Autor Wątek: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów  (Przeczytany 8006 razy)

Artur G.

  • Gość
X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« dnia: Styczeń 21, 2011, 07:09:43 am »
Witam serdecznie szczęśliwych posiadaczy  Jagów.  W najbliższym  tygodniu  jak  bozia  pomoże  to kupią  x-typa  3.0 automat.  Z uwagi na  to, że  jestem  całkowicie   zielony  w kwestii skrzyni biegów proszę  o kilka  podstawowych i eksploatacyjnych   informacji  abym się  nie zbłaźnił  przy kupującym.  pomijając   stan techniczny  skrzyni  gdyż  ta  jest  na  99% sprawna. Przede wszystkim  proszę  o  informacje:
1.   uruchamiamy  w pozycji  P? co dalej,
2.  przy krótkim postoju  np.  do kiosku po gazetę  zostawiamy  w  poz.  P czy...?
3.  po co  są  pozycje 2,3,4?
4.  cofając samochodem  to  R? po  zatrzymaniu  sie  na D i  w drogę?
5. pozycja N, P, R, D, przycisk  sport.
6. kiedy można  włączać ten  przycisk.

Pytanie  prawdopodobnie wydadzą się Wam  tendencyjne, ktoś  powie  poczytaj  Wikipedię  ale  tak  czy inaczej proszę  o   wyrozumiałość  pomoc żółtodziobowi ...

Mam dwie Lancie  ale  to manuale, nigdy nie  miałem  i nie  jeździłem  automatem.

TYGRYS3

  • Gość
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2011, 07:18:41 am »
1 uruchamiamy  w pozycji  P? co dalej... wciskamy hamulec i po usłuszeniu "klik" zmieniamy na D ,puszczamy hamulec i jedziemy  ;D do przodu...
2.  przy krótkim postoju  np.  do kiosku po gazetę  zostawiamy  w  poz.  P czy...? zawsze na P jesli wysiadasz  :-V
3.  po co  są  pozycje 2,3,4? pozwalają na jazdę z ograniczeniami do 2,3 i 4 biegy ,bardzo pomocne przy hamowaniu silnikiem (jazda po pochyłościach)
4.  cofając samochodem  to  R? po  zatrzymaniu  sie  na D i  w drogę?   tak
5. pozycja N, P, R, D, przycisk  sport.
6. kiedy można  włączać ten  przycisk.  kiedy chcesz powoduje przekazanie pełnej mocy i momentu (ale spalanie wzrasta  ;D )

Artur G.

  • Gość
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2011, 07:23:59 am »
Wow.  szybka  odpowiedź,  dzięki  ze  info,
A  pozycja N?

TYGRYS3

  • Gość
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2011, 07:28:02 am »
to neutral ,czyli luz ,osobiście nie jeżdże na luzie i staram się nie używać tej pozycji ,
ponieważ kilka razy zdazyło mi się przypadkiem trącić gałkę zmiany biegów i samochód szarpnął do przodu ,
dlatego że z pozycji N na D nie musisz uzywać hamulca ,ale jest bardzo pomocny gdy stoisz na światłach albo w korku
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2011, 07:35:13 am wysłana przez Tygrys3 »

Artur G.

  • Gość
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2011, 07:59:37 am »
Ostatnie...
stojąc na N  aby  ruszyć,  to  tylko  drążek  na D lub R i w drogę? 
Hmm,  jak się  jeździło  20 lat manualem  to   aż nieprawdopodobne, że  nie  ma sprzęgła tzn.  padału  sprzęgła. 

TYGRYS3

  • Gość
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2011, 08:01:54 am »
w zasadzie tak ,ale zazwyczaj używa się również hamulca ,
choćby dlatego że auto na N jest bezwładne i może potoczyć się w przód lub tył

Artur G.

  • Gość
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2011, 08:12:08 am »
Czyli nie  bać  się sprawnego  automatu  i  tylko cieszy c  się z  jazdy

dzięki  za  informacje   :-thank

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2011, 09:39:41 am »
Nie wiem jak jest w Jagach.. sam mam manuala.. ale tylko dlatego ze ciezko w dieslach dostac automat.. ale po doswiadczeniach z automatem w VW Borze.. jak parkujesz na wzniesieniu musisz uwazac zeby po przelaczeniu na pozycje P auto Ci nie zjechalo, bo sie zablokuje na tej pozycji i nie bedzie mozna przesunac na inna pozycje, chodzi o to zeby nie zapominac o recznym. Najpierw reczny potem P, i przy odjezdzaniu nie spuszczac najpierw recznego zeby sie auto stoczylo te 15cm na pozycji P. Tak sobie ojciec zablokowal swoja. Stanal na wzniesieniu wciapał P i zadowolony wyszedl a jak chcial odjechac to nie przelaczyl na  zaden inny.. w koncu sie udalo ale linka sie przesunela i trzeba bylo jechac na ustawienie jej i juz nie jest tak jak bylo w oryginale bo cos sie haczy. To tak ku przestrodze :)
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sier¶æ ;]

zadek07

  • Gość
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 21, 2011, 14:21:06 pm »
Nie wiem jak jest w Jagach.. sam mam manuala.. ale tylko dlatego ze ciezko w dieslach dostac automat.. ale po doswiadczeniach z automatem w VW Borze.. jak parkujesz na wzniesieniu musisz uwazac zeby po przelaczeniu na pozycje P auto Ci nie zjechalo, bo sie zablokuje na tej pozycji i nie bedzie mozna przesunac na inna pozycje, chodzi o to zeby nie zapominac o recznym. Najpierw reczny potem P, i przy odjezdzaniu nie spuszczac najpierw recznego zeby sie auto stoczylo te 15cm na pozycji P. Tak sobie ojciec zablokowal swoja. Stanal na wzniesieniu wciapał P i zadowolony wyszedl a jak chcial odjechac to nie przelaczyl na  zaden inny.. w koncu sie udalo ale linka sie przesunela i trzeba bylo jechac na ustawienie jej i juz nie jest tak jak bylo w oryginale bo cos sie haczy. To tak ku przestrodze :)

Dobra rada nie wiedzialem napewno sie przyda. A teraz ja mam kilka pytan odnosnie extremalnej eksploatacji automatau co sie stanie jezeli przy powiedzy 100km/h wrzuce R? Przypuszczam ze nic bo pewnie jest jakas blokada ale wole sie upewic. A co sie stanie jezeli wrzuci sie P przy 100km/h? Rozsypie sie skrzynia czy auto po prostu zacznie hamowac?

robertth

  • Gość
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 22, 2011, 03:40:52 am »
Dobra rada nie wiedzialem napewno sie przyda. A teraz ja mam kilka pytan odnosnie extremalnej eksploatacji automatau co sie stanie jezeli przy powiedzy 100km/h wrzuce R? Przypuszczam ze nic bo pewnie jest jakas blokada ale wole sie upewic. A co sie stanie jezeli wrzuci sie P przy 100km/h? Rozsypie sie skrzynia czy auto po prostu zacznie hamowac?

Jakby co, to ma automat do sprzedania  :-gwizd
Sprawdź i się pochwal  :-za

zadek07

  • Gość
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 22, 2011, 08:21:20 am »
Dobra rada nie wiedzialem napewno sie przyda. A teraz ja mam kilka pytan odnosnie extremalnej eksploatacji automatau co sie stanie jezeli przy powiedzy 100km/h wrzuce R? Przypuszczam ze nic bo pewnie jest jakas blokada ale wole sie upewic. A co sie stanie jezeli wrzuci sie P przy 100km/h? Rozsypie sie skrzynia czy auto po prostu zacznie hamowac?

Jakby co, to ma automat do sprzedania  :-gwizd
Sprawdź i się pochwal  :-za


Czasem mnie korci :) Ale az tak zdesperowany to nie jestem, trzeba cos poszperac w necie napewno juz tacy odwazni byli. :-tylko

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: X-type obsługa automatycznej skrzyni biegów
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 22, 2011, 09:59:38 am »
Jest blokada, wiec sie nie da tak latwo. Ale z ciekawostek: ostatnio czytalem w instrukcji o sposobach testowania skrzyni. I Jaguar (!) pisze:
wcisnij hamulec do oporu, zaciagnij reczny do oporu, wrzuc D...  i kickdown na 5 sekund w miejscu :-nuts
Test taki mozna powtorzyc 3 razy w ciagu 30 minut - !chyba! (kwestia temperatury). W ten sposob sie testuje sprzeglo :-K Byly jeszcze inne hardcorowe sposoby ale nie pamietam.
Tak wiec przynajmniej te stare skrzynki to byly chyba z granitu robione:D
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?