Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

2.0d standardowe problemy i brak katalizatora

(1/3) > >>

Pytaczkrk:
Witam wszystkich forumowiczów, pisałem już tutaj kiedyś o moim jagu, jednak nie mogę sobie przypomnieć loginu oraz hasła.
Jag 2.0d rok 2005 120tys przebiegu.
Kupiłem go kilka miesięcy temu zrobionego lecz podejrzewałem że był walnięty w bok.

Pierwsze problemy rozwiązałem, skróciłem wąż od intercoolera o miejsce przetarcia i samochód odzyskał moc. Kopcenie nie ustało całkowicie.

Nie było mnie trochę w Polsce, samochód stał nieużywany. Zauważyłem następujące usterki.

Brak katalizatora
Spalanie (wcześniej ok 10l oleju teraz 12 nawet).
Na niskich obrotach falowanie, trochę trzęsie ..
Kopci jak cholera że aż sadzę widać na karoserii.
Jadąc na niskich obrotach (5 bieg i chyba 70km/h szarpie)
Strasznie powoli podnosi się temperatura i prawie nigdy nie przekracza 1/4 nawet na dłużej trasie.

Obciach tym jeździć, jest piękny jak stoi i nic więcej :) Więc postanowiłem go naprawić żeby był 100 procentowo sprawny.

Wczoraj próbowałem dojechać do mechanika na komputer, jednak nie udało mi się wyjechać ponieważ ma warsztat w trudnym terenie ..
Może ktoś polecić sprawdzonego mechanika znającego się na tdci i jaguarach w okolicach Krakowa ?
Miał ktoś podobne problemy i udało mu się je rozwiązać ? Bo czytałem tutaj kilka tematów i w każdym ludzi mówią może to może tamto, a jak już rozwiążą problem to oczywiście tak się cieszą że zapominają się podzielić rozwiązaniem na forum.


Pozdrawiam wszystkich i miłego wieczoru życzę :) :-tylko

zadek07:
Po czym wnioskujesz ze nie masz kataliztora? Na twoim miejscu zaczalbym od wymiany filtrow powietrza i paliwa, potem czyszczenie egr-u, ale cos mi to wyglada na problemy z paliwem raczej wtryski. Swoja droga 10l to i tak spore spalanie jak ten samochod.

Pytaczkrk:
Egr czyściłem, przepraszam zapomniałem dodać. Filtry paliwa i powietrza wg sprzedawcy zostały wymienione, mogę potwierdzić że filtr powietrza jest nowy ponieważ oglądałem go. Mój padre jest na emeryturze i uwielbia dłubać i psuć sprawne rzeczy, mówi że jeżeli jest moc to nie filtr paliwa, może mieć rację ? Chociaż z 2 strony v max z butem w desce 190km/h to trochę mniej niż katalogowe dane.
Jak sprawdzić sprawność wtrysków ? Patrzyłem i wyglądają na szczelne, nic się spod nich nie wylewa, nie ma zacieków raczej..

Każda pomoc mile widziana :) A najlepiej kontakt do jakiegoś Krakowskiego znawcy tdci.

Brak katalizatora wnioskuje mój ojciec, "po budowie zewnętrznej układu wydechowego" Ma ktoś może zdjęcie układu wydechowego ? Bo nie wierzę mu w 100%

zadek07:
To ze wtryski sa  szczelne od zewnatrz to nie znaczy ze nie leja, kazdy dobry warsztat zrobi ci test przelewowy, ewentualnie wykreci wtryskiwacze i sprawdzi je na urzadzeniu do sprawdzania. Czyli wnioskuje ze po prstu zamiast kata masz wspawane kawalek rury.

luko_j:
u mnie Vmax tez 190.. ostatnio sprawdzalem z ciekawosci. Co do szarpania to mnie tez szarpie przy takiej V.. wg mnie za niskie obroty na 5 bieg..ale jak zaczyna szarpac to puszczam gaz i znow dodaje i juz ciagnie normalnie. Spalanie 10.. ja tez takie mam jak ostro w korkach jezdze po krk.. teraz mam cos ok 8,2.. a nie jezdze delikatnie. A temperatura to norma.. za zimno. Ostatnio nawet zauwazylem stojac w korku podniosla sie standardowo.. koreczek sie skonczyl.. szybsza jazda i wskazowka w oczach spadala az spadla na niebieskie. W trasie jak jade gdzies dalej ( ponad 50km) to sie zatrzyma przed polowa i tak stoi. Jak faluje na obrotach? tak miedzy 800 a 850 czy bardziej? Mnie tak falowalo. Raz zatankowalem na Carefourze i przestalo.. od tamtej pory tankuje tylko tam i autko chodzi idealnie i spalanie spadlo.. jakis mit z tymi zlymi stacjami przy sklepach;]. Odnosnie silnika to Wąski z  vw na Reduty 1. On jest w stanie naprawic wszystko.. jak jeszcze jezdzilem VW to mi robil co nie co.. ale z terminami u niego ciezko. Niezadowolonego klienta nie slyszalem a robi nietylko VW. MONSTER SERWIS- ul. Reduta 1 Rafał (Waski1) 501-335-333. Mam nadzieje ze nikt mnie nie powiesi za ten kontakt ;] zadzwon i zapytaj

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej