Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Problemy z uruchomieniem 2.0D.

<< < (3/3)

Fabio:
Witam. Jestem nowy na forum i mam podobny problem  z swoim silnikiem 2.0 tdci 130km 2004 r. Auto ciężko odpala czy to na cieplym czy na zimnym silniku. Brak reakcji  na gaz przez okolo 10 s. Autko dymi na siwo,dym gryzący jakby nie dopalał ropy(dymi caly czas, czasem mniej czasem więcej ) dodam jeszcze, ze auto w ogóle się nie grzeje  termostaty /czujniki powymieniane, nowa pompa wody  zakryłem rowniez chłodnice a wskazowka teperatury cieczy podczas jazdy opada. Wskazówka temperatury nie przekracza pierwszej kreski. Przebieg silnika to około 180 tys. Cisnienie na cylidrach sprawdzone w normie. Dwumasa /sprzeglo nowe, turbina po regeneracji, wtryski /pompa po regeneracji, nowy regulator cisnienia, nowe swiece zarowe, nowy akumulator i rozrusznik, wymienilem rozniez sterownik silnika i zegary. Autko sprawdzone prze 3 zakłady brak błędów wszystkie parametry w normie. Mam lekki przeciek z powrotu na 2 wtrysku, zużyty oring lecz nie sądzę żeby  to bylo przyczyną. Auto nie lapie błędów podczas jazdy, chodzi płynie czasami zdarza sie, ze chwile poszarpie na 3 biegu przy nizszych obrotach(od 1000 do 1400 wydaje mi sie ze przyczyna moze byc zerwana  łapa/poduszka silnika)
Czy może wie co moze byc przyczyną?

luko_j:
Brak reakcji na gaz to uwalony, zapowietrzony wtrysk. Pewnie przez to że masz przeciek na powrocie to ci zapowietrza układ i zanim wtrysk "ruszy" to robi takie objawy. Biały dym to głównie problem z wtryskami. Ja tak mam że jak auto postoi długo to odpali w sumie to bez problemu ale lekko poszarpie przez 2sek i puści białego bąka. Po wymianie końcowek i zaworków przeciekaja mi wtryski i olej się do nich dostaje przez to taki objaw. Załóż sobie przezroczyste wężyki na powrotach i będziesz wiedział czy to nie to. Ja po wymianie rzeczy we wtryskach dalej je do sprawdzenia i wszystko pięknie, dobre parametry i trzymają ciśnienie, nie ciekną a w aucie już co innego..

Fabio:
Dzięki za podpowiedź. Przymierzam sie do wymiany oringów na powrotach. Wtryski sprawdzane dwukrotnie wszystko idealnie. To juz jest druga para wtyrosków wczesniej kupiłem tez po regeneracji paretry były ok ale dalej objawy te same wiec zwiolem z innego zakładu i dalej to samo...
Pompa tez sprawdzana  jest ok wcześniej 3 razy wymieniałem .  Jeszcze ten brak reakcji na pedal gazu przy odpalaniu, zagadka...
Mam nadzieję ze te oringi coś zmienia. Moj kopci praktycznie caly czas ale przy rozruchu o wiele bardziej. Jak go przegazuje troszke nabierze teperatury to mniej
z tym, ze  wystarczy zostawic go na wolnych obrotach to po chwili bedzie dalej kopcił 😐
Nie wiem dlaczego ale zauwazylem, ze po calej nocy stania no dworze pali lepiej tzn. Nie wystepuje problem z obrotami i reaguje na gaz (przy czym kopci) nastepne rozruchy juz zaczyna sie problem obroty 500 i brak reakcji..

szpadel68:
Że tak wtrącę trzy grosze, do "pielęgnacji" układu paliwowo/wtryskowego polecam paliwa "premium" znanych marek i "Millers Oils Diesel Power Eco Max". Jestem sceptykiem co do wynalazków ale tym jestem mile zaskoczony. Z resztą olej silnikowy też tej firmy. Nie traktujcie tego jako reklamy ale z racji starego PESEL'a i posiadanych samochodów, miałem okazję przetestować różne wynalazki z "Silnik Doktorem" i "Ceramizerem" włącznie.

Pzdr.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej