Autor Wątek: Problem z wymianą sworznia.  (Przeczytany 7805 razy)

laiq

  • Gość
Problem z wymianą sworznia.
« dnia: Grudzień 30, 2010, 10:30:58 am »
Panowie mam do wymiany końcowki drążków kierowiczych oraz dolne sworznie. Samochód od dwóch dni stoi w warsztacie, mechanik twierdzi że nie może wyjać sworznia. Nie znam się na mechanice dlatego pytam czy możliwe są takie problemy przy wymianie dolnych sworzni? 

magic

  • Gość
Odp: Problem z wymianą sworznia.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2011, 13:38:25 pm »
Nie wymieniałem nigdy sworzni w Jagu, ale ogólnie w autach sworznie są wciskane/wyciskane za pomocą prasy. Kiedyś gdy wymieniałem sworzeń w Mercedesie udało mi się to zrobić za pomocą młotka, ale łatwo nie było.

adams

  • Gość
Odp: Problem z wymianą sworznia.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2011, 14:29:29 pm »
Zawsze dobrym sposob w kazdym samochodzie to udezenie mlotkiem w "ucho" gdzie wchodzi stozkowa koncowka sworznia. Mechanik pewnie mial pilniejsza prace i tak sie tlumaczyl ;D ;D ;D
poz adams


Offline stachu071

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Problem z wymianą sworznia.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 22, 2016, 19:23:15 pm »
Temat bardzo stary ale odpowiem dla potomnych. Jest problem z wyciśnięciem sworznia(nie pamiętam górnego czy dolnego) ponieważ nie ma o co go zaprzeć na prasie. O wybiciu sworzni młotkiem w jaguarze nie ma co marzyć. Ja naciąłem lekko powierzchnię sworznia z dwóch stron, tylko na ok 5mm, tylko tyle ile zachodziło na wahacz, żeby można było zaprzeć przy wyprasowywaniu. Inaczej się nie da, ponieważ wyprasowując go po prostu dalej go wciskamy.

Pozdrawiam
Staszek