1. Ostatnie roczniki maja normalny - standardowy tyl bez 'self leveling'.
2. Rdza przy podlodze z przodu, mniejwiecej zaraz tam gdzie masz stopy i przy samym progu na calej jego dlugosci. Dosc prosto znalezc srubokretem. Pozniej rdza pod maska na grodzi i w rogach za zawiasami od maski. Nadkola tez rdzewieja ale to od razu widac i akurat je prosto zmienic czy naprawic bo sa przykrecane.
3. Odpalasz stacyjke zeby sie zaswiecily lampki wszystkie i klikasz przycisk VCM.
4. Silniki byly projektowane jako TDI, dopiero pozniej wyszlo ze beda na benzyne wiec generalnie silniki sa nie do zajechania i predzej rdza go zje niz silnik padnie
Jak jezdzi ok, nie stuka i nie leci kupa dymu z tylu to mozna od razu zalozyc ze jest ok i nie przejmowac sie przebiegiem. Moj ma prawie 200tys a jedzie jak nowy. Kompresja jak z fabryki. Czasem wydmucha uszczelke, ale to tez nie problem. Rozrzad na lancuchu wiec odpadaja problemy paska.
5. Generalnie skrzynia wymaga tylko zmiany oleju od czasu do czasu i chyba nie slyszalem jeszcze zeby komus sie zepsula. Jag lovers mowi ze skrzynie sa niezniszczalne. Jesli by sie jednak zepsula o dziwo, to uzywane sa tanie i wymiana nie jest problematyczna.
6. Elektryka jest prosta i wiekszosc modulow wystarczy przelutowac jesli juz z ktoryms jest problem. Peka cyna ot i tyle. Haynes ma wszystkie schematy wiec latwo wszystko posprawdzac.
7. Rdza. Jak jest jej sporo to daruj sobie kupno. Szczegolnie pod maska bo grodz wymienic to tragedia. Trzeba wyciagnac praktycznie caly przod i wszystko ze srodka. Jesli masz dziury po rdzy za zatrzaskami maski to bedziesz mial wode pod dywanikiem bo dziura w tych rogach to takze dziura pod skrzydlem, a zeby to zrobic trzeba zdjac skzydlo. Generalnie jesli nie ma rdzy to o wiecej raczej nie trzeba sie martwic. Wszystko inne jak w kazdym innym aucie - jakas gumka w zawieszeniu, etc.
8. Tak jak punkt wyzej - nie ma rdzy - nie musisz sie martwic wiec lepiej kupic jakis w sredniej cenie i dobrze go obejrzec. Wersja z silnikiem 4.0 jest raczej najlepszym wyborem. Wiecej bajerow, etc
Sam posiadam 3.2l i jestem bardzo zadowolony. W tej cenie podejrzewam, ze nie ma lepszej limuzyny.