgę.

--- Koniec cytatu ---
VIN w kombiaku jest pod częścią wykładziny w bagażniku za kanapą. Moneta, przekręcam dwie spinki o 90* i podnoszę tę część podłogi.
Zdarza się, że czasem pistolet podczas tankowania odbija, ale nie ma dramatu.
Podszybie na razie całe, nie mam złych doświadczeń przy wymianie filtra kabinowego.
Roleta działa i ma się dobrze, a czasem katowana mocno. Często otwieram tylko szybę.
Czasem trochę marudzi, jak to kot, ale ja jestem zadowolony z mojego X'a

eMWu:

--- Cytat: szpadel68 w Grudzień 12, 2019, 12:01:17 pm ---Tak Was czytam i oczom własnym nie wierzę  :-hehe X są awaryjne i źle wyposażone i w ogóle bleee  :-clap Proponuję pojeździć innymi autami ot choćby SAAB'em ... te to są dopiero himeryczne i awaryjne.
--- Koniec cytatu ---
9.5 2.2TiD x2, 9-3 1.8T, 9-3 2.0BiPower, 9-3 2.8T, 9-3 1.9TTiDx2 - jakoś nie mam złych doświadczeń, nawet z "TRAGICZNYM 2.2RTiD". 2 razy gdzie mnie zawiodły, to nei tyle, że samo auto, a SKF i ich zaje***te pompy wody w 1.9TTiD, 2x ukręcone wirniki przy przebiegu ok 50kkm.


--- Cytat: szpadel68 w Grudzień 12, 2019, 12:01:17 pm ---Następna sprawa że jakakolwiek diagnostyka też nie jest prosta. Żeby zaprogramować cokolwiek jest potrzebny Tech2 bo nic innego tego nie ruszy.
--- Koniec cytatu ---
A w Jaguarze pozostaje JWDS lub SDD (w zaeżności od rocznika).


--- Cytat: szpadel68 w Grudzień 12, 2019, 12:01:17 pm ---P.S. EGR'a w Jaguarze można wywalić ( https://www.youtube.com/watch?v=gP_gumaWUQQ ) bez konieczności wyprogramowania go tak jak to ma miejsce w SAAB'ie

--- Koniec cytatu ---
Tak? Ciekawe... tylko że na ów filmie jest EGR podciśnieniowy (EURO 3 i to jeszcze max do 2004.25, bo nie ma czujnika wzniosu zaworu EGR), a nie elektryczny EURO 4, czytaj ze zrozumieniem, dopiero komentuj. wyraźnie zaznaczyłem:

--- Cytat: eMWu w Lipiec 02, 2019, 11:06:05 am ---10. Problematyczne EGR'y (2.0, 2.2D EURO 4)
--- Koniec cytatu ---
A wywalenie z tablicy błędów od EGR' to nie rozwiązanie, wierz mi PUMY TDDi i TDCi przewałkowałem we wszelkich Wariantach od 2.0, 2.2, 2.4 i 3.2, wiem co mówię. Niejedna sekcje zwłok robiłem, niejedną pompę CR wyjmowałem, niejeden przeskoczony łańcuch i niejedną dziurę w bloku widziałem. To są udane silniki, ale osprzęt... pompy CR (do 6S7Q-xxxxx-xx), wałki pompy wody OE, "jednorazowe" pokrywy rozrządu, i niektóre śreniej jakości uszczelnieia pokrywy zaworów. Późniejsze mutacje 2.2TDCi GLOBAL PUMA (gdzie łapki maczało PSA) to jest TRAGEDIA w porównaniu do tych co są w Jagach.




--- Cytat: Jack Fender w Grudzień 12, 2019, 18:00:41 pm ---VIN w kombiaku jest pod częścią wykładziny w bagażniku za kanapą. Moneta, przekręcam dwie spinki o 90* i podnoszę tę część podłogi.
--- Koniec cytatu ---
Czy aby we wszystkich? W niektórych 2004 jest niestety problem najpierw usunąć pokrywę koł zapasowego, później złożyć oparcia kanapy i zdemontować resztę osłony podłogi.


--- Cytat: Jack Fender w Grudzień 12, 2019, 18:00:41 pm ---Zdarza się, że czasem pistolet podczas tankowania odbija, ale nie ma dramatu.
--- Koniec cytatu ---
No niestety, na te wszystkie egz. którymi jeździłem zawsze był problem z odbijaniem. Zbiorniki zmienili przy okazji liftu 2007r bodajże, jest wyraźnie inny i lżejszy. Zamienny p'n'p.


--- Cytat: Jack Fender w Grudzień 12, 2019, 18:00:41 pm ---Podszybie na razie całe, nie mam złych doświadczeń przy wymianie filtra kabinowego.
--- Koniec cytatu ---
Nadlew niestety się łamie, a ludzie wbijają go na chama i większość niestety nie spełnia swojej funkcji.


--- Cytat: Jack Fender w Grudzień 12, 2019, 18:00:41 pm ---Roleta działa i ma się dobrze, a czasem katowana mocno. Często otwieram tylko szybę.
--- Koniec cytatu ---
Większość X'ów na które trafiałem miały rolety naprawiane. Prawdopodobnie dżemojady zastosowały do produkcji importowane z Włoch tworzywo o nazwie zwyczajowej merdetex (w Polsce znany jako gównolit).

A co do otwieranej szyby z nimi też bywa ciekawie. Nie same szyby są problemem tylko wiązki w peszlu między klapą, a otworem klapy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej