Autor Wątek: Zmiana z automatu na manual  (Przeczytany 11256 razy)

zadek07

  • Gość
Zmiana z automatu na manual
« dnia: Styczeń 28, 2011, 19:45:40 pm »
Probowal ktos moze swapa z automata na manual. Mam cale drugie auto i tam jest manual z tym ze silnik 2,5 B ale skrzynie chyba taka sama. Mam wielka chec przelozenia sobie tejze skrzyni do swojego, bo jakos automat mi nie lezy. Juz kilka razy robilem przekladki z automata na manuala ale nie w tak zaawansowanych elektronicznie samochodach, robilem np to w Peugeocie 306. Pewnie z sama podmiana i zrobieniem pedalow nie byloby wiekszego problemu, ale nie wiem jak to by bylo z elektronika czy nie zacznie swiecic gearbox fault i jakies inne cuda. Slyszal ktos lub czytal gdzies na jakims zagranicznym forum o takiej akcji? Bo tak mysle ze jakby wymienil rowniez wiazke elektryczna to moze by wszystko gralo tak jak nalezy. Jezeli bylbym to robil to na wiosne jak bedzie troche cieplej. Czy to wyjecia automatu trzeba wyciagac caly silnik?

robek1965

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2011, 21:37:09 pm »
Chyba to nie najlepszy pomysł. Operacja trudna i trzeba wymienić także komputer bo skrzynia jest podłączona do centralnego.

zadek07

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 29, 2011, 08:19:58 am »
Chyba to nie najlepszy pomysł. Operacja trudna i trzeba wymienić także komputer bo skrzynia jest podłączona do centralnego.

Aj tam zaraz trudna nie takie rzeczy sie robilo, od strony mechanicznej wszystko jest do zrobienia. Jezeli komputer i cale okablowanie pasuje od 2,5 B do 3.0 to mam wszystko, a wymiana kompa to akurat najmniejszy problem

rafi77

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 31, 2011, 14:00:18 pm »
Jak masz drugiego na części, to nie ma żadnego problemu z przełożeniem :-tylko
Skrzynie różnią się tylko 2x2 i 4x4 no i oczywiście od diesla. Silniki 2.1 2,5 i 3.0 to dokładnie te same bloki.
Silnik 2.1- 2,5 -ten sam rozmiar tłoka, ale inny skok i trochę inny osprzęt
Silnik 2,5 - 3.0 -ten sam skok tłoka, ale inna średnica. Osprzęt ten sam.
Jak dobrze przestudiujesz schemat, to okaże się, że nic Ci się wcale nie będzie świecić  :-super

zadek07

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 31, 2011, 19:37:55 pm »
Silniki wiem ze sa te same ale nie wiem czy ze wzgledu na to 3.0 ma wieksza moc nie bylo jakis zmian w sterowaniu silnikiem. Bo mam calego manuala ale 2,5 a moj jest 3.0. Gdyby tamten rowniez byl 3.0 to nawet bym sie nie zastanawial, a tak to nie wiem czy cos sie nie bedzie dziac

rafi77

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 31, 2011, 23:51:30 pm »
Sam jeździłem 3.0 na komputerze od 2.5 tyle że po 2005r (już nie ma oznaczenia na kompie o poj. silnika) i powiem tak:
- nie odczułem spadku mocy
- brak jakichkolwiek błędów
-parametry pracy silnika pod obciążeniem też były ok!
Wydaje mi się, że komputer adoptował się do nowych parametrów pracy.
Ale wiadomo żeby być na 100% pewnym- hamownia!
Ale może spróbuj zamienić na razie tylko komputery.Wiązka jest prawie taka sama, różni się tylko trzema przewodami: pin 19-masa, 026-(automat- czujnik prędkości), 31-(Park,Neutral- masa gdy aktywny)

zadek07

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2011, 07:41:27 am »
To mysle ze na wiosne sie wezme, jest ale chyba jeden maly problem. Gdyz w manualu jest wysprzeglik sprzegla jest hydrauliczny i chyba z tego co tak na szybko widzialem leci on do pompy absu bo jest w nim rowniez plyn hamulcowy i wyglada na to ze trzeba rowniez zmienic pompe absu

rafi77

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 05, 2011, 18:17:18 pm »
Nie! Nic podobnego! W zbiorniczku od pompy hamulcowej masz zaślepiony króciec, wystarczy zrobić w nim dziurkę i poprowadzić wężykiem płyn do pompy sprzęgła, a z niej prosto do siłownika

zadek07

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 05, 2011, 19:31:18 pm »
Tak masz racje, z tym ze ja mam wszystkie podzespoly z anglika i troche bede musial przerobic te wezyki do sprzegla ale to nie jest wielki problem, mocowanie pedalow tez pasuje z anglika. Mysle ze jakos pojdzie nawet w miare sprawnie, bo fajnie by bylo miec manualna skrzynie

vanMax

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2011, 20:25:58 pm »
większej głupoty nie czytałem ! kto przy zdrowych zmysłach zamieni automat na manual ? :-help
zadbany automat ma dłuższą żywotność jak zadbany manual, ponadto komfort jazdy automatem itp, itd !

zadek07

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2011, 21:07:54 pm »
Ja jestem przy zdrowych zmyslach. To jest moj pierwszy samochod z automatem. Po prostu automat nie jest w moim typie, jak mnie serce boli jak przy wyprzedzaniu redukuje o te 2 biegi i ciagnie do samego konca. Uwazam ze w automatach powinna byc jakas blokada zeby mozna bylo tylko o zredukowac o jeden bieg, ile ja bym dal zeby miec manualna. Jak mi sie rozsypie automat, to wkladam manulana skrzynie. Trzeba miec motywacje :D

wichma

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2011, 23:10:04 pm »
... jak mnie serce boli jak przy wyprzedzaniu redukuje o te 2 biegi i ciagnie do samego konca.

To po co wciskasz pedał gazu do samego końca... jak wdusisz go do połowy zbije na przykład tylko jeden bieg.

vanMax

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2011, 11:38:56 am »
...nie chciałem urazić ,to nie personalna inwektywa  :-gwizd !
po 1 to masz przycisk sport ,po 2 pod pedałem gazu jest kolejny - kick down
po 3 automat mniej spala od manuala w mieście

zadek07

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2011, 16:27:48 pm »
No tak wszystko sie zgadza co piszecie ale to nie jest to, po prostu nie jestem za automatem nie mowie ze jest zly czy cos to po prostu nie dla mnie ja sobie lubie powajchowac  :-wstyd

wichma

  • Gość
Odp: Zmiana z automatu na manual
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2011, 12:00:09 pm »
To może lepiej tego co masz sprzedac i kupić 3.0 z ręczną skrzynią...
Wtedy bedziesz miał frajde z jazdy.