Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena
X-Type powróci
natas1:
"Jaguar będzie produkował konkurenta BMW serii 3.
Obecnie w ofercie Jaguara znajdują się modele XK, XF i XJ, z których najtańszy - XF kosztuje ponad 200 tys. zł. Klienci, którzy chcieliby kupić auto z kotem na masce, ale dysponują mniejszym budżetem, niestety odchodzą z kwitkiem z salonu Jaguara. Dlatego szef brytyjskiej firmy Adrian Hallmark powiedział, że poważnie myśli nad rozbudowaniem oferty o model, który byłby tańszy i klasyfikowałby się niżej od modelu XF. Auto konkurowałoby z BMW serii 3 i Mercedesem klasy C i tak jak niemieccy rywale zostałoby przygotowane w kilku wersjach nadwozia. BMW i Mercedes na razie mogą spać spokojnie, gdyż przygotowanie nowego Jaguara zajmie brytyjskiej marce kilka lat." źródło Autokrata
Ciekawe jaki będzie miał wygląd.
wojt:
Jaguar kolejny raz zastanawia się nad sedanem pozycjonowanym poniżej modelu XF. Nie będzie to jednak odpowiednik modelu X-type.
Ortodoksyjni wyznawcy marki Jaguar jako najgorszy koszmar wypominają model X-type. Wygląda na to, iż szefostwo marki ma podobne poglądy, bowiem nowy menager marki Jaguar wyraźnie twierdzi, iż Jaguar nie może produkować tanich samochodów.
REKLAMA Czytaj dalej
Mimo to firma dostrzega konieczność wprowadzenia samochodu pozycjonowanego poniżej modelu XF, który jednocześnie zachowa wszelkie cechy współczesnych Jaguarów. A to oznacza połączenie mocy, stylu i prezencji.
Dlatego Jaguar planuje wprowadzenie niewielkiego pojazdu sportowego, który byłby oferowany również w nadwoziu sedan. Takie auto mogłoby konkurować z BMW serii3 i Audi A4/A5. Niestety wszystko wskazuje na to, iż nowy, mały "kotek" pojawi się najwcześniej w 2015 r.
Źródło: Moto Target
http://moto.wp.pl/kat,121,title,Nie-bedzie-tanich-Jaguarow,wid,13091465,wiadomosc.html
khamsin:
Pisano już tu o następcy X-Type wiele razy i sam podawałem dośc bogate informacje z angielskiej prasy. Wklejanie "takich rewelacji" z wirtualnej polski jest chyba nieporozumieniem. Forum Jaguara do czegoś zobowiązuje. Po co wklejać tutaj cokolwiek co media jakże dalekie od branży motoryzacyjnej "pierdną" na temat Jaguara czy czegokolwiek. To niepoważne.
Ta informacja jest tak pusta -nic w niej nie ma, dosłownie nic -sama woda...
Co to znaczy: ..."niewielkiego pojazdu sportowego, który byłby oferowany również w nadwoziu sedan"... -jak się zastanowić to czyste pustosłowie!
Co to znaczy też "tani" Jaguar? X-Type nie był żadnym tanim Jaguarem. Był poprostu samochodem tej firmy z segmentu klasy średniej i jako najmniejszy model był też najtańszy -to jest oczywiste (czy to oznacza -tani???) i tak samo konkurował z BMW 3er czy C-Klasse jak będzie konkurował ten nowy! To że powstał na bazie Mondeo nie oznacza, że konkurował z Fordem Mondeo czy Oplem Vectra. To, że nie był to Jaguar "chciany" właśnie w takiej formie w jakiej powstał prowadzi do tego aby do jego następcy podejść inaczej! TATA to rozumie ale też jest mu łatwiej bo nie ma takich "obciążeń" jak Ford gdzie komponenty, płyty podłogowe i silniki do wyboru leżały na półkach...
Zsumuję to co już pisałem nie raz a co pochodzi z dobrych źródeł -publikacji prasy branżowej, brytyjskiej -komentarze do wywiadów decydentów JLR. I wszystko to oczywiście- NAJPRAWDOPODOBNIEJ -bo pewnego nie ma nic póki co.
Nowy X-Type (oczywiście nie wiadomo jak się będzie nazywał -napewno nie X-Type!):
Nowa platforma i struktura aluminiowa, wspólna też dla przyszłego XF-a (a więc na przyszłość wszystkie modele z aluminium jak XJ). Ultra nowoczesne i lekkie oraz "wydajne czwórki rzędowe! Oczywiście klasyczny układ napędowy jak w większych modelach. Podobno cała koncepcja gotowa -pytanie- na ile da się to tanio produkować bo auto jest zaawansowane technicznie i technologicznie a zarabiać na nim trzeba i ceny muszą być nieco poniżej od tych wspomnianej już konkurencji.
Premiera koniec 2013 (nie bardzo wierzę...)
Innych szczegółów już nie pamiętam ale chodzi właśnie o to aby samochód był klasyczny a nie przednionapędowy przerabiany na siłę na AWD aby wstydu nie było -niby Audi A4 też przednionapędowy ale stoi już za nim tradycja i jest to wyjątek w klasie średniej ale premium, jak to się ładnie mówi... Jaguar z przednim napędem się nie kojarzy i to właśnie był problem wykorzystania podwozia od Mondeo!
wojt:
http://www.autokrata.pl/artykul/baby-jag-musi-poczekac-11165
Piękny :-super
khamsin:
Uważam to za pokrętne tłumacznie.
Myślę, że nieco inny jest prawdziwy powód.
Jaguar boi się ryzyka i woli iść bezpieczną drogą. XF jest sukcesem -jego następca ma być aluminiowy. Oczywiście technologia ta jest już opanowana ale... ta nowa płyta ma być płytą uniwersalna i dla XF'a i dla XS'a.
Więc bezpieczniej jest wypróbować to wszystko na modelu, który jest bardziej przewidywalny. XS -jest potrzebny i wydaje się być przyszłym sukcesem ale... pewności nie ma! X-Type też miał być pewniakiem.
Poza tym myślę sobie, że wciąż ciężko Jaguarowi znaleźć receptę na ten model i wciąż ma problem z wyważeniem jego strony technicznej a kosztami produkcji, więc woli poczekać. Co do tych wymiarów to co? XS ma być taki sam wymiarowo jak XF? To po co komu taki XS? Coś mi tu nie pasuje!
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej