Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena
X-Type powróci
kogutki:
bierzcie takze pod uwage, ze obecnie XF jest "najmniejszym" modelem marki. aby pozycjonowac nowego, "jeszcze
mniejszego" modelu i nie robic wrazenie ze teraz sie produkuje "maly" samochody, jest potrzebny nieco korekta
obecnej pozycjowanie XF-a. moim zdaniem nowy XF bedzie nieco wiekszy, co daje mozliwosc pozycjowanie
"malego" modelu w segmencie BMW3 albo C-Klasse, ktory sie wyrozni w palecie Jaguara. Jezeli nowy "maly"
model ma byc konkurencje w tym segmencie, to bedzie on takze konkurowal z obecnym XF-em. XF rosnie, zeby
nowy model moze byc troszeczke mniejszy od obecnego XF-a. Tylko wtedy nowy model ma szansy na rynku.
Przemek:
Nowy XF jeszcze większy? Przecież teraźniejszy model jest wielki (4961/1877/1460). Powiększając go stanowił by z kolei konkurencję dla XJ (5122/1894/1448).
Dosyć dziwne te ich tłumaczenie. khamsin może mieć rację - tu chodzi o inne, niewymiarowe, względy. Przecież XJ to konkurencja dla S-klasy, XF dla E-klasy, a XS powinien konkurować z Mercedesem C. Chyba, że Jag chce namieszać w segmentach.
Rob_W:
Jak będzie wyglądał jak mini-new-XJ, to moim zdaniem jest na co już odkładać pieniądze ;-)
khamsin:
Przemek ma rację!
XF jest wymiarowo i "w świadomości klienta" dobrze spozycjonowany! Wpasowuje się formalnie w to co reprezentują BMW 5er czy E-Klasse. Tu nie trzeba nic nowego wymyślać. XS musi być mniejszy. Tu jest problem bo ma być oparty na tej samej płycie co nowy XF. Nie wiem jak to chcą rozwiązać ale najprawdopodobniej platforma XS'a będzie miała mniejszy rozstaw o te 11-16cm a samo auto krótsze nieco zawisy i może być w sumie krótsze o 30-33 cm bez problemu (tzn problem zawsze jest potem w proporcjach, w stylizacji). To daje rozsądną długość 460-465cm.
Samochody są dłuższe z modelu na model i nie wiem kiedy to wreszcie się skończy. Dziś okazuje się, że sedany klasy wyższej średniej dobijają granicy 5m! Jeszcze 25 lat temu tak długie były sedany luksusowe -mało który przekraczał 5m. Wozy klasy średniej są już większe niż dawne klasy wyższej. W tej klasie ten akurat trend forsują firmy, które zaprzestały produkcji aut o segment większych i dla których klasa średnia jest teraz szczytową w ofercie: Ford (oczywiście europejski :)), Opel, Peugeot, Renault a nawet VW choć tu efekt jest taki sam tylko historia inna. Zauważcie, że BMW 3er i C-Klasse należą do najkrótszych w swej klasie. Jaguar musi zrobić XS'a dość kompaktowo, tak uważam, góra 465cm -chodzi o to aby był takim dynamicznymi sprawnym modelem a więc nie "przerośniętym" -coś takiego jak BMW 3er. Choć i tak będzie od niego dłuższy ale to nie powinno rzucać się w oczy. Tak ja to widzę. A jak będzie? To i ja zobaczę :)
kogutki:
--- Cytat: http://moto.money.pl/ ---Choć do tej pory wszystko wskazywało na to, że średniej wielkości sedan spod znaku drapieżnego kota ujrzy światło dzienne w 2014 roku, Adrian Hallmark, globalny szef Jaguara, poinformował, że jego premiera zostanie przesunięta o kilka lat.
Skąd ta zmiana? Podczas, gdy początkowo planowano odsłonić nowego Jaga przed debiutem kolejnej generacji modelu XF, teraz zdecydowano się zaprezentować auto nieco później. Powód? Całkowicie nowy sedan przypominać będzie wielkością obecnego XF-a, co przy oferowaniu obu aut jednocześnie spowodowałoby wewnętrzną konkurencję.
--- Koniec cytatu ---
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej