Poczytałem sobie artykuł. Samochody, które mają problem z Nikasilem mają - tak jak napisał qubaty - sześć cyfr bez litery na końcu VIN. Jaguar za free wymieniał te silniki. Wymieniony silnik ma ZIELONĄ wlepkę (tabliczkę?) na bloku silnika i nie ma NIKASILu, tylko stalowe wkładki w cylindrach (o ile rozumiem techniczny żargon). Wlepka powinna być widoczna z góry, za prawą głowicą cylindrów (nie wiem czy dobrze tłumaczę techniczny angielski). Problem dotyczy samochodów serii XK produkowanych przed rokiem 2000 (dokładnie samochodów produkowanych przed trzecim kwartałem 1999). W późniejszych autach zamiast NIKASIL stosowano jako standard te stalowe wkładki do cylindrów.
Sprawdziłem swój VIN i mam silnik bez NIKASILu. Mam literę i pięć cyfr w VIN. Ufff. Mój samochód jest z października 1999.
radekxk8, skoro jeszcze nie kupiłeś samochodu, to koniecznie sprawdź, czy miał wymieniony silnik. Silnik z NIKASILem prędzej czy później ulegnie uszkodzeniu wskutek korozji NIKASILu spowodowanej siarką, zawartą w paliwie.
Dzięki za informację o tym problemie z NIKASILem.
Pozdrówka.