Ponieważ w moich Jaguarach wymieniłem w sumie 3 ( słownie: trzy) dyferencjały przy około 800 000 km przebiegu ( łącznie ) , chyba mogę powiedzieć że mam doświadczenie.
Najczęściej uszkadzają się łozyska boczne dyferencjału. Podczas jazdy po nierównościach, gdy tył samochodu pracuje góra-dół mozna usłyszeć zmianiający się ton dźwięku ( łożyska boczne dyfra są dociążane przy ugiętej tylnej sprężynie i odciążone przy rozpręzonej spręzynie). Łozyska boczne najczęściej są słyszalne powyzej 70 km/h.
Inny rodzaj uszkodzenia to łożysko główne ( też to miałem), przerażający dźwięk jest od 30 km/h i więcej . Barwa dźwięku zmiania się przy przyspieszeniu i hamowaniu silnikiem.Łożysko główne łatwo uszkodzić można przy manualnej skrzyni biegów i agresywnym sposobie jazdy.
Najczęstsze przyczyny: nieregularna wymiana oleju, długo nie użytkowany samochód/dyferencjał - przez wywietrznik dostaje się do srodka wilgoć z powietrza , no i zaczyna się korozja, uszkodzone krzyżaki tylnych półosi - wibracje przenosza się na łożyska boczne dyfra , co je nadmiernie obciąża. No a potem jest TEN dźwięk.
jezeli uszkodzone są łozyska boczne , wystarczy je wymienić wraz z uszczelniaczem, potrzebny też będzie nowy pierścień zaciskowy.
W przypadku łożyska głównego - remont główny , lub coś z działu części używane.
A najlepiej załóż tylne zawieszenie z X300 ( X308) wraz z tylnym stabilizatorem, tak właśnie zrobiłem u siebie.