no to teraz czas na fakty:
C-X75 jest hybridem. Jednak nie takiego hybridu ktorego znamy od lat z toyoty priusa.
Samochod jest napedzany elektrycznie, silniki napedzaja 4 kola o moce 780 km. az do Vmax 328 km/h.
maksymalna predkoscia mozna jechac poki co tylko przez ok. minute, bo silniki wtedy za bardzo sie
nagrzewaja. jezeli prad z kontaktu nie wystarczy, to wtedy wlacza sie "range extender". Dwie turbiny
produkuja prad aby naladowac akumulatory.
karoseria: wlokna weglowa, rama aluminiowa
masa: 1.350 kg
naped: elektryczny, 4 silniki
moc: (kW/km) 580/780
moment obrotowego: (Nm) 1.600
przynosenie napedu: sztywny: 3,1:1
turbiny pradotworczy: 2 szt, moc 95 km/szt, obr do 80.000 /min
przespieszenie: 3,4 sek 0-100 km/h
odlegosc maksymalna bez "tankowania": ok. 570 do 900 km
predkosc maksymalna: 328 km/h
emisja Co2: 28 g/km
aerodynamika cW: 0,32
opony: 265/30 ZR21 / 365/25 ZR22
Dyrektor Jaguar Mike O'Driscoll powiedzial wczoraj przy zamknietej prezentacji: "To jest samochod, ktory
potrafi doslownie wszystko. Jezdzi elektrycznie, osiaga ponad 300 km/h, pokona ponad 500 km bez doladowania
i ma emisje co2 ponizej 30g/km"
Oto wiec przyslosc Jaguara. Na podstawie tego konceptu powstaje ... no to sie jeszcze okaze. ze wzgledow
technicznych, samochod jest imponujacy. zaden inny producent nie moze sie poki co pochwalic takimi cyframi.
Wyglad tego konceptu byl bardzo dobrze chroniony do wczoraj, godz 14.30. wtedy miala miejsce prezentacja
w elitarnym gronie w paryzu. dzis kolo godz 9.30 jest konferencja prasowa a o godz 9.45 oficjalna prezentacja
na paris motor show. ta oczywiscie bedziemy na JaguarForumPoland transmitowac na zywo. proponuje wiec
przygotowac kawusie i byc obecnym w tym watku o 9.45. na prezentacji nalezy sie spodziewac nie tylko
konceptu X-C75 ale takze game pozostalych aut, w tym "nowy" XF po faceliftingu. wiec, do zobaczenia na
sniadaniu z jaguarem.