Autor Wątek: xj 40 wiadomości dla zielonego  (Przeczytany 2305 razy)

kwietniu

  • Gość
xj 40 wiadomości dla zielonego
« dnia: Maj 21, 2011, 14:12:27 pm »
witam
to mój pierwszy post wiec jeśli zły dział to prosze o przeniesienie.....i wyrozumiałość
po lekturze "buying Guida" i kilku wątków z tego forum mam jeszcze kilka pytań odnośnie nabycia pierwszego kotka xj-40
1. jak w sposób jednoznaczny dowiedzieć sie czy auto posiada nivo.... (bez możliwości  zaglądnięcia  na amor)?
2. jakie rejony nadwozia i podwozia  najczęściej się kolegują z rudą ?
3. jak wywołać  kody błędów na desce ?
4. jaki przebieg może być przyczyną porzucenia chęci kupna???  (wiadomo że jak będziemy pałować na zimnym to i 180 kkm i będzie  silnik styrany)
5. Automat,(tego się boje najbardziej ) jak wygląda eksploatacja i żywotność tego podzespołu oraz ewentualna  "akcja reanimacji" bądź przeszczepu
6. instalacja elektryczna- wiadomo auta nie jest nowe,(20 letnie potencjometry mogą już mieć  pościerane ścieżki )
7. Co  jest największą bolączką tych samochodów
8. lepiej kupić zapuszczony i reperować , czy szukać w średniej cenie modlić się że sprzedawca nie zataił  jakiś wielkich problemów )

mój egzemplarz jaki chce nabyć jest  z końcówki produkcji 4.0  320 kkm już nalatane,  stoi w NL ( w NL bo zimy słabsze niż u nas czy w Niemczech  drogi nieporównywalnie lepsze niż u nas -tylko te zakichane progi co 50 m, "wiatraki" nie maja zacięcia do grzebania w samochodach i zawsze oddają w ręce mechaników ( lepiej czy gorzej to już zależy) auto było w rękach gościa lat 50 przez 10 lat stało pod chmurką 
w Nl jest jeszcze jeden plus mają baze danych gdzie "blachy" są przypisane do auta, i jest prowadzona ewidencja przebiegu

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.025
Odp: xj 40 wiadomości dla zielonego
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2011, 16:01:56 pm »
1. Ostatnie roczniki maja normalny - standardowy tyl bez 'self leveling'.
2. Rdza przy podlodze z przodu, mniejwiecej zaraz tam gdzie masz stopy i przy samym progu na calej jego dlugosci. Dosc prosto znalezc srubokretem. Pozniej rdza pod maska na grodzi i w rogach za zawiasami od maski. Nadkola tez rdzewieja ale to od razu widac i akurat je prosto zmienic czy naprawic bo sa przykrecane.
3. Odpalasz stacyjke zeby sie zaswiecily lampki wszystkie i klikasz przycisk VCM.
4. Silniki byly projektowane jako TDI, dopiero pozniej wyszlo ze beda na benzyne wiec generalnie silniki sa nie do zajechania i predzej rdza go zje niz silnik padnie :) Jak jezdzi ok, nie stuka i nie leci kupa dymu z tylu to mozna od razu zalozyc ze jest ok i nie przejmowac sie przebiegiem. Moj ma prawie 200tys a jedzie jak nowy. Kompresja jak z fabryki. Czasem wydmucha uszczelke, ale to tez nie problem. Rozrzad na lancuchu wiec odpadaja problemy paska.
5. Generalnie skrzynia wymaga tylko zmiany oleju od czasu do czasu i chyba nie slyszalem jeszcze zeby komus sie zepsula. Jag lovers mowi ze skrzynie sa niezniszczalne. Jesli by sie jednak zepsula o dziwo, to uzywane sa tanie i wymiana nie jest problematyczna.
6. Elektryka jest prosta i wiekszosc modulow wystarczy przelutowac jesli juz z ktoryms jest problem. Peka cyna ot i tyle. Haynes ma wszystkie schematy wiec latwo wszystko posprawdzac.
7. Rdza. Jak jest jej sporo to daruj sobie kupno. Szczegolnie pod maska bo grodz wymienic to tragedia. Trzeba wyciagnac praktycznie caly przod i wszystko ze srodka. Jesli masz dziury po rdzy za zatrzaskami maski to bedziesz mial wode pod dywanikiem bo dziura w tych rogach to takze dziura pod skrzydlem, a zeby to zrobic trzeba zdjac skzydlo. Generalnie jesli nie ma rdzy to o wiecej raczej nie trzeba sie martwic. Wszystko inne jak w kazdym innym aucie - jakas gumka w zawieszeniu, etc.
8. Tak jak punkt wyzej - nie ma rdzy - nie musisz sie martwic wiec lepiej kupic jakis w sredniej cenie i dobrze go obejrzec. Wersja z silnikiem 4.0 jest raczej najlepszym wyborem. Wiecej bajerow, etc :) Sam posiadam 3.2l i jestem bardzo zadowolony. W tej cenie podejrzewam, ze nie ma lepszej limuzyny.

Mitur

  • Gość
Odp: xj 40 wiadomości dla zielonego
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2011, 23:25:21 pm »
Apropo pkt 1... mój kumpel ma sporta z 94 roku i dupka mu się po odpaleniu sama poziomuje.  :- pojecia Chyba, że coś było kombinowane ;D

kwietniu

  • Gość
Odp: xj 40 wiadomości dla zielonego
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2011, 09:23:03 am »
katar83 :-R
 dzięki za wyjaśnienie  i właśnie tej rudej się boje najbardziej  :-cry bo w tym egzemplarzu każde nad kole  jest już lekko zjedzone, ale jeśli reszta  wymienionych miejsc będzie dobra to wezmę kocurka na przejażdżkę 
drobne sprostowanie rok tego xj to '90.....
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2011, 09:27:34 am wysłana przez kwietniu »